2022-01-13, 07:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Vad är demokratiskt med USA?
USA kontrollerar världspolitiken, eller åtminstone västpolitiken.
USA kontrollerar massmedia.
USA kontrollerar internet.
USA kontrollerar världsekonomin.
Den som inte gör som USA vill blir bestraffad.

Du ser inte skogen för alla träd. Det sitter en diktator över oss alla som ingen ser eftersom diktatorn pekar på någon annan (Putin).
USA kontrollerar inte längre världsekonomin och inte västpolitiken i lika stor utsträckning, dom är på tillbakagång. Det är därför han hetsar och vill kriga, Biden. Notera att Putin varit vid makten i över tjugo år utan att starta nått krig mot väst. Biden har varit vid makten i ett år och mobiliserar för fullt vid ryska gränsen.

Det är farligt med senila gubbar som Biden med ena foten i graven. Dom vill sätta sitt fotavtryck i historieböckerna medan ännu ena foten står kvar i jordelivet. Biden är den största krigshöken USA haft som president sedan F.D.R.
2022-01-13, 07:17
Medlem
Lol vilka tomtar och troll det finns I denna tråd. Som att ett EU land som söker natomedlemskap är ett hot mot stormakten ryssland eller land öht som själv söker sig till nato.

"UsA är dom som bestämmer över väst" jamen kolla för guds skull demokrati index kontra ryssland och ska vi hålla på sådär kan vi gå hur långt som helst med konspirationsteorier "dom har sublima meddelanden i musiken vi lyssnar på", "det finns en dold USA agenda i skolorna, dom undermedvetet hjärntvättar våra barn" "Dom vill oss illa" "vi är övervakade" ett tips är att gå till psykiatrikern och be om att få ett lämpligt antipsykotiskt preparat för er som är sjuka, leponex hörde jag ska hjälpa dårar som er.
2022-01-13, 07:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jodå dock det var andra tider, och Sovjetunionen existerar inte längre. Kalla kriget är slut och det var en centerpartist till statsminister som beslöt att inte sänka ubåten. Kan vi återgå till att diskutera nutiden, tack.
Same shit different couleur, Ryssen är Ryssen. och Putin är mer krigskåt är någon Ryss på länge. Ser det inte bra ut är det inte bra, det är min åsikt.
2022-01-13, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Same shit different couleur, Ryssen är Ryssen. och Putin är mer krigskåt är någon Ryss på länge. Ser det inte bra ut är det inte bra, det är min åsikt.

Men sluta. Vi vet ju alla att det inte är Ryssland utan USA som har startat de flesta krigen runt om i världen. Vad gör amerikanerna överallt? Kan de inte hålla sig på sin egen kontinent och reda alla sina egna problem? De provocerar Ryssland naturligtvis genom att spionera på dem, lägga ut sina krigshärar i ryssens närhet och tvingar oss andra via Nato att utföra deras dirty work.
2022-01-13, 07:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Lol vilka tomtar och troll det finns I denna tråd. Som att ett EU land som söker natomedlemskap är ett hot mot stormakten ryssland eller land öht som själv söker sig till nato.

"UsA är dom som bestämmer över väst" jamen kolla för guds skull demokrati index kontra ryssland och ska vi hålla på sådär kan vi gå hur långt som helst med konspirationsteorier "dom har sublima meddelanden i musiken vi lyssnar på", "det finns en dold USA agenda i skolorna, dom undermedvetet hjärntvättar våra barn" "Dom vill oss illa" "vi är övervakade" ett tips är att gå till psykiatrikern och be om att få ett lämpligt antipsykotiskt preparat för er som är sjuka, leponex hörde jag ska hjälpa dårar som er.
Var varken första eller sista gången de varit in med U-båtar... dock enda gången de gått på grund mitt i jävla skärgården! Har kompisar som legat vid kustartilleriet som blivit beordrade att släppa igenom, två oberoende årgångar dessutom.
2022-01-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
USA kontrollerar inte längre världsekonomin och inte västpolitiken i lika stor utsträckning, dom är på tillbakagång. Det är därför han hetsar och vill kriga, Biden. Notera att Putin varit vid makten i över tjugo år utan att starta nått krig mot väst. Biden har varit vid makten i ett år och mobiliserar för fullt vid ryska gränsen.

Det är farligt med senila gubbar som Biden med ena foten i graven. Dom vill sätta sitt fotavtryck i historieböckerna medan ännu ena foten står kvar i jordelivet. Biden är den största krigshöken USA haft som president sedan F.D.R.

USA:s krigande över världen har alltid varit en fin inkomstkälla för dem. Så jag instämmer - de behöver kanske mer pengar nu amerikanerna. Sen har de senila gamla gubbarna svårt för att glömma vad de upplever är gamla oförrätter från 1940-talet.
2022-01-13, 07:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Men sluta. Vi vet ju alla att det inte är Ryssland utan USA som har startat de flesta krigen runt om i världen. Vad gör amerikanerna överallt? Kan de inte hålla sig på sin egen kontinent och reda alla sina egna problem? De provocerar Ryssland naturligtvis genom att spionera på dem, lägga ut sina krigshärar i ryssens närhet och tvingar oss andra via Nato att utföra deras dirty work.
Us håller givetvis koll på oss, men inte på det viset för vi är en förväntad allie´ även fast vi inte är med i NATO. vi har inga poäng för vi är inte med, men båda sidor håller koll på oss.

Även fast jag avskyr Us så avskyr jag Putin mer.
2022-01-13, 07:36
Medlem
Å, nej! Någon åker med en BÅT på vårat hav!!!

2022-01-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout

Men det är fakta att USA spionerar på oss och på våra politiker. Det senare via danskarna nyligen som du säkert har läst om. Det är även fakta att USA kontrollerar nästan hela internet samt massmedia, tv och film. Amerikanerna har alltså alla möjligheter i världen att påverka nästan hela världens befolkning (eller åtminstone väst) med vilken information (eller desinformation) de vill. Om du inte inser att du är påverkad av amerikansk propaganda så är du mer än tillåtet naiv.
2022-01-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Us håller givetvis koll på oss, men inte på det viset för vi är en förväntad allie´ även fast vi inte är med i NATO. vi har inga poäng för vi är inte med, men båda sidor håller koll på oss.

Även fast jag avskyr Us så avskyr jag Putin mer.

Alla förväntas alliera sig med USA. Annars kan man bli bombad.
2022-01-13, 07:42
Medlem
Citat:
Men det är fakta att USA spionerar på oss och på våra politiker. Det senare via danskarna nyligen som du säkert har läst om. Det är även fakta att USA kontrollerar nästan hela internet samt massmedia, tv och film. Amerikanerna har alltså alla möjligheter i världen att påverka nästan hela världens befolkning (eller åtminstone väst) med vilken information (eller desinformation) de vill. Om du inte inser att du är påverkad av amerikansk propaganda så är du mer än tillåtet naiv.
I likhet med tusentals svenska myndighetsavdelningar, så jobbar till och med Regeringskansliet i Windows-miljö, dvs tankar all sin data direkt till NSAs servrar:

Citat:
Stockholm: Servertekniker Windows till Regeringskansliets it-enhet
https://www.stockholmledigajobb.se/jobb/2500391/servertekniker-windows-till-regeringskansliets-it-enhet
2022-01-13, 07:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Alla förväntas alliera sig med USA. Annars kan man bli bombad.
Känner mig inte allierad med någon, men måste jag välja så givetvis USA. I min värld behöver man inte bry sig om sånt. Men nu är det ju inte så och då står USA närmast 99,9 gånger av hundra. Avskyr USA, men var jag tvungen att bunda så blev det med dem. Putin går bort alla dagar i veckan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in