Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 07:53
  #145
Medlem
Finnas kopplingar till skjutningen som hände dagen innan skottlossningen i Malmö? I Lund greps en man som skjutit mot en bil i en parkering
Citera
2022-01-10, 10:11
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Malmö är en förlorad stad sedan början av 20talet,även i slutet av 90yalet såg man det börja balla ur på många håll i Malmö.

Man skall inte glömma att Malmö var rejält sunkigt på 80 talet.
Låg utbildningsnivå, utflyttning, arbetslöshet, nedlagda industrier eller industrier som höll på att dö.

En anledning till att Malmö har så hög andel invandrare är för att ingen svensk ville bo där under lång tid. På många sätt är Malmö mycket mer attraktivt idag än för trettio år sedan.

Tillbaka till ämnet, killen som blev skjuten brukade han hänga runt KP?

Jag bor i Slottstaden fast inte nära KP, jag har inte sett killarna som hängde där för ett par år sedan så ofta det senaste året. Kanske för mycket spring nu när de bygger om så de bytt plats?
Citera
2022-01-10, 12:37
  #147
Medlem
seniormadames avatar
Kan någon skicka bild på sh*hon och le*n
Citera
2022-01-10, 12:44
  #148
Medlem
Lao Tzus avatar
Märklig historia

Om det stämmer att mamman är adelsdam rasar hela min teori om att skjutningarna har socioekonomiska fattigorsaker ihop.
Citera
2022-01-10, 12:48
  #149
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Märklig historia

Om det stämmer att mamman är adelsdam rasar hela min teori om att skjutningarna har socioekonomiska fattigorsaker ihop.

Ja, den bör göra det ändå (oansett att folk råkar bära ett namn med ”anor”). Det är inte farligare att vistas på Rosengård än i Västra Innerstaden. Det är jämställt med den saken.
Citera
2022-01-10, 12:57
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Märklig historia

Om det stämmer att mamman är adelsdam rasar hela min teori om att skjutningarna har socioekonomiska fattigorsaker ihop.
Hon må vara adel, men hon besitter nog inte särskilt mycket socioekonomiskt kapital om hon bor i hyresrätt och, utifrån barnens efternamn, producerat blandisavkomlingar med två olika negrer.
Citera
2022-01-10, 14:47
  #151
Medlem
Är det här alltså killen som sprängde av sig armen för några år sen när han skulle spränga en bomb i en trappuppgång?

Fanns det inte bild på honom i tråden om den händelsen?
Citera
2022-01-10, 14:57
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Är det här alltså killen som sprängde av sig armen för några år sen när han skulle spränga en bomb i en trappuppgång?

Fanns det inte bild på honom i tråden om den händelsen?

Yes, enögd och enarmad!
Citera
2022-01-10, 15:30
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Yes, enögd och enarmad!
Och enbent! Han kommer bli en perfekt pirat!
Citera
2022-01-10, 17:32
  #154
Medlem
Vad för info finns på den här P*k* B*kir?
Citera
2022-01-10, 17:44
  #155
Medlem
Var det BO som var och la en termosbomb under bil i Limhamn häromdan? Verkar ju vara hans grej.
Citera
2022-01-10, 19:33
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Är det här alltså killen som sprängde av sig armen för några år sen när han skulle spränga en bomb i en trappuppgång?

Fanns det inte bild på honom i tråden om den händelsen?

Men herregud, läs tråden människa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback