2022-01-09, 14:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det høres sannsynlig ut at det er mulig å hente ut rådata fra de aller siste aktivitetene registrert i helseappen.

Jøss, er "rådata" et nytt ord dere har hørt om nå i det siste...

Det er vel ingen som har snakket om.. Ehrm.. "rådata", på sånn, lenge.

Men det er greit det, fortsett med denne "helseappen" deres, det er vel kun det de fleste forstår.

Edit: Niffy prøver å være PK, men får det ikke helt til.
Senast redigerad av Niffy 2022-01-09 kl. 14:28.
Citera
2022-01-09, 14:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er vel absolutt alt som skurrer med badekarhistorien. Jeg mener det har vært bekreftet i avisartikler at badet i 2. etasje var Anne-Elisabets bad. Og ja, også badekarhistorien peker mot TH som GM.

At det finnes en tredje ektepakt, oppbevart hos HHB1, har vært nevnt i tråden. Det er mulig info stammer fra boken. Det er uklart om ektepakten er signert av partene og vitner. I så fall skal ektepakten være gyldig, til tross for at den ikke er tinglyst. Detaljene i denne ektepakten er ukjente.

Jeg mener det viser at AE har tatt opp økonomisk urettferdighet innen familien. Og forsøkt å gjøre noe med uretten.

Det er ikke bare mulig tvang og trusler da AE ble tvunget til å signere ektepaktene i -87 og -93 som kan gjøre avtalene ugyldige. Dersom TH ikke har oppfylt forpliktelsene sine etter ektepaktene til punkt og prikke, vil det undergrave gyldigheten av avtalene.

Ektepaktene er totalt urimelige. Det hører ikke inn under formålet med ektepakter, at menn skal kunne misbruke lovlige juridiske avtaleordninger til å tvinge konene sine inn i slavekontrakter.

Ektepaktene er absurde.

Edit

Jeg kom på ett punkt som skal ha vært nevnt i den tredje ektepakten. Det var at TH skulle betale en prosentandel av ny bolig som AE skulle flytte inn i ved skilsmisse. Tror prosentandelen som var nevnt var 60%.

Jeg tror 3. ektepakt er nevnt i boken. Noen som har boken kan kanskje forklare hvilke detaljer som er nevnt.

Citat:
TH skal ha flyttet privat, mest sannsynlig til datter HHB1, etter hotelloppholdet, i begynnelsen av november 2018. Politiet gjennomførte åstedsundersøkelser i S4 frem til midten av desember 2018.

Deretter skal huset i S4 ha blitt vasket ned, før TH kunne flytte hjem like før jul 2018.

Politiet gjennomførte flere nye frivillige åstedsundersøkelser i S4 i perioden desember 2018 og frem til TH ble arrestert 28. april 2020. Først etter arrestasjonen gjennomførte politiet såkalte ransakinger. Ransaking gir politiet hjemmel til mer inngripende tiltak, og å gjennomføre grundigere undersøkelser enn åstedsundersøkelser.

Ja, de ektepaktene er helt sinnsyke.
Den ene av kontraktene skal være laget 3 dager før jul, så vi kan jo ane konturene av hvordan stemningen har vært.
Men den advokaten BB tar avstand fra å skulle ha satt den opp, selv om hans underskrift er der, så det blir jo spennende å se hva som evt kommer fram i rettsaken. Det kan jo bety at TH har forfalsket den.

Ja, stemmer det. Han kunne vel ikke flytte rett hjem etter at han slapp ut av hotellet.
Kanskje han slapp inn i huset for å ta med seg det mest nødvendige, og da rasket han med seg den ektepakten for at de ikke skulle finne den.
Citera
2022-01-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Den ene av kontraktene skal være laget 3 dager før jul, så vi kan jo ane konturene av hvordan stemningen har vært.
Men den advokaten BB tar avstand fra å skulle ha satt den opp, selv om hans underskrift er der, så det blir jo spennende å se hva som evt kommer fram i rettsaken. Det kan jo bety at TH har forfalsket den.

Ja, stemmer det. Han kunne vel ikke flytte rett hjem etter at han slapp ut av hotellet.
Kanskje han slapp inn i huset for å ta med seg det mest nødvendige, og da rasket han med seg den ektepakten for at de ikke skulle finne den.

«Det kan jo bety at TH har forfalsket den.»

Ja, og det er jo et meget viktig poeng. Men det er beviser på udåd som kreves. Så selv det ville ikke være nok. Det styrker bare motivet.
Citera
2022-01-09, 14:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Men det er greit det, fortsett med denne "helseappen" deres, det er vel kun det de fleste forstår.

Med "rådata" mener ihvertfall jeg de originale dataene som bevegelsessensoren
har fanget opp, men som ikke nødvendigvis er anvendt i helseappen.
"Rådata" i betydningen "ubehandlet informasjon", altså.

Som nevnt over, Kornblomst sin iphone har registrert 58 "skritt" i et tidsrom på 8 minutter.
Men det sies ingenting om når i løpet av de 8 minuttene disse "skrittene" er registrert.
For en helse/treningsapp som skal være enkel å bruke, vil det nok holde at man har et
gjennomsnittlig tall å forholde seg til. I såfall vil Kornblomst fremstå som en særdeles
langsom person, gitt at snittet ligger på ett skritt omtrent hvert åttende sekund.

Det er likevel sannsynlig at hver minste bevegelse som registreres, også er tidfestet.
Rett og slett fordi det er slik datamaskiner fungerer - de opererer i en slags simulert sanntid.

Da mener jeg det også er sannsynlig at politiet, når de ble observant på bevegelsene som
var registrert i helseappen til AE, bestemte seg for å analysere disse dataene nærmere.
Og at det var uthenting av rådata som ga dem mulighet til å se tidspunktene for de aktuelle bevegelsene.
Citera
2022-01-09, 15:02
Medlem
Citat:

Jeg vet at du har nevnt at det er mulig å hente ut info fra telefonloggen.

Hvor mye data blir lagret i telefonloggen? Jeg antar at det ikke finnes ubegrenset lagringskapasitet.

Kan man finne data fra da TH aktiverte telefonen først gang? Eksempelvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth

Intuitivt tror jeg at BB lyver om at han ikke var involvert i ektepakten av -93. Han innrømmer å ha satt opp ektepakten av -87. Det bør ikke være noe problem å se om ektepaktene er skrevet på samme skrivemaskin. Eller ikke.

Jeg tror at BB forsøker å beskytte sitt etiske omdømme, ved å nekte befatning med -93-dokumentene. Men -87-ektepakten er også ille.

Jeg mener -93-ektepakten er som en skilsmisse, bare at AE ikke kom seg vekk, men ble satt i et økonomisk avhengighetsforhold til TH mens hun var gift, en slavekontrakt.

Jeg tror ikke det har noen betydning hvem som har satt opp teksten i ektepaktene. Men om det er sant som enkelte har antydet, at BB har signert som vitterlighetsvitne på ektepakten av -93, og underskriften hans har blitt forfalsket av TH, så vil det underbygge at ektepakten må kjennes ugyldig.

Jeg tviler på at TH slapp inn i huset uten følge i perioden 31. oktober til midten av desember 2018. Mest sannsynlig slapp han ikke inn i det hele tatt, men måtte skrive liste over gjenstander han ville hente ut. Men jeg vet ikke dette helt sikkert, hvor strenge åstedsgranskerne var. De burde iallfall ha vært så strenge at TH ikke slapp inn i det hele tatt. Mener jeg.
Citera
2022-01-09, 15:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Med "rådata" mener ihvertfall jeg de originale dataene som bevegelsessensoren
har fanget opp, men som ikke nødvendigvis er anvendt i helseappen.
"Rådata" i betydningen "ubehandlet informasjon", altså.

.

Ja, nettopp, men noen forstår ikke forskjellen på "rådata" og det som vises i "helseappen".

Har vi blitt så vante med teknologien allerede, at ingen lenger forstår mekanismene bak hvordan de faktisk virker..?
Citera
2022-01-09, 15:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg vet at du har nevnt at det er mulig å hente ut info fra telefonloggen.
.

Fra systemloggen, ja.

Greit å holde begrepene i rett munn.

PS: data fra systemloggen er det samme som "rådata". Sånn i tilfelle jeg måtte forklare det. Man vet jo liksom aldri her inne.
Senast redigerad av Niffy 2022-01-09 kl. 15:43.
Citera
2022-01-09, 15:47
Avslutad
Citat:
Nesten litt som deg..!
Absolutt ikke! Jeg er et menneske.
Citera
2022-01-09, 15:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Absolutt ikke! Jeg er et menneske.

Gratulerer!
Citera
2022-01-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ja det høres sannsynlig ut at det er mulig å hente ut rådata fra de aller siste aktivitetene registrert i helseappen.
Aeh kan ha tatt et bad etter telefonsamtalen med teh. Siden spor ikke var ryddet av veien kan det tyde på at drapet/angrepet skjedde etter 9.14, mulig 9.30 slik th har uttalt som et sannsynlig tidspunkt. Vet ikke hvor lang tid det tar å tappe i et kar. Spørsmålet er hvorfor det er så viktig for th å angi et nøyaktig tidspunkt. Villedning fordi han har alibi eller andre grunner. Han mener 2. Etg ikke burde undersøkes. Opplysningen om tidspkt fea th tyder dog på at bevegelsen er iscenesatt og ikke reelt angrepstidspunkt. Hvordan kan th vite når hun ble angrepet. Tidspkt er også oppgitt å være rett før 10.07 som indikerer at tlf datt ned fra et bord ved vibrasjoner.
Citera
2022-01-09, 18:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Intuitivt tror jeg at BB lyver om at han ikke var involvert i ektepakten av -93. Han innrømmer å ha satt opp ektepakten av -87. Det bør ikke være noe problem å se om ektepaktene er skrevet på samme skrivemaskin. Eller ikke.

Jeg tror at BB forsøker å beskytte sitt etiske omdømme, ved å nekte befatning med -93-dokumentene. Men -87-ektepakten er også ille.

Jeg mener -93-ektepakten er som en skilsmisse, bare at AE ikke kom seg vekk, men ble satt i et økonomisk avhengighetsforhold til TH mens hun var gift, en slavekontrakt.

Jeg tror ikke det har noen betydning hvem som har satt opp teksten i ektepaktene. Men om det er sant som enkelte har antydet, at BB har signert som vitterlighetsvitne på ektepakten av -93, og underskriften hans har blitt forfalsket av TH, så vil det underbygge at ektepakten må kjennes ugyldig.

Jeg tviler på at TH slapp inn i huset uten følge i perioden 31. oktober til midten av desember 2018. Mest sannsynlig slapp han ikke inn i det hele tatt, men måtte skrive liste over gjenstander han ville hente ut. Men jeg vet ikke dette helt sikkert, hvor strenge åstedsgranskerne var. De burde iallfall ha vært så strenge at TH ikke slapp inn i det hele tatt. Mener jeg.

Ja, det kan være at BB vil beskytte sitt omdømme.
Ordlyden var: "jeg kan ikke ha skrevet noe slikt", og i det så ligger det jo en liten åpning for at han kan ha skrevet det likevel, men at han ikke husker det.
Ja, den ektepakten fra 93 minner jo om en skilsmisse. Hun blir fratatt alt. Får et skabelrakkel av en Citroen BX-14. En tomt rett ved siden av familiehytta på Biri. En tomt ved siden av THs hus, Slorv-4B.
Hvis TH har forkjøpsrett på disse tomtene, er de i praksis ubrukelig for henne.
Hun vil jo aldri ønske å bo ved siden av TH.
Samme som med den "goden" at hun har borett i Slorv-4A. Et hån. Hvorfor skulle hun bo sammen med TH etter en skilsmisse...
Hun får 200.000, men som er fastlåst til at hun blir 67. Mest sannsynlig er pengene på en konto der det er satt opp slik at det kreves THs samtykke for uttak. I praksis er hun jo da økonomisk fastlåst til TH. Ektepaktene danner et klart bilde av hvor kontrollerende, maktsyk og empatiløs TH egentlig er.
Når det i tillegg kommer fram indikasjoner på at han er manipulerende, spiller på samvittighet, voldelig, truende, og har alvorlige raseriutbrudd, så er det tydelig at man har med en psykopat å gjøre.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-09 kl. 18:31.
Citera
2022-01-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Merkelig at han har betalt regningene…

Enig. Golf skriver at han er en opportunist og jeg la merke til at han bruker en del engelske uttrykk på nettsiden sin, litt a la det som er gjort i brevet. Jeg forstår i alle fall ikke at noen har tatt sjansen på å oppgi hans kontoradresse og at vedkommende eventuelt også måtte motta brev i den postkassen tilknyttet kontoradressen? Det er jo svært risikabelt da. Golf kunne jo møtt på de. Jeg tenkte da på muligheten for at de som står bak jobber eller har jobbet for Golf. Jeg kan ikke tenke meg Hagen har sittet i buskassen og ventet på brev i postkassen. Brev mottas på dagtid så da må de også hentes ut i dagslys tenker jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in