2022-01-09, 16:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Läget tycks vara utom kontroll..

https://twitter.com/bills_n_thrills/status/1480179019077275649

I scenario 3 så räknade ju FHM med en vaccin effektivitet mot smitta på bara 40 procent! Det som skiljer scenarierna åt är just vaccineffekten.
Citera
2022-01-09, 16:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kampen mot covid-19 är över, tack labb som selektivt muterat fram omikron.
Vi behöver ta oss igenom sista fasan nu i några veckor.
Sen börjar kampen om att återställa medborgerliga rättigheter som vi givit bort till politikerna.
San tur då att man inte hade vaccinerade bort möjligheten för omicronmutationen att utvecklas. Det var ju tydligen inte ett labb utan Gautengprovinsen i Sydafrika som stod bakom den naturliga utvecklingen av omicron. Eller om det var Botswana.
Citera
2022-01-09, 16:59
Medlem
Citat:
Spot on

"
Covid should be treated as an endemic virus similar to flu, and ministers should end mass vaccination after the booster campaign, the former chairman of the UK’s vaccine taskforce has said.

With health chiefs and senior Tories also lobbying for a post-pandemic plan for a straining NHS, Dr Clive Dix called for a major rethink of the UK’s Covid strategy, in effect reversing the approach of the past two years and returning to a “new normality”.

“We need to analyse whether we use the current booster campaign to ensure the vulnerable are protected, if this is seen to be necessary,” he said. “Mass population-based vaccination in the UK should now end.”

He said ministers should urgently back research into Covid immunity beyond antibodies to include B-cells and T-cells (white blood cells). This could help create vaccines for vulnerable people specific to Covid variants, he said, adding: “We now need to manage disease, not virus spread. So stopping progression to severe disease in vulnerable groups is the future objective.”

"

Bra att det formuleras tydligt.
Detta är ju egentligen varit det enda möjliga slutet för pandemin; Men i den bisarra tävlingen om vem som kan vara största idioten så verkar en förkrossande majoritet av västvärldens Media och Politiker vilja ha en evig pandemi. Trots att vi i västvärlden sedan ett halvår haft oerhört god tillgång till vaccin.

Skulle dock säga att Boris Johnsson & Co har tagit steg (Om än lite väl trevande.) mot detta sedan sommaren, och sedan ungefär en månad väldigt uppenbart satsat på att avsluta pandemin.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2022-01-09 kl. 17:16.
Citera
2022-01-09, 17:01
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/experten-vi-far-lara-oss-leva-med-viruset/

I Sverige pekar smittkurvan fortfarande rakt uppåt. Folkhälsomyndigheten rapporterade på lördagen att 41 382 nya smittofall rapporterats in under senaste dygnet.

Nu hänger jag inte riktigt med. Stämmer detta ovan? Hade vi 41.000 unika fall under fredagsdygnet?

Skulle vi fortsätta ha det snittet dvs 42.000 fall om dagen - då hade HELA Sveriges befolkning smittats av Covid-19 inom typ ett halvår
Citera
2022-01-09, 17:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur tänkte du nu..?

Jag vet ungefär hur mycket du hatar Sverige.
Därför försöker du påskina att Sverige tappat greppet jämfört med andra.

Så är inte fallet.
Kolla bara Australien som framhållits i tråden som gott exempel.
Nu är det ok att dom kör full retard..
Citera
2022-01-09, 17:05
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Fundering.
Har andra länder också gjort massa scenarier?

De vi har (FHM) verkar framtagna med bakgrund till att vaccinet ska fungera och utan vetskap om hur Omicron smittar. Vi har en helt annan situation nu.

Jag skyddar inte FoHM. Dom har inte haft ett rätt än.
Jag menar bara att omikron inte kan tämjas med annat än total isolering eller diktatur..
Dvs. Inget land kommer klara det oavsett vilka scenarier dom fått fram.
Däremot litar jag såklart mer på scenarier från Danmark eller Norge. Dom har bevisligen bättre experter än oss
Citera
2022-01-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Fransmän är mer misstänksamma mot myndigheter överlag. Dom har gjort revolution flera gånger.
Får jag leka hobbypsykolog är det få länder i världen där ett vaccinationstvång skulle funka så tvärtom som i Frankrike. Precis som du tror jag foliehattsteorierna bara skulle öka och kanske gatstenarna flyga.
Här i Sverige där det är frivilligt tror foliehattarna också att det är Maktens Hjärntvätt men överlag har folk större förtroende för läkare, sjukvårdspersonal osv än i Frankrike.

Opinionen har vänt en hel del dock. Jag har stort förtroende för läkare och så men är extremt emot vaccintvång, tänker att många läkare också är emot det då de vet att covid ger naturlig immunitet också, som anses tom bättre än vaccinen som skydd mot covid och varar längre.
Citera
2022-01-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag menar bara att omikron inte kan tämjas med annat än total isolering eller diktatur..
Däremot litar jag såklart mer på scenarier från Danmark eller Norge. Dom har bevisligen bättre experter än oss

Omikron varianten behöver inte "tämjas" med speciella åtgärder precis som du inte behöver tämja normal influensa.
Citera
2022-01-09, 17:28
Medlem
Citat:
Spot on

"
Covid should be treated as an endemic virus similar to flu, and ministers should end mass vaccination after the booster campaign, the former chairman of the UK’s vaccine taskforce has said.

With health chiefs and senior Tories also lobbying for a post-pandemic plan for a straining NHS, Dr Clive Dix called for a major rethink of the UK’s Covid strategy, in effect reversing the approach of the past two years and returning to a “new normality”.

“We need to analyse whether we use the current booster campaign to ensure the vulnerable are protected, if this is seen to be necessary,” he said. “Mass population-based vaccination in the UK should now end.”

He said ministers should urgently back research into Covid immunity beyond antibodies to include B-cells and T-cells (white blood cells). This could help create vaccines for vulnerable people specific to Covid variants, he said, adding: “We now need to manage disease, not virus spread. So stopping progression to severe disease in vulnerable groups is the future objective.”

"
Det känns bra att det finns kloka människor i andra länder. När de auktoritära rösterna i Österrike, Italien, Frankrike och Tyskland blir alltmer högljudda är det bra att britterna håller en annan linje som även Sverige kan ansluta sig till. Jag har alltid haft uppfattningen att vi nordbor (svenskar, danskar, norrmän och finnar) har mer gemensamt med Storbritannien och USA än med fasciststaterna nere i Europa.
Citera
2022-01-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Fast detta är ju direkt felaktigt?

Tvärtom, FHM/Sverige är dom ENDA som redan i början hade inställningen att ALLA kommer drabbas utav Covid-19, verkligen alla. Förr eller senare. Nu har väl lite drygt 1.500.000 bekräftats smittade i Sverige och det är knappast en överdrift om vi kan höfta med att det dubbla varit smittade men inte testats av diverse anledningar (Främst i början lär många smittats när vi inte testade).

Det hjälper inte att stänga skolor etc etc etc utan rimliga och ganska "Milda" restriktioner. Det lönar sig inte att göra som tex Frankrike eller Österrike.

FHM:s enda misstag (nu) är att man inte lyfter ALLA restriktioner.
Citera
2022-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det känns bra att det finns kloka människor i andra länder. När de auktoritära rösterna i Österrike, Italien, Frankrike och Tyskland blir alltmer högljudda är det bra att britterna håller en annan linje som även Sverige kan ansluta sig till. Jag har alltid haft uppfattningen att vi nordbor (svenskar, danskar, norrmän och finnar) har mer gemensamt med Storbritannien och USA än med fasciststaterna nere i Europa.

Vi får se hur det utvecklar sig.
Det nuvarande styret i UK tänker sparka ovaccinerade sjukvårdspersonal den 1a April.
Det är inte direkt vetenskapligt i synk med omikron.
Citera
2022-01-09, 17:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
"France should not impose mandatory vaccination, government spokesperson says
A mandatory vaccination order would not be the most efficient way to encourage people to get vaccinated, French government spokesperson Gabriel Attal said."

Det lönar sig uppenbarligen att demonstrera och visa missnöje mot tvång av medicinska ingrepp utan vetenskaplig grund.

Många av fascisterna är rätt ynkliga av sig och vågar sig bara genomföra brott mot mänskligheten om de upplever att de är skyddade från repressalier. Hotfulla protester är nödvändiga eftersom man bevisligen varken kan förlita sig på politikers sunda förnuft eller godhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in