Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Vad snackar du om Mexiko? Det jag pratar om är att försöka få Ukraina in i NATO är en aggressiv handling från väst och därmed mot Ryssland. Om USA skulle få vapen till Ukraina skulle det vara som att Ryssland skulle få sätta vapen i Mexiko (gränsen till USA).
Det är idiotiskt enligt mig och jag kan förstå att Ryssland agerar utifrån det.
Kina är inget hot mot Ryssland, de har aldrig haft bättre relation än nu. Vi i väst har drivit Ryssland i händerna på kineserna, väldigt olämpligt i min syn. Vi bör komma på bättre fot med Ryssland för att ha detta som en buffert mot ett imperialistiskt Kina.
Ryssland har en syn, väst har sin. Jag tycker väst gör fel i att försöka expandera öst då det är en aggressiv handling. Är ingen ryssvän eller NATO-vän heller för den delen, är neutral i detta.
Nej det är ingen aggressiv handling att ukraina ansöker om nato medlemskap för att förstärka sin försvarsförmåga speciellt efter ryssen olagligt annekterade krim-halvön. USA har aldrig hotat Mexico så finns ingen anledning för Mexico att försvara sig mot USA, så det finns ingen anledning för ryssen att gå i med vapen där.
Kina är ett hot mot alla precis som alla icke-demokratier är mot oss demokratier och icke-demokratier.
Du glömmer en viktig sak, Ryssland är en diktatur. Kina också.