2022-01-13, 10:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapshooter
Har en samhällsviktig jobb och igår var nästan halva jobbet ca20 Pers corona smittade. Alla fullvaccinerade. Då kom chefen fram till var och en o fråga om man är vaccinerat.. Som antivaxare så blev jag tvungen att ljuga. ser att på mitt jobb är alla vaccinerade utan jag.. Hjärntvättade allihopa..men borde inte jag vara nr 1 att bli sjuk där?

Hur vet du att alla dina kollegor inte också ljög? Ni kanske alla är antivaxxers?
Citera
2022-01-13, 10:55
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Har en samhällsviktig jobb och igår var nästan halva jobbet ca20 Pers corona smittade. Alla fullvaccinerade. Då kom chefen fram till var och en o fråga om man är vaccinerat.. Som antivaxare så blev jag tvungen att ljuga. ser att på mitt jobb är alla vaccinerade utan jag.. Hjärntvättade allihopa..men borde inte jag vara nr 1 att bli sjuk där?

Samma här, vi är 3st som inte är vaccinerade. Tror alla andra varit hemma för corona sista halvåret.
Vi 3 har alla haft det tidigare och verkar inte drabbas något mer.
Citera
2022-01-13, 10:55
Medlem
Citat:

Vad var syftet med den frågan?
Vaccin är överspelat, har man ej tagit redan finns det inte länge anledning att ta om man ej är i riskgrupp.
Citera
2022-01-13, 11:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Frankrike ser ut att leda positivitetsligan tätt följt av Australien. Ju högre o kraftfullare topp med Omikron desto snabbare kommer det falla sen. Den med minst restriktioner blir vinnaren.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-10-14..2022-01-12&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location &Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=USA~GBR~CAN~D EU~ITA~IND~AUS~SWE~DNK~PRT~ARG~FRA
Citera
2022-01-13, 11:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hur vet du att alla dina kollegor inte också ljög? Ni kanske alla är antivaxxers?
Så kan det ju absolut vara.
Om snapshooter ljuger om sin vaccination så kan ju andra göra det.
Citera
2022-01-13, 11:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det kommer gå upp även för dig en vacker dag. Kina hade inte agerat som de gör om det inte fanns en anledning.

Kina som släppt ut skiten av misstag, och säkert släppt ut Omikron för att få till ett avslut. Men innan dess måste de hålla masken, speciellt under OS. Men efter det så kommer säkert att öppna upp för Omikron, med hänvisning att det ändå cirkulerar i resten av världen. Allt annat skulle förvåna mig mer än att Kina skapade såväl Wuhan-varianten som Omikron varianten av SARS-COV2
Citera
2022-01-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Det är inte dålig sjukvård som är anledningen. Både SARS och MERS är, väldigt milt sagt, inte så snälla mot lungorna.

MERS smittar inte så lätt dock så har det en hög dödlighet på ca 30%. SARS smittar lite lättare men är inte lika dödlig. Dock så är inga av dom några virus som borde ge oro på internationell nivå. Enbart ca 800 dog av vardera virus och uppskattningsvis så kommer färre att dö av detta. Med det sagt så är ingen av dom på samma nivå som Ebola.

Kul att gå tillbaka och läsa början av den här giga-tråden.😅
Citera
2022-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Frankrike ser ut att leda positivitetsligan tätt följt av Australien. Ju högre o kraftfullare topp med Omikron desto snabbare kommer det falla sen. Den med minst restriktioner blir vinnaren.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-10-14..2022-01-12&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location &Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=USA~GBR~CAN~D EU~ITA~IND~AUS~SWE~DNK~PRT~ARG~FRA

Var f-n är Tegnell när man behöver honom....

Dags att plocka fram hans 2 år gamla strategi...

Öppna kranarna, släpp fångarna loss och sluta testa.
Citera
2022-01-13, 11:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Breaking news, effekt an vaccin är ej testat.
"
Veronica Arthurson, chef på enheten för läkemedelssäkerhet vid Läkemedelsverket, framhåller vikten av att skaffa sig ett stärkt skydd mot covid-19, men påpekar att den som varit sjuk bör vara feberfri dagen för vaccination även om vissa andra symtom kan kvarstå.

– Man ska tänka på att man ser till att bli ordentligt frisk innan man tar vaccinet. Det har bland annat att göra med att vi i dagsläget inte riktigt vet hur vaccinets effekt påverkas av att man eventuellt är sjuk när man vaccinerar sig."
Det är väl alltid bra att vara frisk när man vaccinerar sig!?
Citera
2022-01-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja något är det garanterat. Det är något med detta virus som får Kina att agera som de gör. Exakt vad lär visa sig med tiden.

OS
Citera
2022-01-13, 11:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Region Skåne ökar men sjukvården vänder neråt! Då omikron tar över från delta så minskas sjukvårdsbelastningen till en tiondel enl studie i Kalifornien ( Dr John senaste )

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
Citera
2022-01-13, 11:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Är du 15 år eller?
Fattar du inte att detta är nyheter som diktaturen VILL förmedla. Man vill visa den kommunistiska diktaturens överlägsenhet gentemot den västerländska världen.
Att du inte förstår att detta är politik är häpnadsväckande. Det finns säkerligen en massa saker dom INTE vill förmedla och då gör dom inte det och då har vi ingen aning.
Dom målar helt enkelt upp den bild som dom vill visa omvärlden.
Kan vara så, men varför vill man visa att kineser fortfarande blir inburade i sina lägenheter?

Varför ville man visa att man inledningsvis bokstavligen låste in sina medborgare i sina bostädet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in