Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Risken är mindre i ett villaområde i och med att posten är sorterad i ordning, samt att brevbäraren har mera tid på sig att stoppa rätt brev i lådan än den som springer upp och ner i ett trapphus. Det är i alla fall min erfarenhet av att bo i både villa och flerfamiljshus.
Poängen var ju liksom att min erfarenhet är tvärtom. Jag har bott 26 år i olika hyreshus i Sthlm också. Posten kom inte tillnärmelsevis fel lika ofta på den tiden som den har gjort här på landet.
Har inte som du någon direkt förklaring på det hela. Men jag konstaterar att brevbäraren i sta´n naturligtvis också sorterar posten i adressordning innan han ger sig ut på sin runda! Trodde du breven låg huller om buller i postväskan på cykeln du...?
Tycker inte heller förklaringen om mer tid stämmer. Postbilen bromsar in framför lådorna här och smack smack smack så snabbt som möjligt läggs posten i. Brevbäraren går inte ens ur bilen. Rivstartar sedan därifrån... Uppenbarligen ska det hela gå så fort det bara på något vis är möjligt..., och onekligen blir det ju fel ibland också.