Citat:
Ursprungligen postat av
sosweet
Man får reagera precis som man vill tycker jag. Men måste också förstå att andra ifrågasätter?
Om tex en imam säger att man får prygla kvinnor så reagerar människor, om någon från Jehova säger att barn som föds med missbildningar är skyldiga till arvsynd så går människor i taket, och om en president säger att man ska utrota ett folk för att de har fel hudfärg så tänder människor till, om någon säger sig få ett chip i kroppen av vaccin så blir man i allra högsta grad ombedd att prestera en länk till forskning. Det är en bra sak i grunden, från där jag står. Man ska ifrågasätta saker.
Just det här reagerar jag på bara av den orsaken att det kan sluta med katastrof. Om man verkligen inte vill ha barn, då ska man inte skaffa dem, oavsett vad någon annan säger.
Jag håller absolut med dig, visst får - och bör - man ifrågasätta när personer med stort inflytande säger vansinniga saker. Men jag tycker inte att just det här var så "farligt". Det var värre när
Johannes Paulus II sade att det var en synd att använda kondom, vilket blev en bidragande orsak till HIV-spridningen i Afrika.
PS! Jehovas vittnen anser mig veterligen inte att medfödda missbildningar beror på arvsynden, det är snarare Livets Ord som säger sådant.. 🙂