2022-01-09, 13:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samt, hur länge har detta bolag anlitats? Och till vilken timkostnad?

Jag misstänker att hon haft detta bolag ganska länge & att det är någon lokal groggkompis i bostadsområdet som tipsat henne om firman.

Hon har redan sagt att hon alltså frågat om kollektivavtal flera gånger med fått jakande svar. Det borde innebära att hon anlitat det här bolaget ett bra tag. Det krävdes dock att en av deras städare blev tagen av polis innan hennes varningsklockor ringde. Om nu det inte gjorde det över vad hon betalade. För tex den här städningen innan jul där det alltså var två säderskor hemma hos henne.
Citera
2022-01-09, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Absolut, över lite baginbox-rödtjut.

I vilket fall så måste det bli tal om Darwin Awards åt städföretaget att skicka en illegal, kriminell, svartjobbande städerska till Sagerska palatset!
Kunde de inte ha sparat JUST denna arbetare till Svenssons villa ute i Huddinge eller någonting, och skickat vit arbetskraft till den fina adressen?
Det var inte Sagerska, det var hennes privat-villa i Nacka eller liknande villaghetto.
Citera
2022-01-09, 13:40
Medlem
I dagens Lunchekot kan man höra hur Nina Odermalm Schei, kommunikationschef på Säpo, nervöst och helt omotiverat skrattar till när hon skall försöka förklara Säpos ansvar och val av strategi när det gäller skyddspersoner.

Dags att Såpo tar sig en allvarlig funderare på hur de skall arbeta och hur de skall kommunicera till allmänheten och media.
Citera
2022-01-09, 13:40
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Citerar mig själv. Vem beställde jobbet ÅT Maggan, av Städbolaget?

Det här städbolaget verkar inte ha rent mjöl i påsen. Det har kommit fram att de verkar inte vara speciellt seriösa eller tycka det är häftigt att betala skatt.

En enkel koll av Maggan borde visat vad de är för fulingar. Vi alla som anlitar tjänster kollar upp företaget vi har att göra med. Ingen vettig person köper en bil av en zigenare eller låter en irländsk tattare lägga asfalt eller byta tak. Varför kollade Maggan inte städfirman?

Hur länge har hon anlitat dem? I flera år?

Att SÄPO låter illigela svartjobbande migranter få tillträde till en bostad som tillhör vårt lands statsminister är fan i mig kriminellt. Är de säkra på att det inte varit inne någon från ryssarnas FSB och pepprat bostaden med inspelningsutrustning för spioneri och kanske utpressning? Det låter som Kalle Anka-poliser som fått en polisbricka i julklapp sköter Maggans säkerhet. Huvuden måste rulla på SÄPO! Det är är fan i mig det värsta jag hört!
Citera
2022-01-09, 13:41
Medlem
Citat:
Absolut, över lite baginbox-rödtjut.

I vilket fall så måste det bli tal om Darwin Awards åt städföretaget att skicka en illegal, kriminell, svartjobbande städerska till Sagerska palatset!
Kunde de inte ha sparat JUST denna arbetare till Svenssons villa ute i Huddinge eller någonting, och skickat vit arbetskraft till den fina adressen?
Nu var det väl inte Sagerska som var städplatsen utan Maggans privata bostad…..
Citera
2022-01-09, 13:42
Medlem
Undrar hur många ryska städerskor som jobbat genom åren hos Palme och polarna?
Citera
2022-01-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men ska hon begära ut bevis för uppehållstillstånd (eller vad det heter). Det är ju dirket kränkande.
Tänk om folk gjorde detsamma med svenska snickare. "Hej - visa uppehållstillstånd och utdrag från straffregistret".

Att begära utdrag från straffregistret och dessutom gås igenom en säkerhetsklassning borde vara självklart om man ska arbeta i statsministerns bostad tycker åtminstone jag. Att det var en svartarbetande illegal som i det här fallet är såklart besvärligt att upptäcka och veta, men att kolla upp vem som äger städbolaget och välja något seriöst alternativ är inte för mycket begärt. Det kan hon sätta någon på kansliet att fixa.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Då borde SÄPO ha rutiner för att kolla sånt

Ja det tycker man ju att de borde, jag trodde att SÄPO ombesörjde ett heltäckande skydd för statsråden.
Citera
2022-01-09, 13:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det var väl hennes privatbostad i Nacka det utspelades i?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var inte Sagerska, det var hennes privat-villa i Nacka eller liknande villaghetto.
Ah! Missat det! Sorry!
Citera
2022-01-09, 13:44
Medlem
Jag tror inte det går att ha politiker i det här landet, med den här befolkningen. Ni kommer behöva sparka varenda politiker och sen står ni där och ”men, vad gör vi nu?”

Att ta politiska fötroendeuppdrag i sverige är så sjukt otacksamt.

Nej, det är inte en katastrof och nej jag tror inte att hon medvetet har anställt svart arbetskraft.

Det enda jag skulle ta fasta på är möjligen säkerhetsvinkeln, som ett par andra har skrivit om.
Citera
2022-01-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du menar att den "stöldbegärliga" kvinnan från Nicaragua skulle ha snärjt Vår Högt Vördade Ledare och på något vis skapat en fälla för henne?
En ganska intressant och aningens djärv tanke.
Kan du möjligen utveckla?
Genom att anlita den roffande privata arbetsgivarens företag.
Citera
2022-01-09, 13:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon har redan sagt att hon alltså frågat om kollektivavtal flera gånger med fått jakande svar. Det borde innebära att hon anlitat det här bolaget ett bra tag. Det krävdes dock att en av deras städare blev tagen av polis innan hennes varningsklockor ringde. Om nu det inte gjorde det över vad hon betalade. För tex den här städningen innan jul där det alltså var två säderskor hemma hos henne.
Man borde givetvis ha anlitat ISS eller liknande stort städföretag, tagit fram en lista på 4-5 pers som skulle få komma in i bostaden , samt gjort personkontroll på dessa. Dessa & inga andra skulle ha tillträde till bostaden.

Om alla dessa skulle visa sig vara sjuka samtidigt. Ja då får man helt enkelt hoppa över städningen den veckan.

Personligen hade jag aldrig vågat släppa in okända städkärringar i hemmet, om jag inte själv var hemma. Skulle kännas sjukt obehagligt. Dom kan rota i allt & tänk om man glömt logga ut från datorn & dom börjar skitposta om feminister, judar & negrer på mitt Flashback-konto. Det vore social katastrof.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2022-01-09 kl. 13:51.
Citera
2022-01-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Genom att anlita den roffande privata arbetsgivarens företag.
Du tilltror den stöldbegärliga kvinnan från Nicaragua närmast övernaturliga förmågor.
Hur skulle hon på förhand kunna veta att hon skulle komma att få uppdraget att städa hemma hos Fru Statsrådet Magdalena Andersson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in