2022-01-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justee93
Jag gissar att det var meningen att hon skulle heta Hassel. Men att när barnet föds så föds det med mammans efternamn. Sen skulle de byta till Hassel egentligen men förhållandet sket sig och då bestämde hon sig för att hålla kvar Andersson

Fast man måste ju registrera barnets namn senast 3 månader efter födseln genom att posta iväg en lapp. Det tog väl inte slut förrän efter typ 8 månader efter födseln? Men det är klart, de kanske inte löste gemensam vårdnad och faderskapsintyg förrän efter 3 månader och var tvungna att posta iväg lappen innan dess. I så fall kanske planen var att ändra namnet i efterhand vilket sedan inte gjordes.
Citera
2022-01-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justee93
Jag gissar att det var meningen att hon skulle heta Hassel. Men att när barnet föds så föds det med mammans efternamn. Sen skulle de byta till Hassel egentligen men förhållandet sket sig och då bestämde hon sig för att hålla kvar Andersson

Barnet får inte längre mammans efternamn automatiskt, föräldrarna måste skicka in till skatteverket vilket efternamn barnet ska ha. Så Linn och Gabbe har bestämt att J ska heta Andersson, men alltid sagt att hon hetat Hassel, tills Gabbe gjorde slut.

Jag antar att det kommer bli samma med nästa barn..att Simon måste ta och gifta sig med Linn för att hans dotter ska få bära hans efternamn.

Jag tycker personligen att ett barn med separerade föräldrar borde få bådas efternamn, ifall det finns en önskan om det från föräldrarna såklart.
Citera
2022-01-13, 21:00
Medlem
MissTrisstesss avatar
Simme tar över.
Halva gravidvideon handlade om honom, hur snygg han är i nya kameran.
Så skämmigt.
Citera
2022-01-13, 21:06
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qasa
Barnet får inte längre mammans efternamn automatiskt, föräldrarna måste skicka in till skatteverket vilket efternamn barnet ska ha. Så Linn och Gabbe har bestämt att J ska heta Andersson, men alltid sagt att hon hetat Hassel, tills Gabbe gjorde slut.

Jag antar att det kommer bli samma med nästa barn..att Simon måste ta och gifta sig med Linn för att hans dotter ska få bära hans efternamn.

Jag tycker personligen att ett barn med separerade föräldrar borde få bådas efternamn, ifall det finns en önskan om det från föräldrarna såklart.

De kanske valde båda efternamnen, men på Linns kläder väljer hon att sätta sitt efternamn.
Citera
2022-01-13, 21:33
Medlem
Nu är det ”lektion hur en räddar vår planet” på deras Youtube. Hatten av… NOT!
Citera
2022-01-13, 21:36
Medlem
… åh, herregud!! När de i affären tittar på korvarna och Tindra kommer med den svarta korven.. Och Simon uttalar konjaks-medwurst på det absolut mest efterblivna sätt jag någonsin hört!
Citera
2022-01-13, 21:41
Medlem
Lite kul att Linn vill framhålla att hon inte ger sina barn så mycket socker. Jag tycker de jämt fikar och dricker söta drickor. Men hon verkar tro att det bara finns socker i godis.

Simon så tröttsam i senaste vloggen. Känns som han bara är på besök. Nu betedde han sig mer som han gjorde i början av deras youtube-filmer.
Citera
2022-01-13, 22:38
Medlem
Är jag blockad från hennes instagram? Är den borta?
Citera
2022-01-13, 23:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Är jag blockad från hennes instagram? Är den borta?
Nej hennes Instagram finns kvar, så du är nog blockad.
Citera
2022-01-13, 23:41
Medlem
XtraXs avatar
Jag har också fått "carvings" på de där vita natursnacks bollarna.
Citera
2022-01-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qasa

Dem får automatiskt mammans efternamn om man inte är gifta eller om man inte skickar in lappen till Skatteverket. Om man inte skickat in lappen innan 3 mån väljer ”vilka de nu är” ett namn till barnet som är bland de populäraste och mammans efternamn om hon är ogift.
Citera
2022-01-14, 01:14
Medlem
Nu har hon börjat med nån ny grej.
"Jag skulle aldrig köpa dessa kläder, men Tinder gillar ju dom."
"I mina ögon är inte dom här gosedjuren fina, men i Tindras ögon är dom det.

Vad vill hon bevisa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in