Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jo, jag hörde att Karin uttryckte sig lite annorlunda på senaste pressträffen. Tegnell tycks de stuvat under någonstans. Man undrar vad det kan bero på...., Tegnell har synts allt mindre sedan de bytte GD. Jag vidhåller mitten/slutet av februari. Vi får se vem som får rätt helt enkelt.
Så FHM har reviderat "modellerna"?

Snarare reviderat sin gissningslek. Det har de gjort många gånger. Hur är det nu med munskydden förresten? Hjälper de eller inte?
Du har yrat om att omikronsnuvan peakar i "månadsBRYTET" feb/mars.
Munblöja hjälper nog lika lite som alla andra korkade åtgärder och restriktioner. Det enda som verkligen hjälper tror jag är om folk känner riktig rädsla för viruset och stänger in sig . Personer som vandrar runt med munblöja är nog rädda och/eller lider av hälsoångest i mkt högre grad jmf med folk som inte bär munblöja. Så ev kan någon lyckats snappa upp ett indirekt, skenbart samband mellan munblöja och minskad smittspridning.
PS. Tegnell har gjort ett fantastiskt jobb och har troligtvis jobbat mer de senaste två åren än vad du lyckats åstadkomma under din livstid. Han om någon förtjänar lite ledighet och lugn och ro.