Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-09, 14:55
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det här är enligt mig den bästa och mest översiktliga genomgången av vittnesmålen avseende beskrivningen av möjlig gärningsman och därav mitt "Nja" på frågan om VG kan ha varit gärningsman:
MÖRDARENS UNIKA SIGNALEMENT: https://utsikterinsikter.blogg.se/2021/december/mordarens-unika-signalement.html

Väldigt likt vad jag själv tror.
Citera
2022-01-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Är du intresserad så kolla bla Uppslag:I18487
Om inte kvittar det mig.

Detta är ett diskussionsforum där vi diskuterar mordet på Olof Palme. Länka till det dokument du hänvisar till eller skriv åtminstone ut det stycke du finner intressant i dokumentet.

Vad är detta för jävla tramsande du håller på med?
Citera
2022-01-09, 15:20
Medlem
Om det vore en ensam gärningsman som idag lever; Hur planerar den personen framåt? Lämnar denne efter sig ett förklarande brev eller låter man bara hemligheten följa med i graven?

Det finns ju en god chans att personen lider av någon form av personlighetsstörning och kanske inte helt säker på att det är denne själv som gjort dådet utan ett av dennes alter egon. Då skulle i varje fall jag tycka det är ok att gå fri bara svenska folket får en förklaring.
Citera
2022-01-09, 15:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Om det vore en ensam gärningsman som idag lever; Hur planerar den personen framåt? Lämnar denne efter sig ett förklarande brev eller låter man bara hemligheten följa med i graven?

Det finns ju en god chans att personen lider av någon form av personlighetsstörning och kanske inte helt säker på att det är denne själv som gjort dådet utan ett av dennes alter egon. Då skulle i varje fall jag tycka det är ok att gå fri bara svenska folket får en förklaring.

Det kan mycket väl vara en mördare som trodde att han skulle ha stora delar av befolkningen bakom sig. Men vi ser större på demokrati än så.
Citera
2022-01-09, 15:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja, en personlighetsstörning hade han verkligen. Han sa till Expressen att han skrivit sitt testamente o gett till sin advokat men jag vet inte om där fanns ngt. Vet inte om PU begärde in det 2016.

Nej dom begärde inte in det. Polisen har avskrivit Svartenbrandt sen länge.
Citera
2022-01-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Väldigt likt vad jag själv tror.
Likt den verkliga gärningsmannen, ja.

Eller?
Citera
2022-01-09, 16:08
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Likt den verkliga gärningsmannen, ja.

Eller?

Jo, precis.
Citera
2022-01-09, 16:32
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Var framgår det att gänget åkte till fjällen?

I det omaskade förhöret med Stigson.
Citera
2022-01-09, 16:35
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Kanske det. Du känner inte igen några av de andra finska namnen som jag skrev innan?

Det är ingen av dem som ringer en klocka. Det fanns ett gäng finnar som väckte intresse hos mig tidigare, bl.a. bröderna Piirhainen (varav den ena lever än idag - i Brunflo). Men jag hittade inget matnyttigt...
Citera
2022-01-09, 16:51
Medlem
Citat:
Hade du varit påläst på det material som kommit ut nu så hade du sett att han var intressant till sin död.
JAG visste det ju för jag hade kontakt både med Svarten o PU.

Tala ur skägget. Har du viktig information så skriv den. Annars slutar du upp med ditt tramsande.
Citera
2022-01-09, 17:31
Medlem
Gothuss avatar
Ghislaine Maxwell och Eva Rausing bodde grannar i Belgravia, London?
Något att forska vidare i.
Eva kom ju med rätt så konstiga uppgifter till Gunnar Wall och till PU.
Varför det?
Citera
2022-01-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ghislaine Maxwell och Eva Rausing bodde grannar i Belgravia, London?
Något att forska vidare i.
Eva kom ju med rätt så konstiga uppgifter till Gunnar Wall och till PU.
Varför det?
Belgravia är väl så nära man kan komma den transnationella överklassens huvudstad. Hade de däremot varit grannar i låt säga Gällivare så hade det varit intressant, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in