Citat:
Ursprungligen postat av
Kontemplikt
Frågan var ju varför konstanterns är vad de är.
Inte varför de inte är som de är.
Varför hålla på så som du gör?
Kan de vara annat än det de är?
Varför hålla på som jag gör? Ifrågasätta? Jobbigt va?
Dels för att finetuningargument är nonsens, dels för att kontrollera mina egna tankar. Om vi inte uttrycker det vi tänker genom diskussion missar vi säkert felaktigheter eller att vi hoppat till slutsatser som det inte finns fog för. Det är nyttigt.
Citat:
Varför finner du mening att säga att hypoteser inte är slutsatser? Som om jag inte vet det.
För att du argumenterar som om det finns skäl att ta dina vilda hypoteser på allvar och att det är fel på alla andra för att de inte gör det. Uppfyll din egen bevisbörda istället. Du diskuterar inom området slutsats och förklaringar men när du blir synad hävdar du att du inte gör det och agerar förnärmad.
Citat:
Är det någon som ständigt kommer med halmgubbar är det du. Jag kommer inte ihåg att du skrivit något relevant någon gång faktiskt. Bara en ständig svada om sådant som egentligen inte är relevant för diskussion.
Det är bara för att du inte förstår att jag demonstrerar varför du har fel.
Citat:
Vad jag vet beter du dig precis som de du opponerar dig emot.
Nej, det gör jag inte och du demonstrerar bara din brist på förståelse genom att säga det. Om du har problem med det jag skriver får du gärna visa var jag har fel och vilket fel det är. Jag har dessutom demonstrerat min metod. Det har inte du.
Citat:
När skrev du själv ett bevis för det du tror är sant angående alltings ursprung?
Jag låtsas inte veta saker när jag inte gör det. Jag kan säga att du har fel helt utan att ha det slutgiltiga svaret på frågan om universum och allting. Det är bara din kränkthet som kräver att jag måste ha ett bättre svar för att få tillåtelse att kritisera dig.