2022-01-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Undrar dock varför hon skrev att hon inte var säker på om hon skulle komma in på den. Vet att hon nämnde läkarutbildningen en gång i ett poddavsnitt med Elsa, och då sa hon typ att funderat i de banorna och att hon nog skulle klara studierna. Läkare lär ju kräva lite högre betyg/hp-poäng menar jag.

Googlade och såg att på betyg behövde man 18.18 eller 17.35 (finns två sköterskeprogram listade) efter andra urvalet på Linköpings universitets sjuksköterskeprogram. Så relativt höga poäng ändå? Har för mig att jag hört att söktrycket på utbildningar inom vården ökat under pandemin och då går väl antagningspoängen upp också.
Citera
2022-01-06, 21:42
Medlem
Kallar sig antagligen kroppsaktivist, förföljer, hotar och hatar vita heteromän. I media framställs hon säkert som snäll, trevlig och bra på alla sätt och vis - när kamerorna släcks är det könskrig till 100%.
Citera
2022-01-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Tyckte också att SW:s inlägg om ssk-utbildningen kändes lite orealistisk, hade nog trott att det var ett aprilskämt om det inte varit januari hehe, men visst låter ju bra såklart. Undrar dock varför hon skrev att hon inte var säker på om hon skulle komma in på den. Vet att hon nämnde läkarutbildningen en gång i ett poddavsnitt med Elsa, och då sa hon typ att funderat i de banorna och att hon nog skulle klara studierna. Läkare lär ju kräva lite högre betyg/hp-poäng menar jag.

Tror du inte hon skriver så för att låta lite ödmjuk? Det kanske bara är jag men hade själv inte yttrar sådana planer på en sådan plattform om jag inte var helt säker på att komma in. Eller så är det som någon sa att det bara är något hon säger för att plocka godhetspoäng? Men visst är lillebror undersköterska?
Citera
2022-01-07, 10:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Tror du inte hon skriver så för att låta lite ödmjuk? Det kanske bara är jag men hade själv inte yttrar sådana planer på en sådan plattform om jag inte var helt säker på att komma in. Eller så är det som någon sa att det bara är något hon säger för att plocka godhetspoäng? Men visst är lillebror undersköterska?
Ja, tror hon nämnt att hennes bror är uska
Citera
2022-01-08, 20:20
Medlem
farlings avatar
Elsa i dagens blogginlägg:

"Sånt jag alltid återkommer till och som jag inte kommer tröttna på. Essensen av min stil helt enkelt. Jag tappar lätt självförtroendet här nämligen och vill bli säkrare i min smak"

Byt ut alla "min" till "Sofias" så blir det mer korrekt. Detta är inte Elsas stil, det är Sofia Woods stil som Elsa bara kopierat rakt av.
Så jävla tråkig är den också med allt vitt, beiget, natur- och HONUNGSFÄRGAT. Gillade den färgskalan/stilen hon hade när de precis flyttat till Mosebacke. Den mönstrade soffan var ursnygg tillsammans med den gröna kökssoffan och alla stora gröna växter.
Citera
2022-01-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

"Sånt jag alltid återkommer till och som jag inte kommer tröttna på. Essensen av min stil helt enkelt. Jag tappar lätt självförtroendet här nämligen och vill bli säkrare i min smak"

Byt ut alla "min" till "Sofias" så blir det mer korrekt. Detta är inte Elsas stil, det är Sofia Woods stil som Elsa bara kopierat rakt av.
Så jävla tråkig är den också med allt vitt, beiget, natur- och HONUNGSFÄRGAT. Gillade den färgskalan/stilen hon hade när de precis flyttat till Mosebacke. Den mönstrade soffan var ursnygg tillsammans med den gröna kökssoffan och alla stora gröna växter.

Den stilen hade jag nästan glömt! Hon kändes dock ganska velig och osäker då om jag minns rätt; hon ändrade väl en del med möblerna ett tag och till slut var allt vitt och beige Har inte läst inlägget än, men har väldigt svårt att tro att hon kommer gilla samma saker 4-ever med tanke på hur trendkänslig hon är. Gäller även SW
Citera
2022-01-08, 21:15
Medlem
Citat:

Haha ja du har helt rätt! Så tråkig stil, så ängsligt att det ser nästan likadant ut hemma många i det gänget. Tyckte också stilen hon hade när de flyttade in var så mycket finare, och personligare!
Citera
2022-01-09, 16:34
Medlem
Det känns verkligen som att det där ”kolla in i min hemliga stil-mapp”-inlägget kom bara för att hon läser här och inte tål att folk tycker att hon ändrat sig så radikalt…
Citera
2022-01-09, 18:05
Medlem
Sofia Wood sin blogg är en sådan märklig blandning som känns så skev. Dels är det medvetna texter om rasism, amerikansk politik och dylikt. Och dels gör hon reklam för Lindex och för dyra skönhetsprodukter. Jag tycker mycket om hennes kokbok Winter hos Wood, där finns flera goda recept. Men bloggen tycker jag känns lite…ja….sorglig med sin märkliga blandning. Jag skulle inte sörja om denna blogg gick i graven pga att hon skulle bli sjuksköterska, men samtidigt så är jag lite fascinerad av hennes värld och har svårt att låta bli att gå in på bloggen.
Citera
2022-01-09, 18:35
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Sofia Wood sin blogg är en sådan märklig blandning som känns så skev. Dels är det medvetna texter om rasism, amerikansk politik och dylikt. Och dels gör hon reklam för Lindex och för dyra skönhetsprodukter. Jag tycker mycket om hennes kokbok Winter hos Wood, där finns flera goda recept. Men bloggen tycker jag känns lite…ja….sorglig med sin märkliga blandning. Jag skulle inte sörja om denna blogg gick i graven pga att hon skulle bli sjuksköterska, men samtidigt så är jag lite fascinerad av hennes värld och har svårt att låta bli att gå in på bloggen.
Detta kanske ska diskuteras i en Sofia Woodtråd istället? Börjar bli lite tröttsamt att läsa om henne i denna tråd ägnat en helt annan person.
Citera
2022-01-09, 18:53
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Detta kanske ska diskuteras i en Sofia Woodtråd istället? Börjar bli lite tröttsamt att läsa om henne i denna tråd ägnat en helt annan person.

Med tanke på att Elsa och Sofia praktiskt taget är samma person då Elsa anammat hela Sofias stil, samt att de poddar och har ett bokprojekt ihop tycker jag inte det är konstigt alls att SW diskuteras här.
Citera
2022-01-09, 19:00
Medlem
Citat:
Med tanke på att Elsa och Sofia praktiskt taget är samma person då Elsa anammat hela Sofias stil, samt att de poddar och har ett bokprojekt ihop tycker jag inte det är konstigt alls att SW diskuteras här.

Jag tänker samma. Elsa har förändrats så av att ha träffat Sofia Wood. Minns så också hur nöjd Sofia Wood verkade vara över att Elsa uppdaterat sin stil till att bära kamel-färgad trenchcoat. Hon hade uppdaterat sin stil till 3.0 tyckte Sofia då. En stil som är SW’s stil.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-01-09 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in