2022-01-10, 18:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du verkligen att de var överens om att hon skulle ha ensam vårdnad?

Misstänkt är väl inte samma sak som skyldig?
Så du tror att C oskadliggjorde B för att få ensam vårdnad? Ja, man kan verkligen ta sig för pannan!
Citera
2022-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Så du tror att C oskadliggjorde B för att få ensam vårdnad? Ja, man kan verkligen ta sig för pannan!
Egentligen logiskt. I vår märkliga värld har mördaren kvar vårdnaden av barnen trots att de sitter på 18 år-livstid för att ha dödat barnets andra förälder.
Citera
2022-01-10, 19:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Egentligen logiskt. I vår märkliga värld har mördaren kvar vårdnaden av barnen trots att de sitter på 18 år-livstid för att ha dödat barnets andra förälder.
Om jag inte missminner mig är utredning på gång för att få en ändring till stånd. Då skulle även nära släktingar kunna få vårdnad och barnen inte nödvändigtvis omhändertas och placeras av soc.
Citera
2022-01-10, 19:25
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig är utredning på gång för att få en ändring till stånd. Då skulle även nära släktingar kunna få vårdnad och barnen inte nödvändigtvis omhändertas och placeras av soc.
Vi hoppas på att förslaget går igenom. Nu är det åt helvete snett. Blir man dömd för mord så borde vårdnaden per automatik avslutas.
Citera
2022-01-10, 20:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vi hoppas på att förslaget går igenom. Nu är det åt helvete snett. Blir man dömd för mord så borde vårdnaden per automatik avslutas.
Ja, eftersom barnens rätt hävdas mer och mer, även i lagtext, utgår jag ifrån att en ändring kommer att ske. Förhoppningsvis inom en snar framtid.
Citera
2022-01-10, 22:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, visst är det märkligt. Man begår ett brott, men är man inte dömd så är inget brott begånget. Puts väck. Ungefär så resonerar ett par personer här.

Men nu vet väl inte vi vad C har begått för brott? Vi vet i princip ingenting om vad som hänt förutom att kvinnan har hittats avliden och att maken erkänt att han på nåt sätt orsakat (?) hennes död?

Tänk om han blir friad ifrån någon möjlig åtalspunkt när fallet baxas upp i tingsrätten? Är han fortfarande skyldig då?
Citera
2022-01-10, 22:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så du tror att C oskadliggjorde B för att få ensam vårdnad?

Nej det tror jag inte Jag tror däremot att dom bråkade och grälade om vem som skulle ha vårdnaden?

C kontrade kanske hennes ansökan om ensam vårdnad med att han skulle själv ansöka om ensam vårdnad?

Teorin om att ett gräl kan ha urartat under parets sista möte känns väl inte helt osannolik om vi betänker att troligtvis ville kanske båda parter ha ensam vårdnad?
Citera
2022-01-10, 23:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nej det tror jag inte Jag tror däremot att dom bråkade och grälade om vem som skulle ha vårdnaden?

C kontrade kanske hennes ansökan om ensam vårdnad med att han skulle själv ansöka om ensam vårdnad?

Teorin om att ett gräl kan ha urartat under parets sista möte känns väl inte helt osannolik om vi betänker att troligtvis ville kanske båda parter ha ensam vårdnad?
Det är ju bara nys. De kan inte bestämma vem som ska ha vårdnaden. Det gör Tingsrätten, vilket B visste eftersom hon lämnat in ansökan.
Citera
2022-01-11, 00:01
Medlem
Citat:
Men vad exakt har C har erkänt?

Hur många gånger behöver du läsa de för att
förstå?
Hans försvarare säger att han erkänt ha orsakat hennes död.

Vad C har sagt kommer vi snart få läsa
i FUP.. det närmar sig.
Citera
2022-01-11, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är ju bara nys. De kan inte bestämma vem som ska ha vårdnaden.

Sant men de kan väl fortfarande ha grälat vilt och bråkat om vem som skulle ha den?

Citat:
Det gör Tingsrätten, vilket B visste eftersom hon lämnat in ansökan.

Det planerade kanske också C att göra? Det finns väl inget som pekar på att han tänkte ge upp vårdnaden om sonen?
Citera
2022-01-11, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Hur många gånger behöver du läsa de för att
förstå?
Hans försvarare säger att han erkänt ha orsakat hennes död.

Vad C har sagt kommer vi snart få läsa
i FUP.. det närmar sig.

Tack men du behöver inte upprepa självklara saker.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Frågan är bara om detta drama handlar om en tragisk olycka i samband med gräl? Vad tror du?
Citera
2022-01-11, 02:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Sant men de kan väl fortfarande ha grälat vilt och bråkat om vem som skulle ha den?

Det planerade kanske också C att göra? Det finns väl inget som pekar på att han tänkte ge upp vårdnaden om sonen?
Det finns inget som pekar på att C skulle bragt B om livet p g a bråk om vårdnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in