Citat:
Ursprungligen postat av
matadormix
Ja, det har virkelig blitt mye rykter etter Falun helgen. Ryktene har gått så langt at til og med Ski Classic løperne vistnok så mistenkt på hverandre under siste renn.
Her en artikkel fra langrenn.com som sier omtrent det samme som den du linker til hos Nrk.
https://www.langrenn.com/langrenn-allround/smorejukset-i-falun-skaper-kaos-i-miljoet/
Mistenker ikke vinnerne
Fossedal understreker at han ikke mistenker de svenske landslagsløperne William Poromaa eller Jonna Sundling for å ha gått på ski med forbudte C8-produkter, selv om de dominerte på pallen hele helga.
Sundling vant samtlige renn i Falun, både fredagens sprint og begge distanserennene. Poromaa vant distanserennene både lørdag og søndag. På fredagens sprint tok jenter fra det svenske landslaget hele pallen.
– Jeg vil ikke henge ut enkeltpersoner. Og for å være helt klar: Basert på det jeg har sett i helga, er det ingenting som tyder på at skiene til Poromaa eller Sundling var smurt i den bua der jeg var inne i og konfronterte smørerne, sier Fossedal, og fortsetter:
– William Poromaa og Jonna Sundling er kanongode løpere som er i form og skal til OL. Alt rundt William Poromaa, fra måten han beveger seg på til måten han løser rennene, tilsier at han skal gå styggfort. Det samme gjelder Jonna Sundling, og også de andre svenske jentene i sprinten på fredag, sier Fossedal.