2022-01-11, 13:27
Medlem
Efter åratal av felutdelad post i brevlådan har jag fått nog. Jag får grannarnas post i min brevlåda. Grannarna får min post i sin brevlåda. Ibland läggs breven tillbaka uppsprättade, integritetskänsligt material kan lätt kommas åt av grannarna. Många försändelser är mycket försenade, så sena att man missar inbetalningar eller erbjudanden.
Jag har klagat, jag har klagat så ofta och så länge att jag nu insett att det inte hjälper att klaga. De bryr sig inte om klagomål.
Postsituationen är urusel och vi behöver en förbättring! Hur ska vi få förbättring när inte klagomålen hjälper? Vi kan inte bara finna oss i detta.

Jag uppmanar alla att skicka tillbaka felutdelad post till dom som är ansvariga. Läs på ditt kuvert / kort och se om det delas ut av PostNord eller Citymail. Adresser som de anger på sina egna hemsidor är

PostNord
Terminalvägen 24
171 73 Solna

Citymail
Box 901 08
120 21 Stockholm
Citera
2022-01-11, 13:43
Medlem
Göra det statligt igen. Det är uppenbart att sådan verksamhet inte går att bedriva privat. Jag har hört av personer jag känner som arbetar inom båda företagen, det är omöjligt att göra ett ok jobb. För mycket som ska delas på alldeles för få personer. Det finns inte resurser. Lite som i äldreomsorgen. Samma där.
Citera
2022-01-11, 13:51
Medlem
Tomtoddlers förslag är utmärkt men i väntan på att det ska ske kanske du kan skicka kopia på nästa klagomål till Post- och telestyrelsen och samtidigt påtala att det varken är första, andra eller tredje gången detta händer i ditt bostadsområde. Se bara till så klagomålet skickas med mejl och att mottagaren kan se att PTS fått en kopia
Citera
2022-01-11, 14:00
Medlem
Skicka en faktura varje gång det händer och debitera för ev avgifter det kostar dig samt tid du får lägga ner.
Citera
2022-01-11, 14:44
Medlem
Stark-Senaps avatar
Och glöm inte det var äckelkärringen Maud Olofsson som avvecklade fungerande posthantering i Sverige.

Samma fittkärring som söp bort 80 miljarder skattepengar då hon fick hybris.

Samma sugga som vägrade infinna sig hos KU.

Hon borde fan vara den som delar ut era brev som kommit fel!
Citera
2022-01-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppror-PostNord
Efter åratal av felutdelad post i brevlådan har jag fått nog. Jag får grannarnas post i min brevlåda. Grannarna får min post i sin brevlåda. Ibland läggs breven tillbaka uppsprättade, integritetskänsligt material kan lätt kommas åt av grannarna. Många försändelser är mycket försenade, så sena att man missar inbetalningar eller erbjudanden.
Jag har klagat, jag har klagat så ofta och så länge att jag nu insett att det inte hjälper att klaga. De bryr sig inte om klagomål.
Postsituationen är urusel och vi behöver en förbättring! Hur ska vi få förbättring när inte klagomålen hjälper? Vi kan inte bara finna oss i detta.

Jag uppmanar alla att skicka tillbaka felutdelad post till dom som är ansvariga. Läs på ditt kuvert / kort och se om det delas ut av PostNord eller Citymail. Adresser som de anger på sina egna hemsidor är

PostNord
Terminalvägen 24
171 73 Solna

Citymail
Box 901 08
120 21 Stockholm

Gör som övriga svenskar, kivra.se eller minmyndighetspost.se
Jag får i snitt ett fysiskt brev var tredje månad och trenden är nedåtgående.
Citera
2022-01-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Göra det statligt igen. Det är uppenbart att sådan verksamhet inte går att bedriva privat. Jag har hört av personer jag känner som arbetar inom båda företagen, det är omöjligt att göra ett ok jobb. För mycket som ska delas på alldeles för få personer. Det finns inte resurser. Lite som i äldreomsorgen. Samma där.

Och sen så är Postnord nedlusat med babbar och negrer som går på nystartsjobb/anställningsstöd/lönebidrag, och kvaliteten blir också därefter.
Citera
2022-01-11, 15:36
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och sen så är Postnord nedlusat med babbar och negrer som går på nystartsjobb/anställningsstöd/lönebidrag, och kvaliteten blir också därefter.

Precis detta. man får vad man betalar för, sverige kommer ta en stor dip i kvalitet över hela spectrumet då vi importerat lågavlönade slavar från öknen.
Citera
2022-01-11, 15:41
Medlem
Jim-Joness avatar
Det är bara konstatera att Sverige behöver låta all viktig infrastruktur förbli förstatligad. Sedan kan det erbjudas privata komplement på den fria marknaden, exempelvis privatiserad sjukvård och skola.
Citera
2022-01-11, 15:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppror-PostNord
Hur ofta får du post egentligen? Tror jag kanske får tio om året max och då är fem reklam om att besiktiga bilen hos olika företag... Viktiga utskick som deklarationen eller fakturor går direkt till Kivra eller som e-mail eller betalas via e-faktura.
Citera
2022-01-11, 17:04
Medlem
Inte haft problem en enda gång mer Postnord senaste 5 åren minst.

Förstår inte, bor ni 50 mil från närmsta granne eller hur fan lyckas ni misslyckas med att få posten?

Lokalt kan personal vara urusla. Det är inte Postnord som är dåligt, det är lokala organiseringen som är dålig bland personal och chefer lokalt.
Citera
2022-01-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Och glöm inte det var äckelkärringen Maud Olofsson som avvecklade fungerande posthantering i Sverige.

Samma fittkärring som söp bort 80 miljarder skattepengar då hon fick hybris.

Samma sugga som vägrade infinna sig hos KU.

Hon borde fan vara den som delar ut era brev som kommit fel!
Nuon va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in