2022-01-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hun mangler selvinnsikt. Klarer ikke å se seg selv fra utsiden.

Ok
Citera
2022-01-09, 09:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ok

Nesten litt som deg..!
Citera
2022-01-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nesten litt som deg..!

Og hva med deg selv da?
Citera
2022-01-09, 10:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Og hva med deg selv da?

Jeg jobber aktivt med selvinnsikt.

Og i den ånd så vet jeg at jeg ikke burde snakke mer med deg nå.
Citera
2022-01-09, 12:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg mener å huske at dette er fra boken.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette så tyder i hvert fall dette på at eldstedatteren har visst mer om foreldrenes ekteskap enn "familien" har gitt uttrykk for.

Så, hun har rolle som både den som oppbevarer en ektepakt for far, og den som tar over verv i fars selskaper, etter mor.

Hvis hun, og resten av familien samlet, hevder at det ikke fantes noen ekteskapsproblemer, så lyver de så det renner av dem.

Jeg håper de har vært mer ærlige med politiet enn det som kommer frem i media.

Ja, det har stått endel detaljer i den boka.
Men da lurer jeg veldig på hvem som fant den kontrakten?
Jeg ser ikke for meg at politiet har vært å ransaket Kjnvn.108.
Så da må det jo nesten være datteren som har informert politiet om denne ektepakten.
Eller kan det være som du sier, at dattera har oppbevart kontrakten for TH?
Da må det jo være Australiern som har gitt kontrakten til politiet.
Ser ikke for meg at hun har begge disse rollene.
Og så lurer jeg på hvilket tidspunkt denne ektepakten ble funnet.
Familien var jo innlosjert/tvangsevakuert til Lillestrøm Hotel i 3 dager etter forsvinningen.
Etter dette dro TH hjem til Slorv4. Året etterpå, blir han plutselig arrestert, og huset blir samtidig tatt i beslag. Når TH slipper ut etter 10 dager flytter han vel inn hos datteren, og bor der på månedsvis. Så da må han ha plassert kontrakten der i tidspunktet mellom november 2018 og april 2020, før han ble arrestert. Ikke godt å si.
Men uansett hva som er sannheten, så har nok barna visst mye mer om ekteskapsproblemene. Helt klart. Samtidig må vi huske på at prestedattera er født i 1971. Det bestyr at hun var 22 og mest sannsynlig utflyttet når den verste konflikten starter i 1993. Men hun har nok fått med seg mye uansett.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-09 kl. 12:43.
Citera
2022-01-09, 12:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg sa i går at jeg skulle ta en test på hvordan min helseapp reagerer når iPhone blir tapet fast oppå en støvsugerrobot. Jeg kjørte roboten i 8 minutter i et lite rom. Resultatet viste 58 skritt. Antar at hver stopp pga hindring har blitt registrert som ett skritt..

Interessant. Kan du se når disse "skrittene" ble registrert i løpet av de 8 minuttene?
Hvor fast tapet du telefonen? Er det mulig at den ville registrere flere "skritt" hvis
den var festet litt dårlig, slik at den bevegde seg litt hele tiden?

Man undrer seg jo hva politiet får ut av disse rådataene de har funnet.
Er det lett å se om bevegelsene er menneskelige eller ikke?
Citera
2022-01-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg vet ikke hvem som har utført drapet. Jeg synes det er viktig å være åpen for flere muligheter i motsetning til deg og flere av dere som har låst dere fast til en teori.
og du er ikke låst og tror på løgneren.
Citera
2022-01-09, 13:02
Medlem
Citat:
Enten på kvelden, natten eller morgenen at hun kan ha blitt angrepet på badet. TH sier lampa ble knust på kvelden, men han kan vi jo ikke stole på.
Slik jeg forstår det så hadde de hvert sitt bad og hvert sitt soverom.
Hvis dette badet var Annes, så er det jo rart at hun ikke har plukket opp det glasskåret, hvis det skjedde på kvelden. Om det var Annes bad vet vi jo ikke, men det kan tenkes, hvis man skal trekke en parallell mellom knust lampe og forsvinningen av AE og at politiet mener at angrepet startet i 2 etg.
Da ser jeg for meg at THs er i kjelleren. Det er vel der slike som han trives best.
Antakeligvis er badet i 2 etg rett ved trappa, siden vi vet at det er et bad rett ved trappa i 1 etg.
Det er kanskje mest praktisk med vannrør og ha dem rett overfor hverandre.
At det var blod fra TEH på et glasskår kan være fordi at TH har bedt han om å ta opp glasskårene, og så har han skåret seg. Men det kan også være andre grunner.

Ja, jeg tror også at TH er en slik skrue. Hele livet dreier seg om penger.
Men det ser vi jo på livsstilen hans også. Han er vel en sånn som kjøper First Price Kaviar osv til tross for alle pengene han har.
Er usikker på hvordan det fungerer med arv og sånn. Om barna kan arve penger som hun ennå ikke har fått. Hun skulle vel strengt tatt hatt halvparten av alle hans penger hvis de ble skilt og at retten satte kontrakten til side, men de kom jo aldri så langt. Hun ble jo drept før hun nådde dørstokken.
Men det er klart, TH har jo uansett alt å tjene på at liket aldri ble funnet.
Tror ikke det var mye penger AE hadde formuemessig. Rundt 160.000 mener jeg å huske at det sto i likningen. Kanskje det er det som er verdien på den tomten ved Biri.
Jeg har ikke hørt noe om noen ektepakt fra 2010 eller 12. Sto det i boka? Hvem var det som fant den?
Kanskje det er en ektepakt som TH har gjemt der for at ikke politiet skulle finne den, ikke godt å si.

Det er vel absolutt alt som skurrer med badekarhistorien. Jeg mener det har vært bekreftet i avisartikler at badet i 2. etasje var Anne-Elisabets bad. Og ja, også badekarhistorien peker mot TH som GM.

At det finnes en tredje ektepakt, oppbevart hos HHB1, har vært nevnt i tråden. Det er mulig info stammer fra boken. Det er uklart om ektepakten er signert av partene og vitner. I så fall skal ektepakten være gyldig, til tross for at den ikke er tinglyst. Detaljene i denne ektepakten er ukjente.

Jeg mener det viser at AE har tatt opp økonomisk urettferdighet innen familien. Og forsøkt å gjøre noe med uretten.

Det er ikke bare mulig tvang og trusler da AE ble tvunget til å signere ektepaktene i -87 og -93 som kan gjøre avtalene ugyldige. Dersom TH ikke har oppfylt forpliktelsene sine etter ektepaktene til punkt og prikke, vil det undergrave gyldigheten av avtalene.

Ektepaktene er totalt urimelige. Det hører ikke inn under formålet med ektepakter, at menn skal kunne misbruke lovlige juridiske avtaleordninger til å tvinge konene sine inn i slavekontrakter.

Ektepaktene er absurde.

Edit

Jeg kom på ett punkt som skal ha vært nevnt i den tredje ektepakten. Det var at TH skulle betale en prosentandel av ny bolig som AE skulle flytte inn i ved skilsmisse. Tror prosentandelen som var nevnt var 60%.

Jeg tror 3. ektepakt er nevnt i boken. Noen som har boken kan kanskje forklare hvilke detaljer som er nevnt.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-09 kl. 13:31. Anledning: Edit
Citera
2022-01-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ja, det har stått endel detaljer i den boka.
Men da lurer jeg veldig på hvem som fant den kontrakten?
Jeg ser ikke for meg at politiet har vært å ransaket Kjnvn.108.
Så da må det jo nesten være datteren som har informert politiet om denne ektepakten.
Eller kan det være som du sier, at dattera har oppbevart kontrakten for TH?
Da må det jo være Australiern som har gitt kontrakten til politiet.
Ser ikke for meg at hun har begge disse rollene.
Og så lurer jeg på hvilket tidspunkt denne ektepakten ble funnet.
Familien var jo innlosjert/tvangsevakuert til Lillestrøm Hotel i 3 dager etter forsvinningen.
Etter dette dro TH hjem til Slorv4.
Året etterpå, blir han plutselig arrestert, og huset blir samtidig tatt i beslag. Når TH slipper ut etter 10 dager flytter han vel inn hos datteren, og bor der på månedsvis. Så da må han ha plassert kontrakten der i tidspunktet mellom november 2018 og april 2020, før han ble arrestert. Ikke godt å si.
Men uansett hva som er sannheten, så har nok barna visst mye mer om ekteskapsproblemene. Helt klart. Samtidig må vi huske på at prestedattera er født i 1971. Det bestyr at hun var 22 og mest sannsynlig utflyttet når den verste konflikten starter i 1993. Men hun har nok fått med seg mye uansett.

TH skal ha flyttet privat, mest sannsynlig til datter HHB1, etter hotelloppholdet, i begynnelsen av november 2018. Politiet gjennomførte åstedsundersøkelser i S4 frem til midten av desember 2018.

Deretter skal huset i S4 ha blitt vasket ned, før TH kunne flytte hjem like før jul 2018.

Politiet gjennomførte flere nye frivillige åstedsundersøkelser i S4 i perioden januar 2019 og frem til TH ble arrestert 28. april 2020. Først etter arrestasjonen gjennomførte politiet såkalte ransakinger. Ransaking gir politiet hjemmel til mer inngripende tiltak, og å gjennomføre grundigere undersøkelser enn åstedsundersøkelser.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-09 kl. 13:34. Anledning: korrigert tidsrom for åstedsundersøkelser
Citera
2022-01-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Interessant. Kan du se når disse "skrittene" ble registrert i løpet av de 8 minuttene?
Hvor fast tapet du telefonen? Er det mulig at den ville registrere flere "skritt" hvis
den var festet litt dårlig, slik at den bevegde seg litt hele tiden?

Man undrer seg jo hva politiet får ut av disse rådataene de har funnet.
Er det lett å se om bevegelsene er menneskelige eller ikke?

Nei, det kan jeg ikke se. Kun antall skritt er registrert på min helseapp.

Nå pleier jeg aldri å ta med meg telefonen rundt om kring innomhus, så helseappen min har ikke noen "vanlig gange" innomhus å sammenligne robotstøvsugerturen med. I praksis bruker jeg kun skrittelleren når jeg går tur ute.

Telefonen ble festet oppå støvsugeren med gaffatape. Fast festet. Ikke noe slingringsmonn.

Jeg tror ikke det går an for meg å få tak i rådataene som ligger til grunn for de 58 skrittene helseappen viser. Slik jeg oppfatter begrepet "rådata" i forbindelse med helseappen, så ser jeg for meg en enhet i telefonen som omregner informasjon fra bevegelsessensoren til antall skritt og antall trapper gått. Og avhengig av minnekapasiteten i denne enheten, så vil rådataene bli overskrevet med nye rådata, med jevne mellomrom. Men det er kun mine forestillinger om hvordan dette fungerer.

Jeg er ikke sikker på hvor mye rådata det er mulig å få ut av AEs iPhone. Den er sikkert sendt til Apple, slik at de som har laget den skal fiske ut mest mulig informasjon.

Det vil jo også være nybrottsarbeide. Uansett om informasjonen er 100% sikker, kan det oppstå problemer om metoden er helt ny, og tilsvarende info-kilder aldri har vært prøvet som beviser i det norske rettssystemet tidligere.
Citera
2022-01-09, 13:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det kan jeg ikke se. Kun antall skritt er registrert på min helseapp.

Nå pleier jeg aldri å ta med meg telefonen rundt om kring innomhus, så helseappen min har ikke noen "vanlig gange" innomhus å sammenligne robotstøvsugerturen med. I praksis bruker jeg kun skrittelleren når jeg går tur ute.

Telefonen ble festet oppå støvsugeren med gaffatape. Fast festet. Ikke noe slingringsmonn.

Jeg tror ikke det går an for meg å få tak i rådataene som ligger til grunn for de 58 skrittene helseappen viser. Slik jeg oppfatter begrepet "rådata" i forbindelse med helseappen, så ser jeg for meg en enhet i telefonen som omregner informasjon fra bevegelsessensoren til antall skritt og antall trapper gått. Og avhengig av minnekapasiteten i denne enheten, så vil rådataene bli overskrevet med nye rådata, med jevne mellomrom. Men det er kun mine forestillinger om hvordan dette fungerer.

Jeg er ikke sikker på hvor mye rådata det er mulig å få ut av AEs iPhone. Den er sikkert sendt til Apple, slik at de som har laget den skal fiske ut mest mulig informasjon.

Det vil jo også være nybrottsarbeide. Uansett om informasjonen er 100% sikker, kan det oppstå problemer om metoden er helt ny, og tilsvarende info-kilder aldri har vært prøvet som beviser i det norske rettssystemet tidligere.

Dersom du prøver å feste telefonen på siden av støvsugeren, f.eks. hengende i en "hempe"
laget av gaffa, vil du kanskje få et høyere antall skritt. Jeg er usikker. Slik jeg forstår det, måler
skrittellere både horisontal og vertikal bevegelse.

Forøvrig tipper jeg bevegelsessensoren i telefonen registrerer kronologisk, siden de fleste
trenings- eller helseapper bruker bevegelse over tid for å si noe om aktivitetsnivået ditt.
Så selv om appen ikke viser nøyaktig tid for bevegelsene, ligger trolig dette lagret et sted
i minnet på telefonen. Det kan være dette politiet har funnet ut av når de omtaler "raske skritt"
rundt kl. 10.
Citera
2022-01-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dersom du prøver å feste telefonen på siden av støvsugeren, f.eks. hengende i en "hempe"
laget av gaffa, vil du kanskje få et høyere antall skritt. Jeg er usikker. Slik jeg forstår det, måler
skrittellere både horisontal og vertikal bevegelse.

Forøvrig tipper jeg bevegelsessensoren i telefonen registrerer kronologisk, siden de fleste
trenings- eller helseapper bruker bevegelse over tid for å si noe om aktivitetsnivået ditt.
Så selv om appen ikke viser nøyaktig tid for bevegelsene, ligger trolig dette lagret et sted
i minnet på telefonen.
Det kan være dette politiet har funnet ut av når de omtaler "raske skritt"
rundt kl. 10.

Ja det høres sannsynlig ut at det er mulig å hente ut rådata fra de aller siste aktivitetene registrert i helseappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in