2022-01-11, 17:31
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vänligen berätta om minst en vetenskapligt baserad studie som tydligt visar att vaccin mot Covid-19 kraftigt nedsätter individens immunförsvar.

Kan du med hjälp ev egen kunskap och förståelse beskriva hur det hänger ihop, vilka processer i kroppen är det som vaccinet påverkar och hur de påverkas och som leder till ett nedsatt immunförsvar?

TNI, Trusted News Initiative klassar studier etc som motverkar vaccinationsviljan och som inte följer det narrativ som Fauci och WHO fastslagit som FAKE NEWS. Man kan tycka att det är rätt och man kan tycka att det är fel men så fungerar det.

Vill du däremot hitta studier och rapporter från oberoende som visar på att vaccinen kraftigt nedsätter individens immunförsvar så gissar jag att du vet hur man söker på internet utan att använda Google.
Citera
2022-01-11, 17:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Han är säljare, något som socialministern inte fattar. Han kränger en vara. Vaccinpass är hans livlina till fortsatt höga inkomster.

Du menar nog vaccinsamordnaren Richard Bergström? Matti Sällberg är tandläkare och vaccinforskare.
Citera
2022-01-11, 17:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det här känns fan inte bra alls. Massor av småbarn läggs in på sjukhusen för Covid19. Tror det är ny Omikron som gör det.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/manga-barn-soker-akut-for-covid-19

Har hört från Stockholm att trenden är samma. Överlag är många som läggs in på akuten smittade av Covid19 just nu. Läget bedöms som pressat.

Men är det beroende av Covid. Alltså många fler än vanligt 12 och 15 barn. Att de har Covid behöver inte bero på att de behöver vård beroende av det. Kan vara som många inga symptom alls utan kanske behöver vård för den vanliga influensan eller annat. På samma sätt som det alltså dött 54 MED Covid inte att de dött pga Covid.
Citera
2022-01-11, 17:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Åh! Vad baserar du detta på? Blir oerhört glad om det finns någon tillförlitlig källa, min största farhåga är nämligen just att återigen tappa lukt/smak om jag åker på skiten en gång till.

Enligt Zoe symptom tracker har anosmia blivit mindre vanligt.

https://joinzoe.com/learn/omicron-symptoms
Citera
2022-01-11, 17:36
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Teoretiskt sätt skulle det kunna vara så. Jag vet inte. Läste att många barn i USA läggs in pga covid nu. Vet inte om Omikron drabbar barn värre på något vis.
Skulle ta det med en nypa salt. Ha nyheten i åtanke men också komma ihåg att CDC direktören själv erkände att COVID smittade i sjukhus är uppblåsta runt 40% då det räknas som COVID fall ifall du kommer in med COVID, snarare än av COVID.

Detta tillsammans med faktumet att sjukhus, åtminstone i USA, får betalt för varje COVID patient, varje COVID patient på ventilator och varje COVID dödsfall så blir det svårt att säga hur mycket som är relevant data och hur mycket som är uppblåsta nummer. Kanske är datan 100% korrekt, kanske är det 0%, det är problemet med statistik både bägge sidorna av argumenten och har varit ett problem sen COVID först började spridas. Ifall det kommer mer data och bevis för att barnen faktiskt blir mer drabbade av omikron så kan man lite lättare dra slutsats men i nuläget så skulle jag nog säga att det är uppblåsta nummer mest för att den typen av virus som COVID är traditionellt inte dödligt för barn.
Citera
2022-01-11, 17:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Koncentrationen av aerosolpartiklar i luften bör väl ändå minska med avståndet från källan om man förutsätter att man vistas i ett rum med ventilation. Riktigt små vattendroppar (aerosolstorlek) avdunstar dessutom snabbt och lämnar virionen oskyddad mot luftens syre, men exakt hur snabbt det går vet jag inte.

Känner du tex doften av parfym/cigaretter när någon kommer in i rummet så nås du av aerosoler.
Citera
Medlem
Citat:
Har du någon källa till att det INTE är så? Jag har bara länkat till artikeln från SVT. Sitter inte på någon bakgrundsdata. Gör du det?
Nej jag sitter inte på nån info alls. Ville diskutera vad du hört men du visste inte vad det betydde så hade inget underlag för diskussion, som sagt, då kände jag mig klar här och så fort du känner dig klar kan vi droppa det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Per capita. Kolla här:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-04-14..latest&region=Europe&facet=none&uniformYAxis=0 &pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideControls =true&Metric=People+fully+vaccinated&Interval=New+ per+day&Relative+to+Population=true&Color+by+test+ positivity=true&country=SWE~USA~DNK~BGR

Vad använder du för källa?

Jag räknade inte barnen som inte ska vaccineras.
Citera
2022-01-11, 17:39
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men är det beroende av Covid. Alltså många fler än vanligt 12 och 15 barn. Att de har Covid behöver inte bero på att de behöver vård beroende av det. Kan vara som många inga symptom alls utan kanske behöver vård för den vanliga influensan eller annat. På samma sätt som det alltså dött 54 MED Covid inte att de dött pga Covid.
Det står ganska tydligt att det handlar om bebisar som får hög feber och svårt att äta pga Corona. 12-15 barn per dag är svårt att bedöma huruvida det är mycket.

Problemet verkar vara att barnen inte klarar att äta, kanske för att de blir slöa. Förmodligen lättare att behandla än RS virus där barnen behöver hjälp att andas.
Citera
2022-01-11, 17:39
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Nu viker det av ordentligt i UK. Skönt.
Vad kan vi ligga efter? 2 veckor Max gissar jag på..

https://coronavirus.data.gov.uk/details/cases?areaType=overview&areaName=United%20Kingdom
Citera
2022-01-11, 17:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag räknade inte barnen som inte ska vaccineras.
Problemet med att rapportera på det viset (som FHM kör med) är att det blir förvirrat att jämföra med andra länder som har andra åldersgränser samt det blir förvirrat när man ändrar åldersgränserna.
Citera
2022-01-11, 17:43
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Så nu när omikron dominerar så kan pensionärer, ohälsosamma tjockisar och multisjuka personer äntligen känna sig trygga igen och börja leva som de gjorde innan pandemin? Vilken frihet det måste innebära, så himla skönt för dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in