2022-01-12, 22:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det något man sysslat med så är det suboptimala åtgärder. Det har varit genomgående genom hela pandemin. Man genomför symbolåtgärder istället för att genomföra åtgärder som hade gjort nytta.

Börja inte du också med "suboptimala", det är jerkas ord. Du kan ju inte ta ifrån honom det coolaste ordet på planeten! Ja det är symbolåtgärder, vad hade du förväntat dig från politiker?
Citera
2022-01-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Här har du lite att bita i..

LARM LARM LARM!!!!

FLERA REGIONER LARMAR: COVIDSIFFROR KAN VARA LÄGRE
Statistiken över antalet patienter som vårdas för covid-19 på sjukhus i landet kan vara missvisande. Enligt Dagens Nyheter har flera regioner larmat till Folkhälsomyndigheten om att siffrorna kan vara lägre. Detta då de siffrorna inkluderar en mängd patienter som vårdas "med" covid-19 snarare än "för".

Bland annat har patienter som vårdats för benbrott ändå räknats som covid-19-patienter då de testats positivt när de lades in på sjukhuset.

– Vi behöver ha bättre skattning, särskilt nu när vi har så stor smittspridning. Vi har uppmärksammats av flera personer i vården om det här, säger statsepidemiolog Anders Tegnell till tidningen.
Samma siffror som är grund till inskränkningar och restriktioner
Citera
2022-01-12, 22:50
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Verkar som att ännu en person på läktaren drabbats av hjärtproblem nu. Pågår just nu i matchen mellan Tottenham - Chelsea. Lär visa sig snart vad det handlar om. Vi som tittar på mycket fotboll förstår att det som händer är sjukt!
Det kan vara vad som helst, jag antar att du misstänker vaccin trots att risken för hjärtproblem är många gånger större vid infektion.
Citera
2022-01-12, 22:50
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Jag försvarar inte Fauci, är inte tillräckligt insatt i frågan heller, men jag känner mer att han knappt får en syl i vädret. Så fort han försöker säga något så blir han ju avbruten, det enda han hinner säga är ju att senatorn är inkorrekt och så bryter senatorn in med något annat. På slutet säger ju Fauci att han gärna kan kolla igenom dokumenten, fattar att det är dokument iaf, och visa på att det inte stämmer, men återigen så lyssnar inte den utfrågande senatorn utan bara skickar på honom fler anklagelser som han inte får en chans att bemöta innan nästa kastas på honom. Där får jag snarare intrycket att han inte vill att Fauci ska få berätta sin mening utan istället fortsätter att tjafsa för att komma ur det. Sen bryter ju den där tanten in dessvärre så man aldrig fick höra hur det slutade.

Intressant att man uppfattar en video så olika 🙂

Du saknar kontext. Utfrågningarna har pågått snart ett år med Fauci och han har åkt dit flera gånger men inget sker. Det är redan bevisat att han sysslat med "Gain of function" - research.

Kolla tidigare utfrågningar. Han får all tid i världen men säger inget vettigt utan bara att folk inte vet vad dom pratar om...

I en utfrågning har t.om Rand Paul dokument och mail-konversationer med Fauci där de diskuterar Gain of function men Fauci bara svamlar och går ifrån ämnet.

Han förlorade redan för 6 månader sen när Paul läste definitionen av GoF-forskning och direkt efter en forskningsrapport från Fauci som beskrev densamme men Fauci förnekade att det var GOF...

Gubben är psykopat och förhoppningsvis blir han och de inblandade hängda eller arkebuserade publikt i slutändan.

Finns även bergssäkra bevis på att Fauci var inblandad i SARS som spreds i Kina 2003 i form av utbetalningar, forskar rapporter m.m

Mycket tyder på att man släppte ut SARS, lät det spridas i Kina 2003 och modifierade det i labbet 2005 och tillslut släppte ut covid19.
Citera
2022-01-12, 22:51
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det kan vara vad som helst, jag antar att du misstänker vaccin trots att risken för hjärtproblem är många gånger större vid infektion.

Källa på det påståendet?
Citera
2022-01-12, 22:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Källa på det påståendet?

Behövs inte, det är vedertaget!
Citera
2022-01-12, 22:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske värre som sjukdom, men inte i smitthänseende, enligt det jag läst....min definition är den enda möjliga, smittspridningstakten, d.v.s. R0 talet, många som blir smittade per spridare och tidsenhet.
I R0 ingår ingen tidsenhet.
Citera
2022-01-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo, det behövs. Källan ska gälla omikron. Inte nån gammal studie om delta.
Citera
2022-01-12, 22:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast det var väl nån studie nyligen som visade att för män under 40 är det tvärtom, större risk från vaccinet än från viruset.
Citera
2022-01-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Jag försvarar inte Fauci, är inte tillräckligt insatt i frågan heller, men jag känner mer att han knappt får en syl i vädret. Så fort han försöker säga något så blir han ju avbruten, det enda han hinner säga är ju att senatorn är inkorrekt och så bryter senatorn in med något annat. På slutet säger ju Fauci att han gärna kan kolla igenom dokumenten, fattar att det är dokument iaf, och visa på att det inte stämmer, men återigen så lyssnar inte den utfrågande senatorn utan bara skickar på honom fler anklagelser som han inte får en chans att bemöta innan nästa kastas på honom. Där får jag snarare intrycket att han inte vill att Fauci ska få berätta sin mening utan istället fortsätter att tjafsa för att komma ur det. Sen bryter ju den där tanten in dessvärre så man aldrig fick höra hur det slutade.

Intressant att man uppfattar en video så olika 🙂
Tror tjafset är en strategi han väljer medvetet nu för att han upptäckt att Fauci är en mästare på att avleda. Bakom varje amerikansk politiker finns ju en hel stab människor som lägger upp en plan inför ett offentligt framträdande. Särskilt om man vet att hela världen kommer titta på det.
Citera
2022-01-12, 23:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Jo, det behövs. Källan ska gälla omikron. Inte nån gammal studie om delta.

Kan i och för sig finnas en skillnad där.
Citera
2022-01-12, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast det var väl nån studie nyligen som visade att för män under 40 är det tvärtom, större risk från vaccinet än från viruset.

Jag har inte sett den studien, vilket vaccin gällde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in