2022-01-13, 06:03
Bannlyst
Visar att Putin ha större kuk än den senila gubben som är president i USA. Hur mycket rymmer en landstigningsfartyg?

Det gick åt ganska många fartyg i Operation over lord.. Men Sverige kommer falla på 5 minuter.. Sedan kommer det bli stor fest i VPKs högkvarter ,när vi har blivit en kommunistisk lydstat under Ryssland.

VPK förberedde en stor fest när U137 gick på grund , att Sverige skulle bli en Sovjetisk lydstat. 40 år senare kan det lbi sant.
2022-01-13, 06:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Hmmm, kanske för att Östersjön är ett ryskt hav också?! Jag vet inte....

Varför går amerikanska fucking hangarfartyg över hela världen?
Det är mer sannolikt att korrupta USA med sin senile president Biden invaderar Sverige och att Ryssland skyddar.

Gör så du kan sova tryggt och du får bensin till din bil. Utan USA i Mellanöstern kommer Araber knulla sönder varandra, och glömma att producera olja.
2022-01-13, 06:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Lol

Kan man jämföra det som att samerna skulle börja mobilisera sina renar samt ladda upp pilbågarna för att beskydda ett övergivet fjäll någonstans? Det är väl ungefär samma sak
Tror faktiskt Sverige skulle kunna hålla Gotland och även Stockholm ett par timmar. Lite beroende på flyget då de flesta står obestyckade och det tar tid att bestycka.
2022-01-13, 06:30
Medlem
Pungkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Vilket förräderi prat. Heter du månne Stig?

Gotland är ett strategiskt mål i Östersjön och att Sverige inte mobiliserar eller ökar sin närvaro på ön är för mig helt ofattbart.

Gotland är Strategiskt för Sverige men inte i sak för Ryssland som i teorin kan slå en järnring av fregatter och kryssare kring ön.

Svensk övertro på sin egna förmåga.

Ryssen markerar bara. Men har inget att vinna på att invadera Sverige. Däremot Norge, Island, Svalbard, Norra Ishavet osv.

Sverige är slutdestination för mkt skräp folk men för en bjässe som Ryssland är det bara ett transitland för att hålla Norra Atlanten.
2022-01-13, 06:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkunskap
Gotland är Strategiskt för Sverige men inte i sak för Ryssland som i teorin kan slå en järnring av fregatter och kryssare kring ön.

Svensk övertro på sin egna förmåga.

Ryssen markerar bara. Men har inget att vinna på att invadera Sverige. Däremot Norge, Island, Svalbard, Norra Ishavet osv.

Sverige är slutdestination för mkt skräp folk men för en bjässe som Ryssland är det bara ett transitland för att hålla Norra Atlanten.
Du har rätt i allt utom Gotland då det är en point utåt alla håll i östersjön. Är du intresserad av östersjön så är det Gotland du vill ta. Plus att jag tror inte Sverige skulle kämpa, vi skulle lägga oss platt och låta de ta ön.
2022-01-13, 06:39
Medlem
Pungkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du har rätt i allt utom Gotland då det är en point utåt alla håll i östersjön. Är du intresserad av östersjön så är det Gotland du vill ta. Plus att jag tror inte Sverige skulle kämpa, vi skulle lägga oss platt och låta de ta ön.

Det är en point utåt. Men inte strategiskt viktigt om man kommer från öst och vill till väst. Då är det bara något man blockerar/landar på tillfälligt sen lämnar man de inhemska incestuösa fårbönderna för sig själva igen.

Tror Gotlänningarna skulle uppskatta lite invasion av annat än skrikiga 08r som omväxling.
2022-01-13, 06:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkunskap
Det är en point utåt. Men inte strategiskt viktigt om man kommer från öst och vill till väst. Då är det bara något man blockerar/landar på tillfälligt sen lämnar man de inhemska incestuösa fårbönderna för sig själva igen.

Tror Gotlänningarna skulle uppskatta lite invasion av annat än skrikiga 08r som omväxling.
Lägger du en bas på Gotland har du väldigt lång räckvidd över nästan hela Scandinavien och stora delar av övriga Europa. Vore jag krigsherre skulle jag ta Gotland och lägga en bas där. Vi är Inte med i Nato så det skull mest bli protester och lite hot. Men vi har ingen hjälp att vänta. Annat än protester och lite EU -tjabbel...
2022-01-13, 06:53
Medlem
Pungkunskaps avatar
Citat:
Lägger du en bas på Gotland har du väldigt lång räckvidd över nästan hela Scandinavien och stora delar av övriga Europa. Vore jag krigsherre skulle jag ta Gotland och lägga en bas där. Vi är Inte med i Nato så det skull mest bli protester och lite hot. Men vi har ingen hjälp att vänta. Annat än protester och lite EU -tjabbel...

Har aldrig varit på Gotland så mig gör det inget.

Skulle vara kul med lite action så jävla trött på att bara läsa om Covid
2022-01-13, 06:59
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Ryssland skiter i lilla Sverige. Den här rysskräcken som svenskar har är skrattretande.

Exakt så. Det här har jag sagt i så många år. Svenskar är ett pissfolk och amöbor som är rädda för sin egen skugga och påhittade hot från Putin.

Sug kuk svenska horungar.
2022-01-13, 06:59
Medlem
TS är kass på geografin, märker jag. Visste inte TS att Ryssland har också kust mot Östersjön och Sankt Petersburg är som bekant en huvudort för den ryska flottan? Ryssland har lika stor rätt att passera Östersjön precis som Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och baltländerna enligt havsrättskonventionen. Snarare man ska fråga sig varför när amerikanerna var i Östersjön och övade, tusentals mil från USAs östkust.

Sluta vara hjärntvättade av aftonbladet sensationsrubriker och rysskräck, Regeringen inkl Centerpartiet försöker skrämma svenskar så man byter fokus till den onde Putin istället för regeringens (inkl Centerpartiet) 7års misslyckande politik samt smeta skit på oppositionspartierna som "Putin-sympatisörer".

Klassiska taktiker som diktaturer använder.
Senast redigerad av Hs187 2022-01-13 kl. 07:03.
2022-01-13, 07:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
TS är kass på geografin, märker jag. Visste inte TS att Ryssland har också kust mot Östersjön och Sankt Petersburg är som bekant en huvudort för den ryska flottan? Ryssland har lika stor rätt att passera Östersjön precis som Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och baltländerna enligt havsrättskonventionen. Snarare man ska fråga sig varför när amerikanerna var i Östersjön och övade, tusentals mil från USAs östkust.

Sluta vara hjärntvättade av aftonbladet sensationsrubriker och rysskräck, Regeringen inkl Centerpartiet försöker skrämma svenskar så man byter fokus till den onde Putin istället för regeringens (inkl Centerpartiet) 7års misslyckande politik samt smeta skit på oppositionspartierna som "Putin-sympatisörer".

Klassiska taktiker som diktaturer använder.
Eftersom de varit ända upp på land i vår skärgård med sina båtar så tycker jag det är bra att hålla koll på dem, går de in på vårt vatten så skall vi skjuta om de inte ger sig, en varning och sedan verkanseld. Fast det är klart, så gör vi ju inte i Sverige.

Eller tror du fortfarande att u-137 navigerade fel och råkade gå på grund i Karlskrona skärgård av misstag? Jävligt mycket fel där då!! hehe
Senast redigerad av Onanikrem 2022-01-13 kl. 07:16.
2022-01-13, 07:16
Medlem
Citat:
Eftersom de varit ända upp på land i vår skärgård med sina båtar så tycker jag det är bra att hålla koll på dem, går de in på vårt vatten så skall vi skjuta om de inte ger sig, en varning och sedan verkanseld. Fast det är klart, så gör vi ju inte i Sverige.

Eller tror du fortfarande att u-137 navigerade fel och råkade gå på grund i Karlskrona skärgård av misstag?

Jodå dock det var andra tider, och Sovjetunionen existerar inte längre. Kalla kriget är slut och det var en centerpartist till statsminister som beslöt att inte storma ubåten. Kan vi återgå till att diskutera nutiden, tack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in