Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Det finns ingen relevant dokumentation.
NASA har råkat radera den.
Det finns faktiskt inte en enda vetenskaplig anledning att tro på månlandningarna.
Men det finns tusen anledningar att INTE tro på dom.
*Går och tittar i bokhyllan* Nope! NASA glömde "radera" den dokumentation jag har själv i min bokhylla och jag tror månstoftet som stals från Naturhistoriska kom tillrätta till slut. De artefakter jag såg för några år sedan på Tekniska Museet glömde NASA tydligen också att "radera", tillsammans med alla de delar av AGC som finns spridda bland oberoende intresserade, de inspelningar som gjordes av tusentals radioamatörer, de mätningar jag själv sett göras mot retroreflektorerna på månens yta...
Jag vet vad du tror att du pratar om. Jag vet också hur totalt fel du har, hur okunnig du är och vad du missförstått. Samt att du inte har den ringaste om vad för dokumentation som finns eller vad som konstituerar "historisk kunskap".
Varför kan var och en som vill, mäta mot retroreflektorer på månen? Som av en händelse hamnade där precis när NASA sade att de hamnade där (och samtidigt som det kom radiosignaler från månen) och när Sovjet sade det (eftersom Sovjet också med obemannad teknik placerat retroreflektorer på månen). Du kan gå till din lokala amatörastronomiska klubb och om de är välförsedda, så kan de göra en mätning mot månen med laser. Jag sover på en madrass varje natt, som innehåller en teknik som delvis, lite på sidan om, togs fram under apolloprogrammet. (Edit: Och det är inte det enda föremål jag har, som kom till under, tack vare eller som var till hjälp för, apolloprogrammet)