Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Om man länkar till 3 artiklar och hävdar att Omikron är farligare för barn utan att ens nämna det faktum som står i alla
"It is not currently known if they were admitted because of Covid, or were taken to hospital with other health conditions and subsequently tested positive for Covid"
Ja då är man bra sugen på att vinkla lite.
När 1/8 av befolkningen är smittade med viruset så är det klart att många och inte bara barn hamnar på sjukhus för andra problem men ändå "klassas" som covidpatienter.
Jag är smittad just nu och det fungerar likadant här, om jag bryter benet och måste läggas in så kommer jag hamna på en Covid-avdelning och räknas in i statistiken.
Jag inser att jag missförstod diskussionen som jag hoppade in i. Den rörde om det lades in fler barn i Stockholm. Av någon anledning fick jag för mig att det handlade om samma trend synts i UK och det har det. Så mitt svar var alltså byggt på ett missförstånd från min sida. Jag trodde alltså att det var länkar till att fler barn lades i i UK som efterfrågades.
Så allt jag ville göra vad att hjälpa till och ge dem, sedan att du gillar att övertolka är ju känt sedan innan.
Sedan blir ju jag dok lite nyfiken på varför UK förförsta gången i pandemin vecka 49 har en så hög dödlighet bland 0-14-åringar om det har en samkoppling eller inte. Som Beaver14 skriver kan det vara RS-virus. Ja, det återstår helt klart att se.
Vad tror du om dödligheten i Sverige. Du följde aldrig upp det. Ser ut att bli normal, ev. en lite överdödlighet va?