Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Finns det folk som fortfarande tror så här alltså. Hur bakom flötet är man då?
Helt ovaccinerad (under 60 år och utanför Riskgrupp, ej tidigare genomgången SARS-COV2infektion) Stor risk att bli smittad, extremt liten risk att få allvarlig sjukdom.
Ta gärna fram statistiken du grundar "hög risk" på så får vi se vad mer i samhället du tycker har "hög risk"
Vi får hoppas att ett vaccin mot din psykos kommer snabbt så du kan se sanningen istället för att sprida lögner.
När jag skrev hög respektive lång risk så är det i jämförelse mellan vaccinerade och ovaccinerade som har, respektive inte har, genomgått en SARS-COV2 infektion. Jag skrev t.ex ingenting om åldersgrupp eller riskgrupper. Men faktum är att ovaccinerade, per hundra tusen,
i genomsnitt har 10-12 gånger större risk att bli IVA-fall i jämförelse med vaccinerade, (minst 2 doser). Du kommer inte runt det! Och kom ihåg: "
i genomsnitt", alltså även yngre och de utan riskfaktorer är en del av detta genomsnitt. Men, självfallet, så känner jag till att en 20 åring, som inte tillhör riskgrupp, har låg risk att bli allvarligt sjuk i Covid-19. Men om du är i 50 års åldern, så är det bra för sig att känna till att medelåldern för de ovaccinerade, som nu ligger på IVA, är
53 år!