2022-01-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Ddt fanns ju inte ens personal där så den kapaciteten existerade inte i verkligheten!..

På pappret existerade kapaciteten.
Citera
2022-01-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
På pappret existerade kapaciteten.
Men inte i verkligheten som är det intressanta, eller?
Citera
2022-01-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är inte så vården fungerar. Man vägrar inte vård för sexuellt överförbara sjukdomar bara för att folk slarvat och inte använt skydd, eller inte använt tredubbla kondomer utifall att en skulle spricka.

Tycker du i samma anda att man ska vägra vård av unga män som drabbas av myokardit av vaccinet? För att de var så dumma att de tog ett vaccin de knappt behövde med kända biverkningar?

8000+ allvarliga biverkningar har rapporterats, och ungefär lika många vårdats på IVA för viruset. Vilka ska vägras vård säger du?

Tror inte riktigt du tänkt igenom din ståndpunkt.

Jodå, jag har tänkt igenom det ordentligt. Min lösning är fullständigt logisk och enkel.

Sexuellt överförbara sjukdomar lamslår inte vården men det gör covid om det får härja ostört. Därför kan man kosta på sig att ta hand om syfilis osv utan större problem.

Covid kräver andra metoder, det borde stå klart även för dig nu snart två år in i pandemin. Min lösning är väldigt enkel och skulle förmodligen räcka.

Ge antivaxarna tre veckor på sig att vaccinera sig. Efter det får de klara sig bäst de vill med sitt ivermektin och geishakulor och vad de nu kan hitta på. Men sjukvårdens resurser kommer de inte få ta del av! Problem solved.
Citera
2022-01-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Skillnaden nu är att vi har två virus i omlopp samtidigt som kräver resurser av vården.
Två virus? Nej det är givetvid betydligt fler än så, möjligtvis så testas det brett bara för två..
Citera
2022-01-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hotet om kollaps har hela tiden funnits men Tegnell lyckades plana ut kurvan tidigare i pandemin och nu gäller det att vi fortsätter att lyckas med att göra det.

Samhällskollapsen och domedagen har varit nära i 20 år här på Flashback hos paranoikerna och alarmisterna....
Citera
2022-01-10, 16:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Nu börjar tom dom "goda" tröttna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/G3qVmQ/vi-later-vinterkraksjuka-inskranka-demokratin
Har börjat fundera på om det är min filterbubbla som ger mig en skev bild av situationen eller om det finns exakt 0 personer i det här landet som respekterar dessa restriktioner?
Citera
2022-01-10, 16:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Två virus? Nej det är givetvid betydligt fler än så, möjligtvis så testas det brett bara för två..
Nu hade du faktiskt rätt, det är fler än två.

Det är SARS-CoV-2, förkylningsvirus, influensa, RS-virus och magsjuka som är de vanliga nu.
Så det är nog bäst du håller dig inlåst.

Men hur har du det med påstådda magoperationen?
Ska du ge dig snart och be om ursäkt.
Citera
2022-01-10, 16:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Utmärkt, då behöver vi inte bekymra oss för den saken i alla fall.

Det finns alltid minst 10% ledig kapacitet, oavsett belastning.
Jag tror som du att IVA kommer att funka nästan oavsett vilket behov som finns, men resten av vården (den som inte är direkt livsavgörande) kommer att mer eller mindre behöva stänga ner om Iva-behovet blir stort.
Citera
2022-01-10, 16:22
Bannlyst
Citat:

Ja men det är klart att vi har många virus i omlopp. För att tydliggöra, vi har två virus som ofta jämförs med varandra och verkar ge symtom som på flera sätt påminner om varandra, dvs säsongsinfluensa och covid. Säsongsinfluensan orsakar alltid inläggningar under vinterhalvåret och ofta drabbas äldre och skörare personer värre, samma sak med covid. Vården och regionerna har planerat för säsongsinfluensan, men hittills inte för covid. De behöver inkludera båda virusen när de planerar för vintersäsongen och de vårdbehov som kan uppstå.

Fast det här tror jag att du fattade att jag menar.
Senast redigerad av Lokatten66 2022-01-10 kl. 16:24.
Citera
2022-01-10, 16:26
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det där är bara BS från dig. Det är uppenbart att vaccinerade får mildare sjukdom, kortare sjukdom, oftare klarar sig från att bli smittade över huvud taget.

Ja det framgår tydligt i denna länk (Folkhälsomyndighetens rapport):

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-52-final.pdf

Om du läser sidan 6 så ser du att det är fler smittade som är vaccinerade än ovaccinerade (per capita - förstår du inte vad det innebär kan du googla)

Mildare eller kortare finns det ingen fakta på ännu. För tidigt att ge en sann bild av det. Om några år kan det förtäljas (om du vet vad det ordet betyder).
Citera
2022-01-10, 16:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Nu börjar tom dom "goda" tröttna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/G3qVmQ/vi-later-vinterkraksjuka-inskranka-demokratin
Jo precis, på fåntrattarna aka antivaxxarna …
Citat:
Vaccinet har gjort oerhörd nytta. Dödlighet och svår sjukdom drabbar i princip bara de som inte tar sprutorna och det går att föra långa resonemang om det moraliskt rimliga i att alla ska tvingas till inskränkningar på grund av diverse knäppgökars våghalsiga inställning till sin egen hälsa.
Citera
2022-01-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jodå, jag har tänkt igenom det ordentligt. Min lösning är fullständigt logisk och enkel.

Sexuellt överförbara sjukdomar lamslår inte vården men det gör covid om det får härja ostört. Därför kan man kosta på sig att ta hand om syfilis osv utan större problem.

Covid kräver andra metoder, det borde stå klart även för dig nu snart två år in i pandemin. Min lösning är väldigt enkel och skulle förmodligen räcka.

Ge antivaxarna tre veckor på sig att vaccinera sig. Efter det får de klara sig bäst de vill med sitt ivermektin och geishakulor och vad de nu kan hitta på. Men sjukvårdens resurser kommer de inte få ta del av! Problem solved.
Vi skulle kunna trippelvaccinera allt levande med gevär, och du skulle ändå inte få ditt liv tillbaka utan protest.

Har du inte sett mönstret? Man fokuserar blicken på det som låter värst för stunden. Om IVA stod tomt skulle man fokusera på case load. Eller dödsfall på äldreboende. Eller en ny variant med okända egenskaper. Det finns gott om nyckeltal hos den vaccinerade befolkningen också som skulle kunna användas som svepskäl för att begränsa ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in