2022-01-10, 16:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Både hon & alla hennes barn sägs ha diverse diagnoser, efter vad hon själv påstår i bloggen.
Verkar vara en rätt fucked up familj.
Verkligen!
En rejäl röra.

https://web.archive.org/web/20210417203559/https://missmaddis.com/blog/utredning-nummer-3/
Citat:
Även om jag har en hel del erfarenhet av barn med NPF så kan man aldrig själv sia i vad det kan vara osv. Diagnos eller ej så är alla människor olika individer. En adhd diagnos kan vara en sak för ett barn och något helt annat för ett annat barn även om det oftast finns många likheter. Men detta tycker jag ska bli spännande. Mina två äldste har bägge adhd och utav de har även asperger/autism och Odd. Xxxxxx är på långa sätt lik de bägge men på andra vis så skiljer han sig.

Ungarna har flera diagnoser.
Morsan ger Munchausen-by-proxy vibbar!
Citera
2022-01-10, 16:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
ue

Queen var väl bögar? Är den musiken fortfarande populär?
Hans särintresse kanske är gamla elektronikprylar och 80-talsmusik...?
Citera
2022-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Ännu en svensk GM som har tröttnat?? Eller var det en brunis?

Vet man något än?
Iom att statsministern har uttalat sig så är det till 100% en vit yngling.
Citera
2022-01-10, 16:20
Medlem
Kniv ....
Modus "Affe" vs "Somme".. ??
Citera
2022-01-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, men känner sig oftare (och lättare) än andra förfördelade/orättvist behandlade samt har en sårbarhet för långvariga depressiva episoder. Jag garanterar dig att han suttit mycket ensam på sitt rum, haft oro/ångest, sömnsvårigheter och känt ilska (eller något, inte så lätt att veta när man är ung och kanske asp). Mamman verkar även hon haft det jobbigt och jag antar att familjen är känd av både BUP och Socialtjänsten.

Säkert men det är väl inte hans fel att han skulle haft ångest och känt sig orättvist behandlad. Oftast så blir dom ju det. Och du kan ta vilken människa som helst och behandla denne dåligt och du kommer få se en reaktion på det tids nog. Har man då en diagnos och är isolerad så blir problemet bara än värre då man står helt själv i att hantera orättvisa situationer.

Det är således inte diagnosen i sig som är problemet utan omvärldens attityder som är problemet. Det finns helt enkelt för lite peace, love and understanding. Respekt med mera.

Jag läste någon artikel någon gång där man recenserade en undersökning om företagsledare och företsgsskapare. Kriteriet för att komma med i undersökningen var att man skulle ha minst två börsnoterade företag.
Hela 40% av alla hade någon form av diagnos, en eller flera.
Så man kan ju anta att om folk med diagnoser får en bra miljö så har dom stor chans att bli ledande inom näringslivet. Eller hur?

Att dra paralleller mellan diagnos och våldsdåd (fysiskt som psykiskt) är bara rent struntprat. Såvida det inte gäller psykopater och sadister.

Det är andra faktorer än hans diagnos som aspekter som ligger till grund för detta.
Citera
2022-01-10, 16:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hans särintresse kanske är gamla elektronikprylar och 80-talsmusik...?
Isåfall ligger nog jag också i riskzonen.
Citera
2022-01-10, 16:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Säkert men det är väl inte hans fel att han skulle haft ångest och känt sig orättvist behandlad. Oftast så blir dom ju det. Och du kan ta vilken människa som helst och behandla denne dåligt och du kommer få se en reaktion på det tids nog. Har man då en diagnos och är isolerad så blir problemet bara än värre då man står helt själv i att hantera orättvisa situationer.

Det är således inte diagnosen i sig som är problemet utan omvärldens attityder som är problemet. Det finns helt enkelt för lite peace, love and understanding. Respekt med mera.

Jag läste någon artikel någon gång där man recenserade en undersökning om företagsledare och företsgsskapare. Kriteriet för att komma med i undersökningen var att man skulle ha minst två börsnoterade företag.
Hela 40% av alla hade någon form av diagnos, en eller flera.
Så man kan ju anta att om folk med diagnoser får en bra miljö så har dom stor chans att bli ledande inom näringslivet. Eller hur?

Att dra paralleller mellan diagnos och våldsdåd (fysiskt som psykiskt) är bara rent struntprat. Såvida det inte gäller psykopater och sadister.

Det är andra faktorer än hans diagnos som aspekter som ligger till grund för detta.
Massvis av faktorer, där biologi (bl a diagnosen) är den viktigaste och miljön resten (kanske 30%).
Citat:
Isåfall ligger nog jag också i riskzonen.
Ja, det är jag säker på, men också att du är äldre än 16 år
Citera
2022-01-10, 16:29
Medlem
Citat:
Massvis av faktorer, där biologi (bl a diagnosen) är den viktigaste och miljön resten (kanske 30%).

Ja, det är jag säker på, men också att du är äldre än 16 år

I sådant fall så skulle vi se massvis med aspbergare som begår våldsdåd, men det gör vi inte? Det är ju bara några enstaka här och där.
Citera
2022-01-10, 16:31
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
"Incel" verkar vara en tydligt identifierbar folkgrupp, eftersom alla verkar säkra på att det är en sådan.

Dessutom, finns det bara "vita" incels?

Incel är inte en folkgrupp, de finns av alla slag, och det ligger närmast till hands som misstanke för den här typen av dåd.
Citera
2022-01-10, 16:32
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
I sådant fall så skulle vi se massvis med aspbergare som begår våldsdåd, men det gör vi inte? Det är ju bara några enstaka här och där.
Ja, såklart, men säg den familjemedlem till någon med asp som inte kan vittna om rejäla raseriutbrott i barndomen. Vi ska inte fastna vid det här nu och självfallet är jag inte så dum så jag sätter likhetstecken mellan neuropsykiatriska diagnoser (som långt ifrån är en exakt vetenskap) och enstaka händelser (beteenden). Det jag menar är att en diagnos kan hjälpa till att delförklara och förstå skeenden.
Citera
2022-01-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Incel är inte en folkgrupp, de finns av alla slag, och det ligger närmast till hands som misstanke för den här typen av dåd.

Hur då? Nekade läraren honom sex? Eller hånade honom för att vara oskuld och icke önskvärd av tjejer?
Citera
2022-01-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
ue

Queen var väl bögar? Är den musiken fortfarande populär?
et var dragspelsmusik han spelade;" Drömmen om Lenin."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in