Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vad har man gjort på de här två åren då tycker du? Egentligen går krisen tillbaks mycket längre än så. Det är för övrigt INTE jag som beslutar om vilka resurser vården ska få, eller hur den ska styras. Hade det varit så hade jag agerat för länge sen.
När du skriver att restriktioner bara skjuter fram problemet så utgår jag från att du tror att just denna våg och denna mutation innebär flockimmunitet. Sedan anklagar du mig för att jag inte lärt mig ett skit. Förstår du inte att någon flockimmunitet genom infektion aldrig kommer att uppnås? Förstår du inte att viruset muterar och att vi bara kommer få våg efter våg? Förstår du inte att utvecklingen av effektivare vaccin är det som innebär vägen ur denna skit?
Herregud IMBILDEN, sorry, men du måste fan vara den mest korkade på FB.
Än en gång, som jag skrev till dig igår, det är ju exakt det folk i den här tråden försöker förklara för dig.
Vården har nedmonterats hur länge som helst och hur man prioriterar resurser har ju varit helt åt helvete.
Att bara skylla på corona är därför direkt felaktigt.
Det är lika omöjligt att vaccinera bort ett muterande virus som det är att få flockimmunitet mot ett muterande virus.
Förstår du på riktigt inte att det går hand i hand? 🧐
Av den anledningen kan vi inte ha några långdragna restriktioner eftersom det gör mer skada än nytta.
Bara för att du inte har något liv och känner dig trygg i att sitta i din corona bubbla och skriva på fb 24/7, så är det långt ifrån alla som vill leva sitt liv på det sättet.