2022-01-12, 18:07
Medlem
Underligt hur vissa kvinnor luktar fullkomligt as, ruttnande lik, har alltid undrat varför ett fåtal får denna vedervärdiga odör.
Kvinnorna ifråga har varit rena och fräscha annars men trots det haft detta problem, dessutom verkar inte alla män vara känsliga för lukten, en dejt sprang jag på långt efter med en man vid sin sida...hon luktade lika vedervärdigt, karln verkade inte beröras av det överhuvudtaget.
Hoppas allt löser sig för din del 👍
Citera
2022-01-12, 18:18
Medlem
Mogadons avatar
Jag är enig med chonard. Prova nässpray några dagar och nässkölj med 500ml koksalt /näsborre några dagar på raken. Du kommer snyta ur dig saker du inte trodde var möjliga.

Ta 1 tsk salt i 1 liter ljummet vatten och lös upp. (Var noga med dessa doser annars svider det rejält).

Köp en nässköljkanna på hälsokosten (ca 180kr) och googla hur du ska göra.

Det är galet effektivt.

Edit: Om du haft problem med nässpray så köp den där rosa Nezeril 0,25 för bäbisar. Man blir inte lika beroende lika fort. Det gäller bara några ggr, typ 1ggr/dag i 3-4 dgr.
Senast redigerad av Mogadon 2022-01-12 kl. 18:21.
Citera
2022-01-12, 18:22
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Underligt hur vissa kvinnor luktar fullkomligt as, ruttnande lik, har alltid undrat varför ett fåtal får denna vedervärdiga odör.
Kvinnorna ifråga har varit rena och fräscha annars men trots det haft detta problem, dessutom verkar inte alla män vara känsliga för lukten, en dejt sprang jag på långt efter med en man vid sin sida...hon luktade lika vedervärdigt, karln verkade inte beröras av det överhuvudtaget.
Hoppas allt löser sig för din del 👍

Finns många män som luktar likadant. Som om de håller på att ruttna inifrån. Ser i övrigt fräscha ut, men man måste stå 1 meter från dem när de talar för att inte typ dö.
Citera
2022-01-12, 18:45
Medlem
over9ks avatar
Prova att lägga om kosten ordentligt, alltså prova extrema grejer som att utesluta alla mejeriprodukter, alla djurprodukter, alla gasiga/syrliga osv saker som tex bönor och jos. Och gör det ordentligt en längre tid. Kanske du lyckas identifiera något. Men du skriver samtidigt att det blir bättre efter att du ätit antibiotika så det är kanske nåt annat i kroppen som spökar.
Citera
2022-01-12, 18:57
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Hur ser din kost ut? Hur mycket kött äter du? Hur mycket mejeriprodukter konsumerar du? Om jag vore du skulle jag köra stenhårt veganskt i några veckor och se om det blir skillnad. Försvinner lukten kan du ta och lägga till saker du gillar i "menyn" tills det märks att det luktar illa igen, då vet du var problemet ligger.
Citera
2022-01-12, 18:57
Medlem
Nu är det nog inte mycket till hjälp för trådstartaren, men jag fick dålig andedräkt av mjölk. Slutade med mejeriprodukter så långt det var möjligt förutom yoghurt som av någon anledning verkar gå bra.

Även om jag rekommenderar en läkare (igen !) så kanske du skulle testa att utesluta en grupp matvaror i två veckor och se om det blir en förändring. Ex vis mejeriprodukter, sedan kött, sedan varor som innehåller vete (gluten), efter det testa att avstå alkohol, sedan testa sockerfri diet (bara några exempel jag snabbt kom på) Ingen expert som sagt, men det är ju relativt lätt att under två veckor göra ett test och avstå för att testa sig fram.
Citera
2022-01-12, 18:59
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Men du skriver samtidigt att det blir bättre efter att du ätit antibiotika så det är kanske nåt annat i kroppen som spökar.
Det som luktar illa är bakterier, kan det vara att antibiotika slår ut dom som en biverkning bara?

mvh hobbyspekulerare
Citera
2022-01-12, 19:17
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vitlök luktar avlopp så prova inte äta det en månad

Vad är det för trams? Vitlök är standardingrediens i många kök världen över. Tillagad luktar det ingenting och hivar man i sig ett par råa klyftor luktar man - surprise - just vitlök i ca ett dygn. TS beskriver ett kroniskt fenomen.

TS problem sitter troligtvis inte i munnen utan någon annanstans. Min erfarenhet av tandläkare och tandhygienister är att de har förvånansvärd dålig koll på saker som inte rör just tänderna (man skulle kunna tro att de snappat upp lite om mun och hals och andedräkt, men nej).
Citera
2022-01-12, 19:19
Medlem
hibernalhatts avatar
Något som inte har tagits upp i tråden är alkohol? Öl och Vin bl a, kan göra att man luktar apa i munnen...
Hur är TS alkoholvanor???
Citera
2022-01-12, 19:26
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fialotta123
Jag behöver all hjälp jag kan få, även om jag troligen redan har provat allt. Vi tar det från början.
jag är normalviktig 45 årig kvinna som för ca 3 år sedan märkte en stor skillnad i min andedräkt, och även min kära sambo tyvärr. Jag började tänka på munhälsan, tandtråd och munskölj, besök hos tandhygienist osv. Allt ser bra ut.
Besökte en öron näsa hals läkare, han filmade i hals och svalg (hade önskat att han hittade något) men allt ser bra ut, han skickade remiss till gastroskopi. Den visade ett litet läckage som såklart kan ge dålig odör. Men jag har aldrig haft sura uppstötningar eller andra problem och har nu i månader ätit probiotika och omeprezarol och jag märker ingen skillnad.
Jag har alltid fått äckliga vita toncillstenar som jag tryckt fram ur halsmandlarna och dessa luktar ju inte hallon, så jag opererade bort halsmandlarna och tyvärr fortfarande problem.
Det ända som hjälper är när jag fått Dalacin (antibiotika) utskrivet. Då smakar och luktar jag som vanligt i munnen i ca 2 månader och sen är allt som vanligt igen. Men det löser ju inget.
Jag har även tagit avföringsprov och allt såg bra ut.
Tack för att du orkat läsa, jag tar desperat emot alla tips och tankar, det är hemskt att ha det så här :-(
seriöst
Jag botade min dåliga andäkt då jag behandlades mot klamydia, så antibiotikan mot klamydian tog bort den dåliga lukten i munnen som en bonus! Det är 15 år sedan och munnen min luktar friskt fortfarande.
Tror det var Doxycykin
Lycka till
Citera
2022-01-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fialotta123
Oftast skit, någon gång metallisk smak, basisk har jag tänkt någon gång utan att veta det. Men mest som skit...
Kolla upp dina njurar genom blodprov och urinalys.
Citera
2022-01-12, 20:02
Medlem
Jim-Joness avatar
Corona är väl perfekt? 1.5 meters avstånd till alla jävlar runt om sedan munskydd och en sådan där heltäckande muppig plastskiva för ansiktet så är du säker i alla fall 15 månader till.

Därefter får du väl göra som normalt folk: dricka mindre mejeriprodukter, borsta tungan, skölja käften, tugummi och ev andedräktsspray beroende på hur illa munhålan luktar.

Kan även vara nerifrån svaljet det luktar. Problem med magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in