2022-01-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tack vare vårt styvnackade motsånd till att bära munskydd, jobba hemifrån samt att hålla snuviga barn hemma från skolan kan det inte ta lång tid nä.

Nu hör man ju hur folk blir smittade lite överallt. På jobbet o bland släkt o vänner. Helt klart rejält över tidigare vågor som knappt märkts
Jade, hade varit bättre om vi alla var isolerade i våra små hyddor 25 år till istället. Några gamlingar kan ju dö för sjutton!!
Citera
2022-01-11, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Så ”fort” vi når den punkten att smittan inte sätter ytterligare press på vården, dvs börjar lätta så kommer vi nog se lättnader bland restriktionerna också.

Problemet är inte att COVID i sig sätter press på sjukvården, problemet är när säsongsinfluensan, vinterkräksjukan och COVID knackar på dörren samtidigt.

Fast Hallengrenskan sa väl att vaccinpass kunde införas i ett senare skede. Det låter patetiskt och obegripligt och nästan lite sorgligt. Hon är helt ägd av vaccinsamordnaren som viskar i hennes öra. Han sa också vid intervjutillfälle med Aftonbladet som publicerades i dag att årliga vaccinationer är att vänta. Han har ju varit insyltad i utvecklingen av e-pass nere i Schweiz tidigare och troligen fortfarande.

Övriga Europa verkar faktiskt ha bättre koll. De har ju inte heller vår vaccinsamordnare. Kom tillbaka Löfven och styr upp det här kaoset!
Citera
2022-01-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast Hallengrenskan sa väl att vaccinpass kunde införas i ett senare skede. Det låter patetiskt och obegripligt och nästan lite sorgligt. Hon är helt ägd av vaccinsamordnaren som viskar i hennes öra. Han sa också vid intervjutillfälle med Aftonbladet som publicerades i dag att årliga vaccinationer är att vänta. Han har ju varit insyltad i utvecklingen av e-pass nere i Schweiz tidigare och troligen fortfarande.

Övriga Europa verkar faktiskt ha bättre koll. De har ju inte heller vår vaccinsamordnare. Kom tillbaka Löfven och styr upp det här kaoset!

Det kanske låter motsägelsefullt men frågan om vaccinpass är jag ganska neutral i, om jag måste visa upp ett vaccinpass för att få kliva in på ett fullsatt hov så gör jag gärna det.
Citera
2022-01-11, 21:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Årliga vaccinationer av äldre och riskgrupper. Precis som sker varje jävla år.
Ingen har tvingat någon att ta ett vaccin Ever i Sverige.
Däremot finns det många som är besvikna på folk som pga konspirationsteorier, låter bli att ta sitt vaccin och sedan belastar vården helt i onödan.
Vi behöver komma ur denna jävla pandemin så fort det går. Parametern det beror på är när vården fungerar normalt igen och folk får sina operationer och kontroller.

Det finns inget parti i riksdagen (inte ens såssarna) som vill hålla på med restriktioner och skit längre än nödvändigt. Det är bara ett påhitt från indoktrinerade idioter enligt mig.
Jag känner folk i partistyrelsen i flera partier (på högersidan) och jag kan säga så mycket att dessa partier inte kommer gå med på någon förlängning av pandemilagen om det inte föreligger väldigt speciella skäl. Varför tror ni att såssarna fick kämpa hårt med den senaste förlängningen? (Som jag personligen tyckte var vettig)

Ta det nu lugnt och tro inte på alla konspirationer. Detta är överspelat till sommaren..
Vad andra idiotländer håller på med är inte vad jag diskuterar, utan hur det fungerar i Sverige.
Vänta och se
Citera
2022-01-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det kanske låter motsägelsefullt men frågan om vaccinpass är jag ganska neutral i, om jag måste visa upp ett vaccinpass för att få kliva in på ett fullsatt hov så gör jag gärna det.

Nej det är inte ett dugg motsägelsefullt. Sverige är fullt av människor som tycker allt möjligt är okej så länge det inte drabbar dem själva. Egoism kallas det visst.
Citera
2022-01-11, 22:00
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Danmark verkar vara nära att lätta på restriktionerna.

Vad säger trådens olyckskorpar om detta?

https://www.dr.dk/nyheder/politik/heunicke-forventer-kunne-lempe-restriktioner-snart
Citera
2022-01-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Danmark verkar vara nära att lätta på restriktionerna.

Vad säger trådens olyckskorpar om detta?

https://www.dr.dk/nyheder/politik/heunicke-forventer-kunne-lempe-restriktioner-snart

Att det inte är aktuellt för Sverige.
Citera
2022-01-11, 22:04
Medlem
Citat:
Nej det är inte ett dugg motsägelsefullt. Sverige är fullt av människor som tycker allt möjligt är okej så länge det inte drabbar dem själva. Egoism kallas det visst.

Egoism skulle jag väl inte kalla det, jag har som sagt inga som helst problem med om vaccinpass finns eller inte finns. Jag gjorde mitt val att vaccinera mig och förhåller mig efter det. Jag är dock för eget ansvar, vill man som ovaccinerad röra sig bland mycket folk ska man få göra det, ansvaret ligger hos varje enskild person för vilka risker man vill ta.
Citera
2022-01-11, 22:05
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Att det inte är aktuellt för Sverige.

Om några veckor så
Citera
2022-01-11, 22:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sjuk debatt i Aktuellt! En galen troligen senil seniorläkare som verkade ha glömt det mesta från sin läkarutbildning argumenterade som en treåring om att vi bör ha restriktioner i all evightet..

Och bebisen han argumenterade emot då?

"Ehhh, vår frihet....ehhhh, bla bla bla.....ehhhh, vi tänker släppa in 40 fjollor i vår lokal trots att man bara får vara 20.... ehhhhh, vår frihet. Ehhhh, det är inte demokrati annars. Ehhhhhh....valår.....ehhhhh" -Vilken begåvning!
Citera
2022-01-11, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Årliga vaccinationer av äldre och riskgrupper. Precis som sker varje jävla år.
Ingen har tvingat någon att ta ett vaccin Ever i Sverige.
Däremot finns det många som är besvikna på folk som pga konspirationsteorier, låter bli att ta sitt vaccin och sedan belastar vården helt i onödan.
Vi behöver komma ur denna jävla pandemin så fort det går. Parametern det beror på är när vården fungerar normalt igen och folk får sina operationer och kontroller.

Det finns inget parti i riksdagen (inte ens såssarna) som vill hålla på med restriktioner och skit längre än nödvändigt. Det är bara ett påhitt från indoktrinerade idioter enligt mig.
Jag känner folk i partistyrelsen i flera partier (på högersidan) och jag kan säga så mycket att dessa partier inte kommer gå med på någon förlängning av pandemilagen om det inte föreligger väldigt speciella skäl. Varför tror ni att såssarna fick kämpa hårt med den senaste förlängningen? (Som jag personligen tyckte var vettig)

Ta det nu lugnt och tro inte på alla konspirationer. Detta är överspelat till sommaren..
Vad andra idiotländer håller på med är inte vad jag diskuterar, utan hur det fungerar i Sverige.
Vänta och se

Det borde vara som du skriver, men jag vet inte vem jag litar på längre. Tycker faktiskt att de blåa har svikit i flera frågor den senaste tiden. Vad var det Kristersson sa, vaccinpass för sju personer? Det här är ju ingen politiktråd, men när vi ändå är inne på det så har väl Liberalerna varit bland de som förespråkat mest polarisering mellan ovaccinerade och vaccinerade och nu går C i bräschen för att införa vaccinpass på flera ställen. De verkar inte ens förstå att vaccinpassen inte skyddar samhället med den typ av smittspridning som vi har just nu.
Citera
2022-01-11, 22:08
Medlem
Socialministern säger att enbart sjukdom, inte inläggning på sjukhus är grund för covid restriktioner. Att folk är sjuka med förkylningssymptom på vintern ska alltså motivera dessa nedstängningar av samhället och inskränkningar i demokratin. Det är ju inte klokt. Så kommer det alltid att vara och har varit många år tidigare. Varför skrivs det inte mer om detta?

– ”Jag tycker att Nyamko Sabuni har fel från början till slut. Vi gör ju inte detta av något annat skäl än att vi har en pandemi. Och att den här varianten är extremt smittsam. Det visar ju sig också att alla, både vaccinerade och ovaccinerade bidrar till smittspridningen. Risken är att stora delar av samhället lamslås om personalen inom vård och omsorg och i skolor blir sjuka och inte kan gå till jobbet. Den risken finns ju även om de inte blir allvarligt sjuka. Debatten kan inte bara handla om antalet inlagda på iva, säger Lena Hallengren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in