2022-01-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
I tråden?
Isf vilket nr inlägg (är på jobb, inte tid att läsa hela tråden)?
Bild inlägg 128. Namn inlägg 155
Citera
2022-01-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Bra fråga.
Politisk snålhet som ligger bakom. Skolan utvecklas inte utan de mn krymper där fler och fler få dela på mindre och mindre resurser.
Och så har vi ynkryggar till politiker som inte säger till befolkningen hur det ligger till och varför. Så folk kan inte rösta som sig bör.

Det finns väldigt mycket pengar till skolor i utsatta områden, så det är nog inte pengar som fattas utan att de går till saker som inte skulle behövas.
Citera
2022-01-10, 17:51
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen.k
På vilket sätt verkar han vara från Finland??

lite finskt låter namnet, men det är afrikaans. fadern verkar vara sydafrikan med judiskt påbrå.
Citera
2022-01-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Det finns väldigt mycket pengar till skolor i utsatta områden, så det är nog inte pengar som fattas utan att de går till saker som inte skulle behövas.

Ja, skattesystemet och statens resurser skulle behöva sig en översyn. 65% i skatt och vi har inte ens råd med det basala. Som en god vård, skola, omsorg, beskydd som militär och polis samt infrastruktur. Finns säkert mer som kan ingå i det basala, men i grova drag så har vi inte råd med ett skit och då sitter staten och trycker på 2000 miljarder varje år.
Citera
2022-01-10, 17:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Studio ett i P1 hade just ett långt inslag om det inträffade med reporter på plats som intervjuat allt och alla och flikade in att det skedde i ett av stadens finaste områden, så då känndes det ganska klart att det måste vara en etnisk Svensk yngling.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Segregationen är enorm i Sverige, det har du helt rätt i. Statsministern skulle aldrig uttala sig om det vore fel sorts gm, eller om dådet utförts i "fel" stadsdel.

Finaste områden??? För att den beboddes av vita?
Undrar om reportern inser hur rasistiskt det framstår.

Området är långt från välbärgat iaf... inte ens i närheten. Slum ligger närmare.
Kan jag säga tveklöst utan att känns staden bra.
Citera
2022-01-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Området är långt från välbärgat iaf... inte ens i närheten. Slum ligger närmare.
Du vill påstå att SR ljuger? Det är mycket troligt.
trodde faktiskt de skulle kunna hålla sig till sanningen nu när det gäller brott av detta slag.
Citera
2022-01-10, 18:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
lite finskt låter namnet, men det är afrikaans. fadern verkar vara sydafrikan med judiskt påbrå.
Mamman har fem ungar. Alla har konstiga icke-svenska namn.
Citera
2022-01-10, 18:09
Medlem
Rihonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Slum? Du kan inte hamna mer centralt. 300m från centralstationen, mitt emot kommunhuset, bara bostadsrätter i närheten, frimurarhuset 50m bort.
Slum var det ja
Citera
2022-01-10, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rihonin
frimurarhuset 50m bort

Och det har ju absolut ingen koppling till detta spontana incelkaosdåd. Nä då. Jag vore ju foliehatt om jag trodde något annat. Så klart. Jag lär nog ta några piller till nu va?
Citera
2022-01-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Nej för att vara vit är inget hat mot folkgrupp, idioten som skrev inlägget tidigare var specifik mot en folkgrupp vilket inte är ok.

Är inte vita en folkgrupp? Och kan man inte hata emot denna folkgrupp?
Citera
2022-01-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Mamman har fem ungar. Alla har konstiga icke-svenska namn.

Fadern till de två äldsta, sen tog han tydligen livet av sig.
Citera
2022-01-10, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luckychica
Jag kan inte hjälpa o fundera ifall detta har koppling till "15-årig elev knivhögg lärare, Källebergsskolan, Eslöv, 2021-08-19"
Han pratar om sin bästa vän som bor i Kristianstad och i flera meningar att han hjälpt han på något vis med de han gjorde. Även att det skulle ske flera attacker kommande året? Är det bara ett sammanträffande att han attackera en lärare första skoldagen förra termin o nu en liknande händelse första dagen på denna termin samt att kompisen uppges bo i kstad ???
Skicklig observation må jag säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in