2022-01-13, 01:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Etter det jeg har forstått (lest meg til), var sprørsmålet hvor mange timer AE hadde jobbet på Futurum siste måned. Muligens også hvor mange timer TEH skulle lønnes for.

det som nämns i tråden vad jag minns är att TEH hade ett nytt kontonummer och det var därför MB ringde AEF...
kommer inte ihåg något annat så fint med en länk på det?
Citera
2022-01-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja dagen är vald speciellt för att det ska fungera enligt plan, TH visste nog att MB skulle ringa för att få reda på TEH:s kontonummer,
men som många nämnt tidigare är det konstigt att MB ringer AEF för att få reda på TEH:s kontonummer, försökte kanske MB ringa TEH innan hon ringde AEF men utan att få svar?

Ja, med tanke på att det var Halloween så att GM kunde klä ut sig utan att väcka uppmärksamhet.
Citera
2022-01-13, 01:23
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
det som nämns i tråden vad jag minns är att TEH hade ett nytt kontonummer och det var därför MB ringde AEF...

Skal se om jeg finner noe på dette. Er ganske sikker på at jeg har lest det et sted, men husker ikke nøyaktig hvor.
Citera
2022-01-13, 01:24
Medlem
Citat:

Jag minns också att det var AEHs timmar det gällde. AEH hade börjat att arbeta igen hos TH.
Citera
2022-01-13, 01:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, med tanke på att det var Halloween så att GM kunde klä ut sig utan att väcka uppmärksamhet.

ja vet inte hur mycket Halloween har med detta att göra i förhållande till en rad andra saker som teatern dagen innan, barriären på gångvägen öppnades och inte minst började folk veta att AEF skulle skiljas...
Citera
2022-01-13, 01:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Skal se om jeg finner noe på dette. Er ganske sikker på at jeg har lest det et sted, men husker ikke nøyaktig hvor.

Citat:
Jag minns också att det var AEHs timmar det gällde. AEH hade börjat att arbeta igen hos TH.

Okej, jag minns bara hur mycket det diskuterades att hon ringde för att få reda på det nya kontonumret till TEH och varför hon inte ringde direkt till TEH med mera, men det kan mycket väl handlade om mer som jag inte minns här och nu...
Citera
2022-01-13, 01:37
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:

Fant det i boken «Lørenskogmysteriet»
Side 39: «Regnskapsføreren ønsker å vite hvor mange timer Lisbeth har jobbet i oktober» Det er ikke nevnt noe om sønnen i denne sammenhengen i boka.
Citera
2022-01-13, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Fant det i boken «Lørenskogmysteriet»
Side 39: «Regnskapsføreren ønsker å vite hvor mange timer Lisbeth har jobbet i oktober» Det er ikke nevnt noe om sønnen i denne sammenhengen i boka.

okej, en annan sak där boken och tidigare uppgifter inte stämmer överens, för det som varit en "sanning" tidigare är att MB ringde för att få kontonumret, de pratade lite om olika ting och om stugresan, lite på grund av detta samtalet, lite på grund av halloween och stugresan som AEF kallade TEH 09.14...
Citera
2022-01-13, 01:57
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
okej, en annan sak där boken och tidigare uppgifter inte stämmer överens, för det som varit en "sanning" tidigare är att MB ringde för att få kontonumret, de pratade lite om olika ting och om stugresan, lite på grund av detta samtalet, lite på grund av halloween och stugresan som AEF kallade TEH 09.14...

Tenker kanskje det er mest sannsynlig at MB trenger samme opplysning fra TEH som AE. Hvor mange timer skal utlønnes for oktober, siden begge antakelig jobbet på timebasis.
Citera
2022-01-13, 02:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Tenker kanskje det er mest sannsynlig at MB trenger samme opplysning fra TEH som AE. Hvor mange timer skal utlønnes for oktober, siden begge antakelig jobbet på timebasis.

ja men varför ringde inte MB till TEH är en av sakerna jag undrar?
det är faktiskt samtalet 09.14 som är det mest intresanga den morgonen...
Citera
2022-01-13, 02:08
Medlem
Citat:
Okej, jag minns bara hur mycket det diskuterades att hon ringde för att få reda på det nya kontonumret till TEH och varför hon inte ringde direkt till TEH med mera, men det kan mycket väl handlade om mer som jag inte minns här och nu...

Här har jag hittat denna länken

Hadde ti minutter lang samtale morgenen hun forsvant

I sin nest siste telefonsamtale snakket Anne-Elisabeth Hagen med en av Tom Hagens ansatte om lønn. Minutter senere ga hun sitt siste sikre livstegn, ifølge politiet.

https://www.tv2.no/a/11467233/
Citera
2022-01-13, 02:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Här har jag hittat denna länken

Hadde ti minutter lang samtale morgenen hun forsvant

I sin nest siste telefonsamtale snakket Anne-Elisabeth Hagen med en av Tom Hagens ansatte om lønn. Minutter senere ga hun sitt siste sikre livstegn, ifølge politiet.

https://www.tv2.no/a/11467233/

ja synd bara att snart är alla gamla är artiklar låsta, men det var mycket diskussion kring det här sommaren 2020...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in