Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
Det är dom säkert men inte speciellt billiga. Sen hatar jag batteridrivna saker av olika anledningar:
- batteriet är slut när man ska använda det dom ska driva
- batteriet tar slut när man just börjat använda det som ska driva (och en laddning tar flera timmar)
- batteriet måste bytas ut om man inte hållit efter det och det kostar lika mycket som verktyget i sig och måste beställas med flera veckors leveranstid. När flera år har gått går det sen inte ens att beställa utan har utgått. Osv.
- laddarna "får ben" och försvinner.
- verktyget i sig kan bli rätt klumpigt pga batteriet
Enda fördelen är att man slipper sladdar men i ett garage har man sett till att ha uttag överallt, även hängande i sladdar från taket så det är inget stort problem.
Sen ska du nog omvärdera Biltemas verktyg, de som har 10-års garanti. Vet proffs som använder dem utan att skämmas och dom fungerar bra och håller förträffligt. Lågprisverktygen däremot ska man passa sig för.
Har även en rad liknande kraftiga LED-lampor som drivs direkt på 230V. Men detta är faktiskt grymt fint komplement som jag haft nytta av i en rad sammanhang hemma (oavsett bilar). Kan varmt rekommendera de.
Jo då, jag har en del verktyg och annat från Biltema också. Inte bara för meck, men även till segelbåten faktiskt (linor, skot, etc.). Däremot tex. inte deras egna domkrafter eller egna skruvdragare.
Valde lite mer beprövat kort gällande domkraft som fungerar bra för mig (vill inte ta chanser att få stora vikter över mig). Men det är kanske fånigt och för min egna känslas skull. Fungerar de domkrafter som Biltema säljer och Julas egna brands, så bra för er. Men inte något som jag väljer.
För mig räcker dock kända lågprisbrands och amtörserier fråna Kamasa, Bacho, mflr. Jag är inte proffs, och behöver inte heller verktyg på proffsnivå. Hade jag jobbat med att mecka så hade jag självklart köpt proffsgrejor. Men nu är jag IT-chef om meckar bara hemma med mina egna prylar, och då har de dugt alldeles utmärkt för mitt behov. Supernöjd med de!