Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Jeg mener å huske at dette er fra boken.
Uansett hvordan man vrir og vender på dette så tyder i hvert fall dette på at eldstedatteren har visst mer om foreldrenes ekteskap enn "familien" har gitt uttrykk for.
Så, hun har rolle som både den som oppbevarer en ektepakt for far, og den som tar over verv i fars selskaper, etter mor.
Hvis hun, og resten av familien samlet, hevder at det ikke fantes noen ekteskapsproblemer, så lyver de så det renner av dem.
Jeg håper de har vært mer ærlige med politiet enn det som kommer frem i media.
Ja, det har stått endel detaljer i den boka.
Men da lurer jeg veldig på hvem som fant den kontrakten?
Jeg ser ikke for meg at politiet har vært å ransaket Kjnvn.108.
Så da må det jo nesten være datteren som har informert politiet om denne ektepakten.
Eller kan det være som du sier, at dattera har oppbevart kontrakten for TH?
Da må det jo være Australiern som har gitt kontrakten til politiet.
Ser ikke for meg at hun har begge disse rollene.
Og så lurer jeg på hvilket tidspunkt denne ektepakten ble funnet.
Familien var jo innlosjert/tvangsevakuert til Lillestrøm Hotel i 3 dager etter forsvinningen.
Etter dette dro TH hjem til Slorv4. Året etterpå, blir han plutselig arrestert, og huset blir samtidig tatt i beslag. Når TH slipper ut etter 10 dager flytter han vel inn hos datteren, og bor der på månedsvis. Så da må han ha plassert kontrakten der i tidspunktet mellom november 2018 og april 2020, før han ble arrestert. Ikke godt å si.
Men uansett hva som er sannheten, så har nok barna visst mye mer om ekteskapsproblemene. Helt klart. Samtidig må vi huske på at prestedattera er født i 1971. Det bestyr at hun var 22 og mest sannsynlig utflyttet når den verste konflikten starter i 1993. Men hun har nok fått med seg mye uansett.