2022-01-10, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu utvecklar du vad du menar med "konstruerat gräl".
Och vad får dig att tro att du bara sådär kan beodra någon?
Citera
2022-01-10, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu utvecklar du vad du menar med "konstruerat gräl".

Vill du verkligen föra denna tråd framåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbanett
Och vad får dig att tro att du bara sådär kan beodra någon?
Välkommen till tråden! Snygg entre 👏
Citera
2022-01-10, 11:27
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Den troliga mördaren "Pilot" är givetsvis fortfarande misstänkt.

Ja, utifrån trådens egna teorier och det ytterst sparsamma som läckt /släppts från polis, ser jag absolut inget som gör Malmgren mindre trolig än den senast utpekade stollen.

Detta inlägg är, precis som alla andra i lägg, en personlig och subjektiv inlaga och gör därmed inget anspråk på att alla måste se detta ur mitt perspektiv.

Avslutningsvis pekar jag återigen mot Malmgren, som mått rätt bra av att sökarljuset, för ett tag, hittade ett original på samhällets skuggsida som är så lätt att ogilla och se
som det monster vi alla söker.

Malmgren..... Jag funderar fortfarande på varför du inte dök upp den där gången på den sliskiga vägkrogen du uppmanade mig att komma till.
Du skulle minsann visa var skåpet skulle stå.... Du kanske tappade skåpet och ryggraden på vägen?
Senast redigerad av Jubbero 2022-01-10 kl. 11:30.
Citera
2022-01-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ja, utifrån trådens egna teorier och det ytterst sparsamma som läckt /släppts från polis, ser jag absolut inget som gör Malmgren mindre trolig än den senast utpekade stollen.

Detta inlägg är, precis som alla andra i lägg, en personlig och subjektiv inlaga och gör därmed inget anspråk på att alla måste se detta ur mitt perspektiv.

Avslutningsvis pekar jag återigen mot Malmgren, som mått rätt bra av att sökarljuset, för ett tag, hittade ett original på samhällets skuggsida som är så lätt att ogilla och se
som det monster vi alla söker.

Malmgren..... Jag funderar fortfarande på varför du inte dök upp den där gången på den sliskiga vägkrogen du uppmanade mig att komma till.
Du skulle minsann visa var skåpet skulle stå.... Du kanske tappade skåpet och ryggraden på vägen?

En intressant sak är att jag tidigare inte upplevt den ton du använder om Malmgren. Den ger känslan av att han upplevs av dig som ett kräk. Min känsla har varit att alla stått frågande till vem, vad, han är. Han har verkat så "anonym" att man inte fått grepp om honom.
Kan inte du berätta mer om honom? Vem, vad, han är?
Jag är skit nyfiken på honom och tråden har väl inte gett direkt mycket info om honom. Har till ockmed stått tveksam om han verkligen var den gubben som snackade i Wadebäcks dokumentärserie.
Citera
2022-01-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Empati är inget för dig tydligen. Du nämner inte mindre än 4 (!) MGM som hängts ut i olika grad som HAs mördare. Rimligen bör tre av dem vara ”stackars han då”, eller menar du att de förtjänade det av någon anledning?

Rättsäkerhet är till för både skyldig och oskyldig, just därför att vi inte vet vem som är vad. Just nu lever CL och hans anhöriga i limbo. Inget åtal, men ingen möjlighet att bemöta anklagelsen heller.
Vad pratar du om?
CL har väl alla möjligheter att bemöta anklagelsen. Polisen har anklagat honom, de har förhör med honom, med advokat tillgänglig.

Har du information om att KF uttryckligen har hindrat CL att bemöta det de anklagat honom för?
Bara för att media inte rapporterar alla detaljer om vad CL och KF pratat om betyder väl inte att han inte har möjlighet att bemöta några anklagelser.
Citera
2022-01-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Den troliga mördaren "Pilot" är givetsvis fortfarande misstänkt.
Nu har du upprepat detta ett antal gånger. Har du något annat än "hörsägen" att hänga upp det på?
Citera
2022-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Fråga dig själv: om du var CL och oskyldig, hur skulle det vara att i månader bli uthängd av polisen som HAs mördare utan att kunna försvara sig? Utan att någon bevisning lagts fram? Att ”vi inte vet ett skit” är precis poängen, för det kommer vi att fortsätta att inte göra så länge PU önskar. Det kan ta en månad till, eller ett par år, och CL kommer att få leve med att vara stämplad som mördare.

Detta har precis allt med rättssäkerhet att göra.
Var det inte nån i tråden som "hängde" ut CL? Inte var det polisen så vitt jag minns. Däremot har de uttalat sig om att det "verkar vara känt vem det är" och därför bett personer med upplysningar kring honom höra av sig.
Citera
2022-01-10, 17:34
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
En intressant sak är att jag tidigare inte upplevt den ton du använder om Malmgren. Den ger känslan av att han upplevs av dig som ett kräk. Min känsla har varit att alla stått frågande till vem, vad, han är. Han har verkat så "anonym" att man inte fått grepp om honom.
Kan inte du berätta mer om honom? Vem, vad, han är?
Jag är skit nyfiken på honom och tråden har väl inte gett direkt mycket info om honom. Har till ockmed stått tveksam om han verkligen var den gubben som snackade i Wadebäcks dokumentärserie.

Jag ser inte Malmgren som ett kräk. Inte alls.

Däremot har han inte på något vis visat nån vilja att reda upp den påstådda minnesluckan han led av under de kritiska timmarna.
Begärde advokat när det brände till lite.
En handlingskraft den senast tillkomna mt kanske inte besitter...

Funderar som sagt fortfarande över orsaken till att mötet Markgrens tog initiativ till, inte blev av. Jag utmanades bokstavligen att mötas om jag hade "mod" till det.
Det var alltså inte jag som inte dök upp och gled in i kompakt tystnad därefter.
Citera
2022-01-10, 20:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vad pratar du om?
CL har väl alla möjligheter att bemöta anklagelsen. Polisen har anklagat honom, de har förhör med honom, med advokat tillgänglig.

Har du information om att KF uttryckligen har hindrat CL att bemöta det de anklagat honom för?
Bara för att media inte rapporterar alla detaljer om vad CL och KF pratat om betyder väl inte att han inte har möjlighet att bemöta några anklagelser.
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Var det inte nån i tråden som "hängde" ut CL? Inte var det polisen så vitt jag minns. Däremot har de uttalat sig om att det "verkar vara känt vem det är" och därför bett personer med upplysningar kring honom höra av sig.
Det råder såvitt känt förundersökningssekretess i utredningen mot CL, liksom i alla liknande utredningar fram till att åtal väckts. Således kan inte CL eller hans försvarare offentligt bemöta anklagelsen mot honom. Åklagaren anklagar honom i allmänhetens ögon för mord i och med begäran om häktning på sannolika skäl. CLs namn är också offentligt så snart häktningsframställan lämnats in, se trådstarten.

I nuläget tror en stor del av skribenterna i denna tråd att CL är skyldig, utan att de fått se bevis i någon riktning. Det är därför det vore en rimlig ordning att det man lägger fram för att få till stånd en häktning också blir offentligt. Då skulle vi alla kunna bedöma om anklagelsen har rimlig grund.

Nämnda FU-sekretess är också märkligt eftersom den anklagade själv liksom hans försvarare vet vad som anförts i TR, men av någon besynnerlig anledning skall vi andra inte få veta. Den som skulle kunna tänkas vilja försvåra utredningen, dvs i detta fall CL, vet alltså vilken väsentlig bevisning som finns*. Det är nästan som att systemet utgår från att man har fel MGM och därför inte vill avslöja vilken bevisning som finns för nästa MGM på tur. Passar bra in i just HA-fallet...

*) man kan förstås ha mer än det man lägger fram för att få igenom en häktning, men i just detta fall hade man alltså inte ens tillräckligt för det.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-01-10 kl. 20:38.
Citera
2022-01-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag ser inte Malmgren som ett kräk. Inte alls.

Däremot har han inte på något vis visat nån vilja att reda upp den påstådda minnesluckan han led av under de kritiska timmarna.
Begärde advokat när det brände till lite.
En handlingskraft den senast tillkomna mt kanske inte besitter...

Funderar som sagt fortfarande över orsaken till att mötet Markgrens tog initiativ till, inte blev av. Jag utmanades bokstavligen att mötas om jag hade "mod" till det.
Det var alltså inte jag som inte dök upp och gled in i kompakt tystnad därefter.
Du är alltså helt säker på person?
Att han var så kaxig och utmanade. Det trodde jag aldrig efter känslan man fått här Hahaha! Synd att han bara var stor i orden.
Citera
2022-01-10, 22:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det råder såvitt känt förundersökningssekretess i utredningen mot CL, liksom i alla liknande utredningar fram till att åtal väckts. Således kan inte CL eller hans försvarare offentligt bemöta anklagelsen mot honom. Åklagaren anklagar honom i allmänhetens ögon för mord i och med begäran om häktning på sannolika skäl. CLs namn är också offentligt så snart häktningsframställan lämnats in, se trådstarten.

I nuläget tror en stor del av skribenterna i denna tråd att CL är skyldig, utan att de fått se bevis i någon riktning. Det är därför det vore en rimlig ordning att det man lägger fram för att få till stånd en häktning också blir offentligt. Då skulle vi alla kunna bedöma om anklagelsen har rimlig grund.

Nämnda FU-sekretess är också märkligt eftersom den anklagade själv liksom hans försvarare vet vad som anförts i TR, men av någon besynnerlig anledning skall vi andra inte få veta. Den som skulle kunna tänkas vilja försvåra utredningen, dvs i detta fall CL, vet alltså vilken väsentlig bevisning som finns*. Det är nästan som att systemet utgår från att man har fel MGM och därför inte vill avslöja vilken bevisning som finns för nästa MGM på tur. Passar bra in i just HA-fallet...

*) man kan förstås ha mer än det man lägger fram för att få igenom en häktning, men i just detta fall hade man alltså inte ens tillräckligt för det.

C.L har all rätt att uttala sig i media om han skulle vilja?
Och berätta hur fel de har!

Så jävla svårt att göra det är det inte om han nu mår så dåligt av att vara misstänkt som helt oskyldig
(om han nu är det?!)
Citera
2022-01-10, 22:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
C.L har all rätt att uttala sig i media om han skulle vilja?
Och berätta hur fel de har!

Så jävla svårt att göra det är det inte om han nu mår så dåligt av att vara misstänkt som helt oskyldig
(om han nu är det?!)
Det kan CL knappast göra eftersom förundersökningssekretess är standard: https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/.
Oklart om det dessutom ålagts yppandeförbud och/eller vad för straff han och hans försvarare riskerar om de berättar om vad som sades vid häktningsförhandlingen (https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/yppandeforbud/). Det förefaller uppenbart att CL inte har frihet att diskutera och bemöta de bevis som anförts mot honom i häktningsförhandlingen. Jag menar att detta är en felaktig ordning. Om åklagaren begär häktning så är det rimligt att underlaget till detta blir offentligt.

Men vi kanske har en jurist i tråden som kan reda ut detta åt oss.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-01-10 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in