2022-01-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Den 11:e september har vi levt i en ljus coronafri sommar och det finns absolut noll politisk kraft att hämta där. Ingen vill ens tänka på smittan. Enda chansen är att Coronadelegationen lämnat sitt slutanalys och att den innebär en totalsågning av sossarnas och Tegnells fumlande.

Jo fast det går att bli upprörd över (S) och Maggan nu i Mars och då bestämma sig för ett annat parti. Klart att det vore bättre om debatten hamnade närmare valet men jag tror att ett stort bråk, där (S) tvingas försvara restriktionerna, nu i vinter räcker för att avgöra valet.
Citera
2022-01-12, 19:39
Medlem
Vryzass avatar
Annie Lööf örfilade upp Åkesson så hårt att han med svansen mellan benen fick krypa tillbaka och ändra SD's utrikespolitiska program till att vara mer NATO- och USA vänligt.

SD skyller på att det är äldre formuleringar som inte uppdaterats sedan man vänt och blivit liberala neo-con fantaster. Man bedyrar att man numer marscherar i takt med det liberala imperiet.

Citat:
Sverigedemokraterna läxades idag upp av Annie Lööf (C) för en formulering i sitt politiska program. Efter kritiken strök SD snabbt sin egen Rysslandspolitik från sin hemsida – efter att Jimmie Åkesson bedyrat sin trohet till USA inför C-ledaren i riksdagen.

Citat:
Han bredde därefter på med att kalla Ryssland för en "auktoritär" och "imperialistisk" stat som "förtrycker människor" och "hotar sina grannar". Han bedyrade att "Sverige har ett oerhört ansvar" att få stopp på detta tillsammans med Nato och USA.

Citat:
Men SD-ledaren nöjde sig inte med att svära trohet till supermakten och dess allierade. Efter debatten upptäcktes det nämligen att stormakts*formuleringen plötsligt helt tagits bort från SD:s hemsida.

https://www.friatider.se/sd-andrar-utrikespolitik-efter-annie-loofs-kritik
Citera
2022-01-12, 20:55
Medlem
greta75s avatar
Varit med mycket glädje jag följt S politik och arbete i alla fall de senaste 3 åren, jag godkänner i princip allt de gjort och för Corona-politiken ger jag dem full pott.

Men dagens utspel med elbidraget är ta mig fan den största skit jag hört. Folk som drar mer än 2000 kWh per månad lär ha råd att betala för sig och behöver en läxa (bind elavtalet till nästa år). Inte ens nära att jag supportar detta beslutet. Folk måste lära sig att stå för sina misstag när de fuckar upp. Bind elavtal och räntor om du vill sova lugnt.

Detta tror jag på allvar gör folk förbannade, otroligt många som först måste höra på allt jävla gnäll över elpriserna på sociala medier och sedan vara med och betala gnällspikarnas elräkningar. Här tappar S.

Möjligtvis kan jag acceptera det om endast de med låg samlad inkomst för stödet men något sådant här jag inte läst.

Lite piggade det dock upp att läsa om att SD rensade rysslandhyllningen på hemsidan.
Senast redigerad av greta75 2022-01-12 kl. 21:05.
Citera
2022-01-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Varit med mycket glädje jag följt S politik och arbete i alla fall de senaste 3 åren, jag godkänner i princip allt de gjort och för Corona-politiken ger jag dem full pott.

Men dagens utspel med elbidraget är ta mig fan den största skit jag hört. Folk som drar mer än 2000 kWh per månad lär ha råd att betala för sig och behöver en läxa (bind elavtalet till nästa år). Inte ens nära att jag supportar detta beslutet. Folk måste lära sig att stå för sina misstag när de fuckar upp. Bind elavtal och räntor om du vill sova lugnt.

Detta tror jag på allvar gör folk förbannade, otroligt många som först måste höra på allt jävla gnäll över elpriserna på sociala medier och sedan vara med och betala gnällspikarnas elräkningar. Här tappar S.

Möjligtvis kan jag acceptera det om endast de med låg samlad inkomst för stödet men något sådant här jag inte läst.

Lite piggade det dock upp att läsa om att SD rensade rysslandhyllningen på hemsidan.

Hemsidan behöver uppdateras, men att det skall finnas balans innebär inte att man är Rysslandsvänlig. Annie Lööf har väl tillräckliga problem anser jag att utforma en egen hållbar politik så att folk verkligen får reda på vad en röst på Centern innebär.

Men jag håller med dig om bidragen för att bekosta folks elräkningar. Det är aldrig bra att ge bidrag till dom som har bättre ställt. Det kunde ha utformats som så att alla får sänkt eller borttagen energiskatt men här skyller S på att "det inte går". Jodå man kunde utforma ett bidrag som kunde kompensera för energiskatten. Det vore mer rättvist. Om man överhuvudtaget skall schackra med underliga bidrag.
Citera
2022-01-12, 21:30
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hemsidan behöver uppdateras, men att det skall finnas balans innebär inte att man är Rysslandsvänlig. Annie Lööf har väl tillräckliga problem anser jag att utforma en egen hållbar politik så att folk verkligen får reda på vad en röst på Centern innebär.

Alltså SD's jättemärkliga hållning till Ryssland är ändå oförklarlig. Det kan ju nästan inte vara något annat än en eftergift för stöd till SD från Ryssland under partiets tidiga dagar. Jag kan inte förstå det annars.

Minns även Egor Pulitov-härvan, många menar att han är en rysk spion.

Ett diktatur som bara höjer, höjer och höjer tonläget och med maktmedel gör precis det de behagar både innanför och utanför landets gränser.

Oavsett så är sympatier med Ryssland inget som drar väljare, det kan nog alla vara överens om.
Senast redigerad av greta75 2022-01-12 kl. 21:38.
Citera
2022-01-12, 22:06
Medlem
Citat:
Alltså SD's jättemärkliga hållning till Ryssland är ändå oförklarlig. Det kan ju nästan inte vara något annat än en eftergift för stöd till SD från Ryssland under partiets tidiga dagar. Jag kan inte förstå det annars.

Minns även Egor Pulitov-härvan, många menar att han är en rysk spion.

Ett diktatur som bara höjer, höjer och höjer tonläget och med maktmedel gör precis det de behagar både innanför och utanför landets gränser.

Oavsett så är sympatier med Ryssland inget som drar väljare, det kan nog alla vara överens

om.

Jag har personligen ingen sympati för Ryssland. Men jag tycker det är underligt att en partiledare som Lööf ägnar mer tid åt vad som står på SD:s hemsida än att upplysa folk om vad Centern egentligen står idag. Centern har blivit fruktansvärt flummigt. Hennes hållning drar inte heller några väljare. Det visar också dom senaste OU och att i tid och otid ge som på SD tror jag biter dåligt numera. Om man är rädd för Ryssland kanske man skulle föreslå att vi ges möjligheter att mobilisera lika mänga soldater som Finland kan, trots att dom är ett mindre land. Annie Lööf är på väg att sänka Centern.
Citera
2022-01-12, 22:19
Medlem
Citat:

Jag tror du har rätt om elbidraget. Folk i allmänhet har överseende med mycket, men just det här med att införa ett idiotiskt utformat bidrag som bara gynnar vissa på ett helt orimligt sätt är verkligen att skjuta sig själv i foten. Men regimen har ju som vanligt SVT att lita på. Det ebbar ut om några dagar och sedan flyttar man fokus mot Putin, någon framgrävd SD-skandal eller vad som helst förutom elpriserna.
Citera
2022-01-12, 22:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Annie Lööf örfilade upp Åkesson så hårt att han med svansen mellan benen fick krypa tillbaka och ändra SD's utrikespolitiska program till att vara mer NATO- och USA vänligt.
SD skyller på att det är äldre formuleringar som inte uppdaterats sedan man vänt och blivit liberala neo-con fantaster. Man bedyrar att man numer marscherar i takt med det liberala imperiet.
https://www.friatider.se/sd-andrar-utrikespolitik-efter-annie-loofs-kritik

Vilken formulering ströks på hemsidan och finns den i principprogrammet?
Citera
2022-01-13, 14:49
Medlem
Tror ni att regnfloderna och översvämningarna i Jämtland eller Tomteland får någon inverkan? Kommer miljödårar och miljöfascister att kunna utnyttja detta och få upp MP till 4%?

Televisionen gör väl sitt bästa för att "lyckas".
Citera
2022-01-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tror ni att regnfloderna och översvämningarna i Jämtland eller Tomteland får någon inverkan? Kommer miljödårar och miljöfascister att kunna utnyttja detta och få upp MP till 4%?

Televisionen gör väl sitt bästa för att "lyckas".

De sparar nog krutet till sommaren när valet närmar sig. Och skulle det inte finnas något i Sverige att rapportera om kan de alltid hitta någon översvämning i Indonesien som de kan tjata om dygnet runt för att trycka upp MP över riksdagsspärren.
Citera
2022-01-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
De sparar nog krutet till sommaren när valet närmar sig. Och skulle det inte finnas något i Sverige att rapportera om kan de alltid hitta någon översvämning i Indonesien som de kan tjata om dygnet runt för att trycka upp MP över riksdagsspärren.
Det var jävligt mycket om kanadensiska skogsbränder i somras. Kommer bli mycket mer sådant rapporterande i sommar.

Vad SVT och media inte nämner är att aldrig någonsin har så få dött i naturkatastrofer som de senaste tio åren. Kol, olja och gas har räddat livet på hundratals miljoner människor och ökat livslängden med flera tiotals år.

Fler dog 2020 pga prist på energi (för värme, hygien, nedkylning, matproduktion) i världen än av pandemin samma år. Men det får vi aldrig höra i media.
Citera
2022-01-13, 19:55
Medlem
Känns som att det börjar bli rätt bra drag i Liberalerna nu där de lyckas komma tilltals mycket i media. De ligger rätt i både energifrågan och rörande restriktionerna. Tror L har mycket att vinna på att vara det tydligaste partiet för att avskaffa nuvarande tramset.

Det är naturligtvis dåligt för alla oss som vill ha ut Liberalerna ur riksdagen med så få röster som möjligt. Finns väl en risk att de med all exponering lyckas växa över 3% och åka ut med 3-3,5% av rösterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in