2022-01-10, 17:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
haha, nej då kanske jag tjänat bra med pengar, fast jag är lite stolt ändå jag ligger ungefär 1500 plus på mina aktier (inte fonder) på en total investering på 6 000 kr, som jag köpt pö om pö sedan början av 2021.

jag tänkte mest så här, kina kommer skita sej vilka företag har produktion på andra ställen (också) och så köpte jag dom. Mest Hanza holding för 15 (kaching), Nokia (okej) Clemendo (aj)

Så jag är mest här för att lära mej, tsla komma ja aldrig köpa för mycket pengar för 1 aktie.

Jaha? Ja förr var det dags att sälja när taxi-chaufförer intresserade sig för aktier, nu är det damfrisörskor och kassörskor.
Citera
2022-01-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Enligt starlinks webbsida så kommer användare kunna förvänta sig mellan 100-200 Mbps. Att jämföra med de snabbaste fiberbaserade bredbanden som är 5-10 ggr snabbare.
Starlinks stora fördel är väl att de ska kunna ge bredband med täckning hela världen, vilket är suveränt.

Satelliterna är programmerade att begå självmord och brinna upp i atmosfären efter 5 år och systemet ersätts alltså med ny färsk teknik oavbrutet. Systemet är nytt och parabolerna säljs idag med förlust men man räknar med sannslösa vinster framöver typ 30-60 miljarder dollar år.
Citera
2022-01-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jaha? Ja förr var det dags att sälja när taxi-chaufförer intresserade sig för aktier, nu är det damfrisörskor och kassörskor.

personlig assistent, jag är en personlig assisent.

Men du har en poäng, ska du sälja av dina tesla nu?
Citera
2022-01-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Satelliterna är programmerade att begå självmord och brinna upp i atmosfären efter 5 år och systemet ersätts alltså med ny färsk teknik oavbrutet. Systemet är nytt och parabolerna säljs idag med förlust men man räknar med sannslösa vinster framöver typ 30-60 miljarder dollar år.

men samma visa här, "i framtiden kommer vi tjäna massor av pengar" men inte just nu för just nu funkar inte tekniken alls, men tack för alla pengar,

om tekniken inte kommer funka alls, gissa vem som blev av med pengarna, du eller dom?
Citera
2022-01-10, 17:41
Medlem
Citat:
Tesla har redan börjat gå in i försäkringsbranchen. Halva priset räknar de med eftersom de ser hur olika förare kör direkt. Den kunskapen har inget annat försäkringsbolag.

Kommer skratta ihjäl mig när första $100 miljoner stämningen kommer in när bilen kört över någon, och det sedan visade sig i 12 kameravinklar hur nån gör ett kinesiskt svanhopp framför bilen och ketchupen sprutar...
Citera
2022-01-10, 17:44
Medlem
Citat:
Tesla har redan börjat gå in i försäkringsbranchen. Halva priset räknar de med eftersom de ser hur olika förare kör direkt. Den kunskapen har inget annat försäkringsbolag.
Hade vi inte redan klargjort att detta redan funnits i flera år, oavsett bilmärke.
Citera
2022-01-10, 17:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
personlig assistent, jag är en personlig assisent.

Men du har en poäng, ska du sälja av dina tesla nu?

Haha, jag var inte långt ifrån. Nej jag har varit med i marknaden i snart 20 år och emotionell disciplin och tid trumfar alltid timing. Jag fortsätter ackumulera aktier så länge det är billigt oavsett nivå. FSD kör redan bevisligen bättre än en körskoleelev, och i välbekanta situationer bättre än den genomsnittliga föraren med körkort, skillnaden är att systemet lär sig snabbare, har kortare reaktionstid och ser överlägset mycket bättre. För varje uppdatering så kör systemet bättre och det har inte avstannat. Då är bara frågan när du tror att systemet kommer sluta förbättras och varför.
Citera
2022-01-10, 17:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Kommer skratta ihjäl mig när första $100 miljoner stämningen kommer in när bilen kört över någon, och det sedan visade sig i 12 kameravinklar hur nån gör ett kinesiskt svanhopp framför bilen och ketchupen sprutar...

Uuum?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-01-10 kl. 18:01.
Citera
2022-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Kulturmarxist|76044081] Jag äger ingenting i Tesla. - Äger ingen aktie överhuvudtaget.[/b] Tesla sätter ut 5000 bilar i veckan som "programmerar" DOJO kontinuerligt. Ingen annan biltillverkare är ens i närheten. De har kanske fina datorer men ingen programvara/erfarenhet att tala om och avståndet till Tesla växer för varje bil Tesla släpper ut på gatan. Varje bil är en "programmerare". FSD blir en prenumeration och det är där Tesla kommer att dra in stålar. Tesla behöver inte ha vinst på bilarna snart. De drar in på prenumerationerna.

Köp Volvo, Köp Ford. Köp Toyota - Köp vad fan ni vill. - En Fordbil är det ihop-pusslade resultatet av 200 underleverantörer. Tesla ska inte ha underleverantörer överhuvudtaget. Ej heller reklamfolk eller gör reklam. Tesla har inte ens en presstjänst. - Alla som arbetar hos Tesla skall direkt medverka till att förbättra själva produkten. Inget annat. All annan "religion" existerar inte. GM satsar 1 miljard dollar på reklam varje år. Tesla bygger en fabrik för de pengarna istället. Vi ser en ny företagsordning.

Återigen så är Tesla främst ett energibolag. Inte en biltillbverkare. En bil är bara ett batteri på hjul.
Jag ser att du undviker mitt inlägg men kan du förklara detta ?
Och hur du ger dina Aktie råd till andra när du själv inte ska vara med ?
Om någon vill granska så är det inlägg #5318 sida444 .
Ber om ursäkt då det inte fanns med !
Senast redigerad av bratider 2022-01-10 kl. 19:06.
Citera
2022-01-10, 18:23
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
När FSD passerat schimpanser och även dig i körförmåga (osäker på ordningen), så går det väldigt fort för FSD att nå en nivå som är överlägsen människans. Fortsätt gärna skriva om varför du inte tror det.

Tyvärr spelar det ingen roll om FSD är bättre än människor på att köra bil. Varje förare anser sig vara bättre än genomsnittet och kan dessutom välja sin risknivå genom att anpassa körstilen. Med FSD åker alla liks osäkert, inte ok. Juridiken (inte försäkringsbolag) gillar nog inte heller FSD.

De som försvarar Teslas värde i tråden använder mycket tänk om framtiden samt visioner från andra bolag och dylikt. Men vad är det i nuläget som motiverar Teslas pris?

Positivt:
- Tesla säljer fler bilar än tidigare.

Inte lika positivt:
- Tesla tjänar pengar på utsläppsrätter (politiska beslut)

- Tesla förlorar pengar på varje såld bil.

- Tesla tappar marknadsandelar.

- Tesla har förarstöd på samma nivå som konkurrenterna.

- Tesla säljer en mjukvara för 100000 som inte fungerar.

- Teslas VD är under utredning för fiffel i samband med Solar city affären. Fängelse?

-Tesla ligger I bottenligan gällande kvalitet.

- Cybertruck försenad.

- 4680 batteri försenat.

- Roadster försenad.

- Semi truck försenad.

- Giga Berlin försenad.

- Tesla robot LOL.

Osv
Citera
2022-01-10, 18:28
Medlem
Citat:
Uuum?

Det händer ju redan i dag iofs, att folk kastar sig framför bilar, men upptäcker att bilarna har kameror. Då faller ju hela bedrägeriet.
Min tanke var snarast att en hel del försäkringsärenden kan vara väldigt lätthanterade för Tesla Insurance Inc.. med tanke på kamerorna.
Citera
2022-01-10, 18:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tyvärr spelar det ingen roll om FSD är bättre än människor på att köra bil. Varje förare anser sig vara bättre än genomsnittet och kan dessutom välja sin risknivå genom att anpassa körstilen. Med FSD åker alla liks osäkert, inte ok. Juridiken (inte försäkringsbolag) gillar nog inte heller FSD.

De som försvarar Teslas värde i tråden använder mycket tänk om framtiden samt visioner från andra bolag och dylikt. Men vad är det i nuläget som motiverar Teslas pris?

Positivt:
- Tesla säljer fler bilar än tidigare.

Inte lika positivt:
- Tesla tjänar pengar på utsläppsrätter (politiska beslut)

- Tesla förlorar pengar på varje såld bil.

- Tesla tappar marknadsandelar.

- Tesla har förarstöd på samma nivå som konkurrenterna.

- Tesla säljer en mjukvara för 100000 som inte fungerar.

- Teslas VD är under utredning för fiffel i samband med Solar city affären. Fängelse?

-Tesla ligger I bottenligan gällande kvalitet.

- Cybertruck försenad.

- 4680 batteri försenat.

- Roadster försenad.

- Semi truck försenad.

- Giga Berlin försenad.

- Tesla robot LOL.

Osv

Så köp inga aktier då? Du frågar efter saker jag redan svarat på samtidigt som du resonerar retarderat. Jag bryr mig inte om just du inte förstår, inte ett dugg faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in