2022-01-10, 12:54
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vilken lögn har jag dragit?
Vad vill du uppnå? Du har framfört varför du tror bitcoin kommer gå till noll. Tack för analysen.

Gå nu och bli rik på dina investeringar i koppar.

Troll som du dyker upp med jämna mellanrum. Ni som tror att en datakod inte kan vara värt något. Historiskt sett har ni haft fel men återkom gärna när alla datakoder är värda noll.

Svara gärna så du får sista ordet sen är vi klara.
2022-01-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Vad vill du uppnå? Du har framfört varför du tror bitcoin kommer gå till noll. Tack för analysen.

Gå nu och bli rik på dina investeringar i koppar.

Troll som du dyker upp med jämna mellanrum. Ni som tror att en datakod inte kan vara värt något. Historiskt sett har ni haft fel men återkom gärna när alla datakoder är värda noll.

Svara gärna så du får sista ordet sen är vi klara.

Jag tror datakoder kan vara värt något, men jag tror inte oanvändbara datakoder är värt något.

https://www.youtube.com/watch?v=EwFSFiakaPk den här killen förklarar läget ganska bra.
2022-01-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ska vi se vad investment legend Ben Miller säger? Han var tidig i Amazon, och har genom sin investment fund slagit SPX500 senaste 15 åren. Oerhört framgångsrik.

Intervjun är 20min, rykande färsk, och han får frågor om varför bitcoin.
Mitt i får han frågan "varför bitcoin och inte guld", rolig jab till Peter Sniff: https://youtu.be/DjhMCsufdxo?t=834

Denna man köpte först 2014, höll hela vägen till 64k. Sålde, och KÖPTE tillbaka vid 30k igen när vi bottnade. Varför? Lyssna på hans svar i videon.

Jag kommer också slå index på längre sikt (skulle jag tro), så jag vet inte varför du anser att han har så stor auktoritet. Buffett är en mycket bättre investerare än Miller.

Jag har svårt att tro att Bitcoin går till 0, men det kommer ju absolut inte gå till några 10 miljoner dollar till 2030, var så säker.
2022-01-10, 14:53
Medlem
Citat:
Poängen var att visa för trollet Bidén att även framgångsrika boomers har stora allokeringar i bitcoin.
Förutom dinosaurierna som är påväg att dö närsomhelst.

Återkom när du slagit index 15 år i rad. Har du bitcoin är ju sannolikheten stor att du kommer lyckas.

Det är inte svårt att hitta smarta människor som sögs in och förlorade pengar på IT-bubblan år 2000. När hype och FOMO är igång så kan även den bästa tappa gardet.
2022-01-10, 15:05
Medlem
Citat:
Poängen var att visa för trollet Bidén att även framgångsrika boomers har stora allokeringar i bitcoin.
Förutom dinosaurierna som är påväg att dö närsomhelst.

Återkom när du slagit index 15 år i rad. Har du bitcoin är ju sannolikheten stor att du kommer lyckas.

Prestationen måste ses till omständigheterna, betydligt svårare nu att slå index, det vet du om. Därmed är det en större bedrift att slå index i nutid. Men ja, jag tror nog jag kan få något bättre avkastning än index över en 10-15 års+ period. Handlar om att slå, lite mer volatilare år har jag inget problem med. Men nog om det.

Man är inte innovativ om man sitter på tradingview och pratar om bitcoin nu, då är man sent ute i matchen.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-10 kl. 15:09.
2022-01-10, 16:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Ett antal inlägg flyttade hit från annan plats. /Mod
2022-01-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Tack för länken. Men Nja, jag vet inte. Varför skulle t.ex The Golden Ratio: Phi, 1.618, ha något med bitcoinpriset att göra? Känns mer som hokus pokus än teknisk analys.

Ja, du kanske har rätt. Själv gillar jag läsa folk åsikter och analyser. Här är en annan jag fann underhållande....BTC analys
2022-01-10, 23:37
Medlem
Citat:
Jag tror datakoder kan vara värt något, men jag tror inte oanvändbara datakoder är värt något.

https://www.youtube.com/watch?v=EwFSFiakaPk den här killen förklarar läget ganska bra.

Internet har lärt oss att digitalisering möjliggör automatisering, som i sin tur ger en effektivisering. Att förflytta värden, som i dag är både långsamt och dyrt, kan genomgå samma utveckling och därmed spara tidsåtgång och kostnader för både privatpersoner och företag.

Killen i videon du länkar till förstår inte vad användningsområdet för krypto är.

För mig så är det väldigt användbart att ha en tillgång som jag kan skicka till vem jag vill på jorden, helt oberoende av banker och myndigheter, dygnet runt och alla dagar i veckan, med full settlement av transaktionen på ett par minuter, till en väldigt låg kostnad. Dessutom kan den tradas mot alla större valutor. Och det enda som krävs är att motparten har en Internetanslutning.

För mig är det användbart att kunna låna- och låna ut pengar till andra människor peer-to-peer, utan inblandning av myndigheter, banker och andra aktörer. Ca 7 procent av den totala ekonomin äts upp av banker, finansföretag med avgifter, courtage etc. Det finns enorma pengar att spara genom digitalisering och effektivisering.

Det din länkade Youtuber alltså inte förstår är att krypto kan radikalt förändra hur de finansiella systemen fungerar, och det finns enorma besparingar att göra där.
2022-01-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Internet har lärt oss att digitalisering möjliggör automatisering, som i sin tur ger en effektivisering. Att förflytta värden, som i dag är både långsamt och dyrt, kan genomgå samma utveckling och därmed spara tidsåtgång och kostnader för både privatpersoner och företag.

Killen i videon du länkar till förstår inte vad användningsområdet för krypto är.

För mig så är det väldigt användbart att ha en tillgång som jag kan skicka till vem jag vill på jorden, helt oberoende av banker och myndigheter, dygnet runt och alla dagar i veckan, med full settlement av transaktionen på ett par minuter, till en väldigt låg kostnad. Dessutom kan den tradas mot alla större valutor. Och det enda som krävs är att motparten har en Internetanslutning.

För mig är det användbart att kunna låna- och låna ut pengar till andra människor peer-to-peer, utan inblandning av myndigheter, banker och andra aktörer. Ca 7 procent av den totala ekonomin äts upp av banker, finansföretag med avgifter, courtage etc. Det finns enorma pengar att spara genom digitalisering och effektivisering.

Det din länkade Youtuber alltså inte förstår är att krypto kan radikalt förändra hur de finansiella systemen fungerar, och det finns enorma besparingar att göra där.

Jag säger inte att blockchain teknologin är värdelös, bitcoin är dock värdelös
2022-01-11, 00:28
Medlem
Citat:

Juste. Bitconnect och XRP är framtiden.
2022-01-11, 07:14
Medlem
Citat:
Juste. Bitconnect och XRP är framtiden.

Inte sagt det.
2022-01-11, 08:29
Medlem
Citat:

Kan du då vänligen utveckla ditt argument, varför Bitcoin är värdelöst (till skillnad från den fria marknadens uppfattning), och vad som inte är lika värdelöst, och när det kommer att ersätta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in