2022-01-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Psykologer vet inte ett skit om autism och diagnoser annat än vad dom läst i förlegade böcker. Vill nästan påstå att de skapar mer problem än vad de hjälper. De lyssnar inte på de som är diagnoserade. Många autister har samma symptom som en med ptsd för att de pressas för mycket till att vara "normala".

Ja, det är mycket okunskap i samhället. Samt brist på respekt och förståelse för andra.

Skulle inte förvåna mig om aspbergare får ptsd för att dom tvingas till att vara normala. Det måste vara en traumatisk upplevelse.
Citera
2022-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Köper din kommentar. Dock är det rätt solklart motiv i detta fall då hans bästis var Hugo i Eslöv och därav samma motiv.

Ok, ja så kan det vara. Jag är inte insatt för fem öre.
Citera
2022-01-10, 17:22
Medlem
Steam har GM med sin användare tidigare haft nicket "Abu Talha al-Almani". Islamistiskt motiv?
Citera
2022-01-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det finns alltid en form av gruppdynamik i en grupp människor..där rangordning inträffar..de starka resp de svaga både på fysisk som psykisk nivå.. något som de allra flesta lärare har noll kunskap om hur de ska hantera...

Nej och dom verkar skita i det också. Pågår det psykiskt eller fysiskt våld så ska dom ju ingripa samt ringa polisen. Men det gör dom inte. Dom gör inte ett skit mer än att stoppa huvudet i sanden och låta det bero.
Citera
2022-01-10, 17:25
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Pensionär numera och har jobbat med annat länge. Men det stämmer, framför allt droger, alkohol förstärker beteendet (och svårigheten att handskas med världen). Dåligt liv med fel näring, oregelbundna vanor med mera. Nattsudd med bristande god sömnkvalitet, för mycket fiktiva världar i datorn. Sådant som egentligen har sin orsak i diagnosen men som bara gör det hela värre. Dessa individer har vårt att relatera till världen, den är förvirrande för dem, därför är det bra med en uppväxt som just strukturerar, ger instrument att möta världen och minska ångesten. Och det är inte alltid att alla ska vara "snälla", utan lika ofta att visa hur man kan möta det som är hotande och ge verktygen att neutralisera det.

En mycket stor andel av intagna på fängelser har asperger med eller utan ADHD.

Vi lever i dåliga tider. Gemensamma förhållningssätt saknas kring familjens roll och kring barnuppfostran. En förvirrad tid skapar förvirrade människor. Skolan förhåller sig distanserat kring dåliga beteenden. Lägg till märkliga familjekonstellationer med föräldrar från olika kulturer som i värsta fall anser sig vara "särskilda" med estetiska intressen och liknande. Lite som den andra skånska familjen där barnen isolerades och hölls borta från skolan. Där fanns grandiosa självbilder om studier i USA och liknande. Jag tror vårt samhälle blir mer och mer likt USA där alla ska vara så "special" och intressanta. Men det handlar egentligen om ett samhälle som håller på och tappar det.
Citera
2022-01-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför ska såna här gå i vanliga skolor då?

Bra fråga.
Politisk snålhet som ligger bakom. Skolan utvecklas inte utan de mn krymper där fler och fler få dela på mindre och mindre resurser.
Och så har vi ynkryggar till politiker som inte säger till befolkningen hur det ligger till och varför. Så folk kan inte rösta som sig bör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du kollade i skolkatalogen eftersom du inte var läskunnig?
Vadå inte läskunnig?🤔
Citera
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Pensionär numera och har jobbat med annat länge. Men det stämmer, framför allt droger, alkohol förstärker beteendet (och svårigheten att handskas med världen). Dåligt liv med fel näring, oregelbundna vanor med mera. Nattsudd med bristande god sömnkvalitet, för mycket fiktiva världar i datorn. Sådant som egentligen har sin orsak i diagnosen men som bara gör det hela värre. Dessa individer har vårt att relatera till världen, den är förvirrande för dem, därför är det bra med en uppväxt som just strukturerar, ger instrument att möta världen och minska ångesten. Och det är inte alltid att alla ska vara "snälla", utan lika ofta att visa hur man kan möta det som är hotande och ge verktygen att neutralisera det.

En mycket stor andel av intagna på fängelser har asperger med eller utan ADHD.

Min autist radar går faktiskt igång när jag läser din text. Den har aldrig haft fel.

Du sprider många fördommar och felaktigeheter.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-01-10 kl. 17:28.
Citera
2022-01-10, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av piklok
Steam har GM med sin användare tidigare haft nicket "Abu Talha al-Almani". Islamistiskt motiv?

Men var inte muppen i Eslöv denne idiot tydligen var polare med adopterad hindu-kolombian eller nåt?

Och vilken islamist använder Queen som soundtrack till sitt jihaddande liksom?

Ingenting i mentalsjukhuset Svärje förvånar mig längre dock.
Citera
2022-01-10, 17:27
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Hur då? Nekade läraren honom sex? Eller hånade honom för att vara oskuld och icke önskvärd av tjejer?

Nej det är inceltyper som breivik och rodgers som begår den här typen av dåd
Citera
2022-01-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Nej det är inceltyper som breivik och rodgers som begår den här typen av dåd

Så du menar att dom tar ut sin frustration på människor som inte har något med deras celibat att göra?
Det låter väldigt ologiskt, men ge det gärna ett försök att förklara hur du menar.
Citera
2022-01-10, 17:31
Medlem
Jag har lyssnatt en 40 minuter nu på youtube. Hittade Queen. Det var ingen dålig musik. Absolut inget som triggar igång våld eller något sådant.

Jag tycker synd om mamman vem hon än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in