2022-01-09, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Risk att Ribom blir efter...plus att jag vill ha Frida på sista. Men framförallt för att skapa lite avstånd till Norge innan Johaug går ut. Vi har ett övertag om Kalla och Frida ska gå mot Fossesholm och Weng.

Vi måste ha Ebba och Frida på mittensträckorna. Så att vi är med till slutet.
Citera
2022-01-09, 10:00
Medlem
OweGbgs avatar
Är det bara jag men tycker Jennie Öberg är en överraskande bra expert i Expressens sändning.
Tyvärr är kommentatorn Rickard Olsson desto sämre.
Citera
2022-01-09, 10:03
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det har jag inte sagt nåt annat om.
Jag svarade bara på påståendet att Stina aldrig vunnit en spurt mot en norska i stafett.
Vem påstod det?
Citera
2022-01-09, 10:11
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Är det bara jag men tycker Jennie Öberg är en överraskande bra expert i Expressens sändning.
Tyvärr är kommentatorn Rickard Olsson desto sämre.

Tycker båda är bra. Jennie har ju alltid varit ett litet charmtroll.
Citera
2022-01-09, 10:14
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Men varför ödsla bort vår snabbaste avslutare på en startsträcka när vi har andra dugliga på den sträckan?
Stina var ju aldrig aktuell som startkvinna.

Om Ribom visar duglig form är hon ett bra startalternativ. Frida bör gå andra sträckan.
Citera
2022-01-09, 10:17
Medlem
OweGbgs avatar
Hahaha efter 2 km leder Jonna med 10,9 sek.
Citera
2022-01-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Men på alla försök lyckades Stina heller aldrig hänga någon norskas rygg och spurta hem ett guld. Jag förstår inte den här övertron på att sprinters ska leverera på slutsträckor. Det händer ju typ aldrig på damsidan och de två åkare på herrsidan som flera gånger hängt i rygg och spurtat hem stafettguld de senaste 15 åren (Petter och Kläbo) var/är båda åkare som regelbundet kunde/kan vinna individuella distanslopp (även i intervallstart).

Konstigt resonemang. Hur skulle Stina kunna hänga någon norska 2015 och 2017? Att påstå att Stina inte levererade för att hon inte spurtade hem guldet är bara löjligt.
Hon vann spurten om silvret båda gångerna.
Stina vann spurten i 3/4 stafetter.

Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Sverige hade kunnat vinna den stafetten med Ebba på sista.

Inte om Norge formerat laget annorlunda.
Men som staffetten blev körd håller jag med.
Citera
2022-01-09, 10:49
Medlem
Gällivare 10 km klassiskt:

KALLA Charlotte 26:41.9
OLSSON Moa +18.9
DAHLQVIST Maja +32.2

Falun 10 km klassiskt

SUNDLING Jonna 29:11.8
OLSSON Moa + 42.4
DAHLQVIST Maja +51.1

Kanske lite talande för att Jonna är nummer tre och att Kalla är nummer fyra i klassiskt. Emma oräknad. Står därför kanske främst mellan Ribom, Kalla och Moa om eventuell fristilsplats. Kan tänka mig att Kalla lägger mer fokus på fristilen nu och kanske främst siktar på skiathlon, stafett och 30 km.

Dagens Sundling är i paritet med Kallas Tour de Ski-lopp. 30 sekunder snabbare än Simpson-Larsen i Lillehammer så hade hon varit 16:e.
Citera
2022-01-09, 10:51
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Gällivare 10 km klassiskt:

KALLA Charlotte 26:41.9
OLSSON Moa +18.9
DAHLQVIST Maja +32.2

Falun 10 km klassiskt

SUNDLING Jonna 29:11.8
OLSSON Moa + 42.4
DAHLQVIST Maja +51.1

Kanske lite talande för att Jonna är nummer tre och att Kalla är nummer fyra i klassiskt. Emma oräknad. Står därför kanske främst mellan Ribom, Kalla och Moa om eventuell fristilsplats. Kan tänka mig att Kalla lägger mer fokus på fristilen nu och kanske främst siktar på skiathlon, stafett och 30 km.

Dagens Sundling är i paritet med Kallas Tour de Ski-lopp. 30 sekunder snabbare än Simpson-Larsen i Lillehammer så hade hon varit 16:e.
Kallas lopp i Gällivare är inte representativt för hennes säsong. Veckan efter fick hon stryk av alla svenskor i Ruka.
Citera
2022-01-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Vi måste ha Ebba och Frida på mittensträckorna. Så att vi är med till slutet.

Vem skulle sumpa det? Av Jonna - Ebba - Kalla - Frida?
Citera
2022-01-09, 10:53
Medlem
Citat:
Kallas lopp i Gällivare är inte representativt för hennes säsong. Veckan efter fick hon stryk av alla svenskor i Ruka.

viket lopp ska men räkna som representativt ? dom i tds skulle jag säga dom ligger bra i närtid
Citera
2022-01-09, 10:54
Medlem
Citat:

Visar på kapacitet innan hon började med hårdare träning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in