2022-01-13, 09:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Som jag skrev till dig igår så har man haft 2 år på sig.

Du har verkligen inte lärt dig ett skit va?
Du har inte förstått än att restriktioner bara skjuter fram problemet? 🧐

Vad har man gjort på de här två åren då tycker du? Egentligen går krisen tillbaks mycket längre än så. Det är för övrigt INTE jag som beslutar om vilka resurser vården ska få, eller hur den ska styras. Hade det varit så hade jag agerat för länge sen.
När du skriver att restriktioner bara skjuter fram problemet så utgår jag från att du tror att just denna våg och denna mutation innebär flockimmunitet. Sedan anklagar du mig för att jag inte lärt mig ett skit. Förstår du inte att någon flockimmunitet genom infektion aldrig kommer att uppnås? Förstår du inte att viruset muterar och att vi bara kommer få våg efter våg? Förstår du inte att utvecklingen av effektivare vaccin är det som innebär vägen ur denna skit?
Citera
2022-01-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad har man gjort på de här två åren då tycker du? Egentligen går krisen tillbaks mycket längre än så. Det är för övrigt INTE jag som beslutar om vilka resurser vården ska få, eller hur den ska styras. Hade det varit så hade jag agerat för länge sen.
När du skriver att restriktioner bara skjuter fram problemet så utgår jag från att du tror att just denna våg och denna mutation innebär flockimmunitet. Sedan anklagar du mig för att jag inte lärt mig ett skit. Förstår du inte att någon flockimmunitet genom infektion aldrig kommer att uppnås? Förstår du inte att viruset muterar och att vi bara kommer få våg efter våg? Förstår du inte att utvecklingen av effektivare vaccin är det som innebär vägen ur denna skit?

Den enda vägen ut ur det här är att acceptera att vi kommer behöva leva med Covid-19 runtom oss.
Citera
2022-01-13, 09:47
Medlem
Citat:

Herregud IMBILDEN, sorry, men du måste fan vara den mest korkade på FB.

Än en gång, som jag skrev till dig igår, det är ju exakt det folk i den här tråden försöker förklara för dig.
Vården har nedmonterats hur länge som helst och hur man prioriterar resurser har ju varit helt åt helvete.
Att bara skylla på corona är därför direkt felaktigt.

Det är lika omöjligt att vaccinera bort ett muterande virus som det är att få flockimmunitet mot ett muterande virus.
Förstår du på riktigt inte att det går hand i hand? 🧐

Av den anledningen kan vi inte ha några långdragna restriktioner eftersom det gör mer skada än nytta.

Bara för att du inte har något liv och känner dig trygg i att sitta i din corona bubbla och skriva på fb 24/7, så är det långt ifrån alla som vill leva sitt liv på det sättet.
Citera
2022-01-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Den enda vägen ut ur det här är att acceptera att vi kommer behöva leva med Covid-19 runtom oss.

Att han inte förstår det här enkla konceptet är ju helt sjukt.
Citera
2022-01-13, 09:57
Medlem
... och i Sverige slåss vi för att 90 åringar ska ut på ställen som kräver pass mitt i en pandemi.

"De som inte är digitala är de äldsta, i åldrarna 80 till 90 år. Om de inte har någon sjukdom är de också rörliga i samhället och bör kunna delta i samhällsaktiviteter, säger hon."
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/ilskan-efter-de-langa--vantetiderna-orimligt/

Det är fö. dags att skrota dessa pass nu, idag redan.
Citera
2022-01-13, 10:14
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Det kommer gå upp även för dig en vacker dag. Kina hade inte agerat som de gör om det inte fanns en anledning.

Är du 15 år eller?
Fattar du inte att detta är nyheter som diktaturen VILL förmedla. Man vill visa den kommunistiska diktaturens överlägsenhet gentemot den västerländska världen.
Att du inte förstår att detta är politik är häpnadsväckande. Det finns säkerligen en massa saker dom INTE vill förmedla och då gör dom inte det och då har vi ingen aning.
Dom målar helt enkelt upp den bild som dom vill visa omvärlden.
Citera
2022-01-13, 10:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en jävel blir inlagd pga omikron, de kan däremot testa positivt för omikron men grundorsaken är garanterat en annan såsom influensa, RS eller vinterkräksjukan. Detta är liksom vida känt nu, hur jävla insnöad är du egentligen?

Jag sår ju någonstans i mitten mellan dig alarmisterna. Sant är att en tredjedel av de som ligger på sjukhus, med, covid-19 kom dit av en helt annan anledning. Men det innebär också att två tredjedelar av de som ligger på sjukhus och, har covid-19, gör det pga Covid-19.

Dessutom verkar de så att, i stort sett alla som är vaccinerade med minst två doser och som ligger på IVA ligger där pga en annan orsak än covid-19, de har bara blivit rutinmässigt provtagna och har endast asymptomatiska/ytterst milda covid-19 symptom. Vaccinen skyddar med andra ord emot svår sjukdom.
Citera
2022-01-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ja något är det garanterat. Det är något med detta virus som får Kina att agera som de gör. Exakt vad lär visa sig med tiden.

Ja Kina skulle ju inte sätta in fullskaliga bio warfare åtgärder om det bara var ett förkylningsvirus. Kina har höga ohälsotal och många HIV-positiva så det finns många man kan tycka allvarligare problem som Kina försöker sopa under mattan. Ett förkylningsvirus skulle möta samma öde. Tidningarna skulle inte rapportera, viruset skulle drunkna i statistiken.
Citera
2022-01-13, 10:35
Medlem
Breaking news, effekt an vaccin är ej testat.
"
Veronica Arthurson, chef på enheten för läkemedelssäkerhet vid Läkemedelsverket, framhåller vikten av att skaffa sig ett stärkt skydd mot covid-19, men påpekar att den som varit sjuk bör vara feberfri dagen för vaccination även om vissa andra symtom kan kvarstå.

– Man ska tänka på att man ser till att bli ordentligt frisk innan man tar vaccinet. Det har bland annat att göra med att vi i dagsläget inte riktigt vet hur vaccinets effekt påverkas av att man eventuellt är sjuk när man vaccinerar sig.
"
Citera
2022-01-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Som jag skrev till dig igår så har man haft 2 år på sig.

Du har verkligen inte lärt dig ett skit va?
Du har inte förstått än att restriktioner bara skjuter fram problemet? 🧐

Cervenka slår huvudet på spiken, med Stockholm som exempel:

Regionen går strålande, ekonomiskt, men vården är i kris med bristanden resurser och sämre kvalité än på många år.

"Det här väcker en rad frågor kring vad syftet med Region Stockholm egentligen är.
En kostnadspost som förutsägbart nog hängt med i regionens utveckling mot ett wannabe-börsbolag är ersättningen till cheferna.
Regiondirektören Carina Lundberg Uudelepp har en årslön på 2,8 miljoner kronor. På tio år har lönen på posten ökat med 50 procent.

Om banker brukar det heta att det är bättre att vara aktieägare än kund. När det gäller sjukvården tycks det betydligt mer ombonat att vara direktör än patient."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Kz197G/vardkrisen-i-stockholm-vart-har-alla-pengar-tagit-vagen
Citera
2022-01-13, 10:44
Medlem
Citat:
På lång sikt måste vården få mer resurser. Det behöver byggas sjukhus, utbildas vårdpersonal, höjas löner etc etc. Det är dock inget som hjälper här och nu. Nu behövs restriktioner för att få ned smittspridningen.

Oavsett sanningen i artikel så visar den på ditt drömsamhälle gissar jag?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/oroande-bilderna-fran-kinas-karantanlager/
"Folk sätts i två veckors karantän i kalla barack celler där de knappt får mat"
Citera
2022-01-13, 10:51
Medlem
Har en samhällsviktig jobb och igår var nästan halva jobbet ca20 Pers corona smittade. Alla fullvaccinerade. Då kom chefen fram till var och en o fråga om man är vaccinerat.. Som antivaxare så blev jag tvungen att ljuga. ser att på mitt jobb är alla vaccinerade utan jag.. Hjärntvättade allihopa..men borde inte jag vara nr 1 att bli sjuk där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in