• 1
  • 2
2022-01-09, 09:45
Medlem
Kalle81s avatar
I denna artikel beskrivs hur det är studenternas knarkande som driver droghandel, konflikter och mord i Linköping

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-stanga-skola

Jag har upplevt något av detta när jag var i Linköping på arbete. Bakom universitetet så såg jag några som verkade köpa droger. De som köpte var tre stycken, varav en hade glasögon, han såg typiskt ut som en student.

Jag tycker det är skrämmande att dessa studenter ska få förstöra hela vårt samhälle.

Det kan se fint ut att de går utbildningar. Men det som egentligen sker är att de för statens pengar, lån och bidrag från CSN, sitter och pundar i 4-5 år i sina små studentrum. Röken ligger tjock över området, det förekommer även tyngre droger.

Jag har haft att göra med nyutexaminerade studenter, och jag måste säga att deras bildning är obefintlig, som att de suttit och rökt på under hela studietiden.

Hur kan vi stävja detta? Jag menar att universitet bör stängas ner. Nu hoppas jag situationen är bättre på andra håll i landet, så att det räcker att stänga ner Linköping.

Det är också en tragedi för ungdomarna som studerar. Hela generationer av studenter, friska 20-25-åringar, dras in i droganvändning och examineras som trashankar. Säkert har situationen med Corona och distansundervisning försvårat situationen men det fritar inte Universitetet från sitt ansvar.
Citera
2022-01-09, 10:21
Medlem
Självklart har Universitetet ett ansvar, men man måste också hävda egensvar.

Droger är så etablerat i Sverige tillsammans med massimport av analfabeter att detta landet är dömt att bli U-land.
Det enda man gör med Sverige är att förbrukar resurser utan att tillföra nytt. Som att frysa om benen och pinka i byxan. Det blir varmt en liten stund. Sen blir det riktigt kallt.

Undras vilka ämnen Sverige ska konkurrera mot omvärlden i framtiden. Genuspedagogik?

En sak är säker. De som drabbas värst i ett Uland är kvinnor och barn. När det kommer till droger så är väl i princip kvinnor dubbelt utsatta. Dels samma som männen men också sexuellt.

Nä man är inte avundsjuk på framtidens generation som kommer få ett rent helvete.

Går det att stoppa eller vända skutan. NEJ för det är varmt i byxan just nu och ingen vilja. När kylan sätter in, då är det försent.
Citera
2022-01-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
I denna artikel beskrivs hur det är studenternas knarkande som driver droghandel, konflikter och mord i Linköping

Eh? Har du överhuvudtaget läst artikeln? Är du mentalt eftersatt?
Citera
2022-01-09, 10:25
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Eh? Har du överhuvudtaget läst artikeln? Är du mentalt eftersatt?

Från artikeln;

"Enligt uppgifter till Aftonbladet handlar gängkonflikten i Linköping till stor del om narkotikahandeln och särskilt om tillgången till studenterna vid universitetet som är en stor marknad."

Här har vi det, ganska skrämmande.
Citera
2022-01-09, 10:25
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Självklart har Universitetet ett ansvar, men man måste också hävda egensvar.

Droger är så etablerat i Sverige tillsammans med massimport av analfabeter att detta landet är dömt att bli U-land.
Det enda man gör med Sverige är att förbrukar resurser utan att tillföra nytt. Som att frysa om benen och pinka i byxan. Det blir varmt en liten stund. Sen blir det riktigt kallt.

Undras vilka ämnen Sverige ska konkurrera mot omvärlden i framtiden. Genuspedagogik?

En sak är säker. De som drabbas värst i ett Uland är kvinnor och barn. När det kommer till droger så är väl i princip kvinnor dubbelt utsatta. Dels samma som männen men också sexuellt.

Nä man är inte avundsjuk på framtidens generation som kommer få ett rent helvete.

Går det att stoppa eller vända skutan. NEJ för det är varmt i byxan just nu och ingen vilja. När kylan sätter in, då är det försent.

Det är fruktansvärt. En hel generation lärare, statsvetare, ingenjörer, som i olika grad är drogberoende.
Citera
2022-01-09, 10:39
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Det är fruktansvärt. En hel generation lärare, statsvetare, ingenjörer, som i olika grad är drogberoende.
Det är för jävligt. Men hur bra klarar de som är knarkberoende sina studier? Känns som det går åt helvete rätt fort, och på så sätt tar de aldrig examen. Kan dock bara relatera till mina egna erfarenheter från min studietid, och de som knarkade då. Tror många som är mer "liberalt" lagda ser studier som en utväg till en slappare tillvaro, där man kan hanka sig fram ett par år på CSN utan att behöva ta riktigt ansvar i form av arbete och riktig inkomst. När man gått ett tag och det ställs högre krav på att tillämpa sina kunskaper från tidigare kurser, som knarkarna kanske har släpande eller knappt godkänt i, så hoppar de av. Hade studietillvaron inte varit så slapp i början är jag tveksam till att de ens studerat från första början. Tror d.v.s. inte att samhället går miste om så pass många akademiker i praktiken. De flesta som är därför att ta examen gör det. Men sen finns de självklart vissa av dessa som fastnar.
Citera
2022-01-09, 10:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Jag har upplevt något av detta när jag var i Linköping på arbete. Bakom universitetet så såg jag några som verkade köpa droger. De som köpte var tre stycken, varav en hade glasögon, han såg typiskt ut som en student.

Jag tycker det är skrämmande att dessa studenter ska få förstöra hela vårt samhälle.

Det kan se fint ut att de går utbildningar. Men det som egentligen sker är att de för statens pengar, lån och bidrag från CSN, sitter och pundar i 4-5 år i sina små studentrum. Röken ligger tjock över området, det förekommer även tyngre droger.

Jag har haft att göra med nyutexaminerade studenter, och jag måste säga att deras bildning är obefintlig, som att de suttit och rökt på under hela studietiden.

Hur kan vi stävja detta? Jag menar att universitet bör stängas ner. Nu hoppas jag situationen är bättre på andra håll i landet, så att det räcker att stänga ner Linköping.

Det är också en tragedi för ungdomarna som studerar. Hela generationer av studenter, friska 20-25-åringar, dras in i droganvändning och examineras som trashankar. Säkert har situationen med Corona och distansundervisning försvårat situationen men det fritar inte Universitetet från sitt ansvar.

Du har alltså sett en snubbe med glasögon som KANSKE köpt droger och det är ditt bevis för att studenter i största allmänhet pundar bort sina CSN-bidrag? Det är uppenbart att du inte pluggat själv.
Citera
2022-01-09, 10:42
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du har alltså sett en snubbe med glasögon som KANSKE köpt droger och det är ditt bevis för att studenter i största allmänhet pundar bort sina CSN-bidrag? Det är uppenbart att du inte pluggat själv.

Min observation är mindre viktig här, men enligt artikeln drivs droghandel och mord i Linköpings av studenternas ständiga behov av droger.
Citera
2022-01-09, 10:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Min observation är mindre viktig här, men enligt artikeln drivs droghandel och mord i Linköpings av studenternas ständiga behov av droger.

Jag skulle säga att din ”observation” är totalt värdelös i sammanhanget.

Any way - Linköping har alltså problem med droghandel. Legalisera droger så löser man problemet. Andra alternativ är att punktmarkera ALLA invånare mellan 10-85 år och se till att ingen köper droger. Det är bara att välja.
Citera
2022-01-09, 10:48
Medlem
Citat:

Du verkar ha noll koll om det du skriver, har snart spenderat 3 år på LiU och kan med säkerhet säga att max 2-3% av alla studenter röker oftare än 1 gång i halvåret(vilket fortfarande är cirka 4-500 därav marknaden, av då cirka 20000 - 25000 studenter här).

Så det där om att hela jävla skolan skulle vara nerdrogat är ren bullshit

För övrigt svårt att tro att du haft o göra med så många nyexaminerade studenter du vill få folk o tro med dina 4000+ inlägg här, möjligtvis har du träffat de som pluggar nå filosofiskt trams.
Citera
2022-01-09, 10:50
Medlem
Citat:

Jag tvivlar inte på uppgifterna i artikeln. Det som skrivs skall tas på allvar och är en skrämmande utveckling som bara förstärks av den okontrollerade invandringen. Det är skrämmande.
Dock tycker jag trådrubriken om att universitetet är "helt nerdrogat" är överdriven kvällstidningsrubrik.
Citera
2022-01-09, 11:03
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:

Typiska vänsterblivna ganjarökare som sitter och flummar kring värdegrunden.

Typiskt vänsterproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in