2022-01-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Att komma från en trasig familj är ingen ursäkt att begå skolattacker. Det är inte ett dugg synd om honom. Jag har också en aningen skruvad och minst sagt invecklad familjebakgrund. Skulle ändå aldrig falla mig in att skylla mina snedsteg i livet på mina egna föräldrar.

Den här idioten är sitt egna ansvar. Föräldrarna verkar aningen körda i huvudet av det lilla jag läst dock. Klart jag fattar deras störda livstil ändå haft en inverkan liksom.

Såna här dårar och hans föräldrar är bara ett symptom i mängden på ett trasigt samhälle. Men sosse Svärje kan aldrig se in i sig självt utan måste alltid slå ifrån sig. Och så fortsätter allt i samma bana. Om och om igen.
Har aldrig sagt att det är en ursäkt, bara en orsak. Två HELT olika saker.
Citera
2022-01-10, 20:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Säker på att det framgått att GM är 18 år?
I tråden så fanns en hänvisning till någon artikel som noterade 18 år på gm.
Å andra sidan så ser jag i tråden att information skiljer sig åt mellan de olika tidningarna. Långt senare så hänvisades till polisen som uppgav att gm är 15 - 17 år.
Citera
2022-01-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I tråden så fanns en hänvisning till någon artikel som noterade 18 år på gm.
Å andra sidan så ser jag i tråden att information skiljer sig åt mellan de olika tidningarna. Långt senare så hänvisades till polisen som uppgav att gm är 15 - 17 år.
Född 2005
Citera
2022-01-10, 20:06
Medlem
Enligt modern så verkar som ungen tänt på en skola eller kan det vara ett syskon?

http://www.bilddump.se/bilder/202201...:2436:56a2.jpg
Citera
2022-01-10, 20:28
Medlem
Går att se bild på vem jag antar är MGM på mammans bloggsida på fb (missmaddis.com) från 8 oktober 2021. Om man nu tycker att sånt är intressant. Tagit skärmdump men vet inte om sådant är ok att lägga upp egentligen.
Senast redigerad av lattsaltad 2022-01-10 kl. 20:30.
Citera
2022-01-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här är skolans personal:
https://www.ntigymnasiet.se/kristianstad/kontakta-oss/

Lätt att räkna ut vem den skadade läraren är, då det bara finns en som stämmer in på "man i 50-årsåldern".

För övrigt tycker jag att kurator ser lite "speciell" ut. Har inget med fallet att göra, bara en personlig reflektion.

Det är ju en av mina gamla lärare från högstadiet. Tänkte på det när någon i tråden skrev o frågade om han hade holländsk brytning.
Citera
2022-01-10, 20:32
Medlem
Bland sista sidorna av FUPen som lades ut i tråden finns ritade bilder av H*go ( Eslöv-dådet) där han skrivit Kristianstad-dådets efternamn och en ritning på en moské, remove kebab (mening:utplåna muslimerna) skrivet på vapnet och en ritad bild på honom själv samt låten i am the god of hellfire skriven vid något som ska se ut som en mobil. Varför står kstadkillens efternamn med på bilden?
Motiv: mörda så många som möjligt utan att spilla ut sina egna tarmar för snabbt(enligt FUP). Räknar med att polisen ska komma inom 15 min o skjuta honom.
Idol: massmördare i Moské, Nya Zeeland

Bilden är förövrigt daterad 2019 så gud vet hur länge detta planerats. Är det L**iti som ligger bakom planen för Eslöv? Har ni tankar?
Citera
2022-01-10, 20:34
Medlem
marshallnongratas avatar
Jag kommer från Kristianstad, men inte bott där på 10 år. Är där dock med jämna mellanrum.
Detta område är INTE välbärgat. Alltså, det ligger mitt i city. Förr var det en trevlig gata man kunde strosa på, kullerstenar, gamla fasader osv. Nu däremot är det riktigt skabbigt.

Öppnat en babbe-butik mitt emot ingången till gymnasiet. På trottoaren är det alltid nedlusat av fimpar, powerking-burkar och fågelfrö.

Gymnasiet har dessutom samma ingång som besöksingången till Kristianstadsbladet. Så lokaltidningen har verkligen första parkett...

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Finaste områden??? För att den beboddes av vita?
Undrar om reportern inser hur rasistiskt det framstår.

Området är långt från välbärgat iaf... inte ens i närheten. Slum ligger närmare.
Kan jag säga tveklöst utan att känns staden bra.
Citera
2022-01-10, 20:43
Medlem
Läraren verkar vara från Hörby.
Citera
2022-01-10, 20:50
Medlem
Underligt att ingen verkar veta vilka brottsoffren är?
Citera
2022-01-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hkox1
Läraren verkar vara från Hörby.
Varför tror att det är relevant? Om läraren var det tilltänkta offret och om det fanns någon anledning för MGM att hata denna lärare från Hörby eller att hata alla från Hörby, så kan det förstås vara relevant.
Citera
2022-01-10, 20:54
Medlem
WhereIsRussias avatar
Låter ju som en Columbine-wannabe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in