2022-01-05, 12:55
Medlem
Hur ofta händer polis razzior egentligen under dessa tider?

Har själv aldrig sett nån under alla mina år.

Funderar på om man ska träna kl5 på morgonen. Då lär de väl inte vara några kontroller direkt.
Citera
2022-01-05, 13:02
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Det var många år sen han berättade om det men det gick bra. Läst om liknande fall här på flashback eller så har det varit på andra byggarforum och vissa har klarat sig.
Bevisbördan ligger på åklagare och polis. Dom måste bevisa att du gjort det här i sverige och att du inte fått i dig det på annat sätt som exempelvis tillskott.
Rätt många PWO och andra tillskott kan vara kontaminerade med AAS. Det är inte helt ovanligt i USA.

Personligen så tror jag att det är helt individuellt och handlar mycket om tur. Gör dom husrannsakan så är man rätt körd oavsett. Polis kan ta beslut om det på plats, speciellt nu med alla nya lagar som kommit.

Låter jävligt konstigt då det fått massa kritik från JO om att det inte räcker med "mycket muskler" för en husrannsakan.

Mvh
Citera
2022-01-05, 14:45
Medlem
Läste på HB om en kille som fastnat i en razzia, enligt det som stod där kom polisen till gymmet och drogtestade ALLA som var där. Låter rätt sjukt om det är sant, kan inte vara lagligt att slumpmässigt testa alla bara för att dom råkar befinna sig på ett gym?

Han klarade sig dock för han hade köpt anavar som var fejk, alltså helt utan verksam substans. Tur i oturen
Citera
2022-01-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Hur ofta händer polis razzior egentligen under dessa tider?

Har själv aldrig sett nån under alla mina år.

Funderar på om man ska träna kl5 på morgonen. Då lär de väl inte vara några kontroller direkt.

Skriver vad jag tror, hört och sett när jag själv tränat tidigt. Är oftast mindre folk än vanligt, oftast samma människor och sådana som är rätt seriösa med sin träning.
Risken att du skulle åka fast kl 5 på morgonen är väl låg men skulle polis eller någon lipsill träna vid den tiden då kan dom likaväl anmäla dig, räcker tyvärr med anonymt mail.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Låter jävligt konstigt då det fått massa kritik från JO om att det inte räcker med "mycket muskler" för en husrannsakan.

Mvh
Jo jag vet, men poliser kan ta beslut om husrannsakan på plats tyvärr. Man har inga rättigheter i det här landet. De få rättigheter vi haft håller vi på ge bort i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Läste på HB om en kille som fastnat i en razzia, enligt det som stod där kom polisen till gymmet och drogtestade ALLA som var där. Låter rätt sjukt om det är sant, kan inte vara lagligt att slumpmässigt testa alla bara för att dom råkar befinna sig på ett gym?

Han klarade sig dock för han hade köpt anavar som var fejk, alltså helt utan verksam substans. Tur i oturen

Det är ju riktigt sjukt. Varje test kostar ju flera tusen!

Har inte riktigt förstått hur dom testar. Hört och läst olika, testar dom testo/epi-testo ratio först för att sedan gå vidare på mer specifikt test eller kollar dom rubbet direkt?

Bästa är väl egentligen att bara vara ren så slipper man både ta fejkprepp och så kan alla haters på gymmet äta skit när man pissar negativt.
Citera
2022-01-08, 23:04
Medlem
Åkte på ett pissprov i juni månad. Snuten stormade in på gymmet precis när jag var klar, mötte dom vid utgången.. Naturligtvis följde en civilare efter, som satt i en bil utanför. Jag hade grabben med mig, men jag var ändå smart nog att inte åka hem utan till affären.

Kort sagt, ner till station, nekade, pissade sen hem. Sammanlagt allt som allt cirka 15 i böter.

En vän till mig försökte med att han varit i Thailand och eventuellt fått i sig något. Han hade varit där, men det gick inte hem i tingsrätten. Tror det är ganska svårt i dessa tider att komma undan. Aja, jag väntar på att ta prover för körkortet.. Lär dyka upp till sommaren nu typ det är bara att acceptera faktum.

Tipset jag kan ge är ju att faktiskt inte neka att pissa, då åker dom hem och gör husis, det sa grisarna till mig att så funkar det. Jag hade ju en hel del hemma, hade blivit dyrt ...

2 ggr om året är de razzia här... Trams.
Citera
2022-01-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Åkte på ett pissprov i juni månad. Snuten stormade in på gymmet precis när jag var klar, mötte dom vid utgången.. Naturligtvis följde en civilare efter, som satt i en bil utanför. Jag hade grabben med mig, men jag var ändå smart nog att inte åka hem utan till affären.

Kort sagt, ner till station, nekade, pissade sen hem. Sammanlagt allt som allt cirka 15 i böter.

En vän till mig försökte med att han varit i Thailand och eventuellt fått i sig något. Han hade varit där, men det gick inte hem i tingsrätten. Tror det är ganska svårt i dessa tider att komma undan. Aja, jag väntar på att ta prover för körkortet.. Lär dyka upp till sommaren nu typ det är bara att acceptera faktum.

Tipset jag kan ge är ju att faktiskt inte neka att pissa, då åker dom hem och gör husis, det sa grisarna till mig att så funkar det. Jag hade ju en hel del hemma, hade blivit dyrt ...

Vart är "här"?
Citera
2022-01-09, 08:13
Medlem
Inom Jönköpings län.

Dessutom kan jag säga att två st blev plockade på gatan i en håla i närområdet. "Du ser krallig ut...".
Citera
2022-01-09, 10:47
Medlem
goofers avatar
Citat:
Inom Jönköpings län.

Dessutom kan jag säga att två st blev plockade på gatan i en håla i närområdet. "Du ser krallig ut...".

De gånger grisarna har fel och testar någon som ser "krallig" ut men som faktiskt är ren (för tillfället) borde de få betala ett rejält skadestånd för kränkning.

Då skulle det bli färre tester om det svider i statskassan varje gång de misstar sig.

Det här borde såklart gälla alla brott.
Citera
2022-01-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
De gånger grisarna har fel och testar någon som ser "krallig" ut men som faktiskt är ren (för tillfället) borde de få betala ett rejält skadestånd för kränkning.

Då skulle det bli färre tester om det svider i statskassan varje gång de misstar sig.

Det här borde såklart gälla alla brott.
Jag håller med, det är ju fan sjukt. Okej att dom testar i samband med brott, men inte fan vill man bli intagen när man går till Coop, bara för att man råkar vara lite bred om axlarna? Det måste ju fan va olagligt.
Citera
2022-01-09, 13:04
Medlem
Citat:
Jag håller med, det är ju fan sjukt. Okej att dom testar i samband med brott, men inte fan vill man bli intagen när man går till Coop, bara för att man råkar vara lite bred om axlarna? Det måste ju fan va olagligt.

Fattar inte heller.. hur fan gick de här igenom i lagen?!
Citera
2022-01-09, 13:50
Medlem
Citat:

Är ju en polis som prioriterar det där med att plocka folk på gymmen väldigt hårt. Någon innebandydomare. En späd, svart snubbe men har svenskt namn och efternamn. Stod om honom i snpf nyligen.
Verkar ha någon personlig vendetta mot folk som är grova kanske var han som stalkade dig istället för jaga riktiga brottslingar?

Tråkigt att du åkte dit. Men är väl så det ser ut idag, inte värt att köra om man inte tävlar.

Tror faktiskt dom beslutar om husis på plats, så det handlar mest om tur eller otur.

Din polare borde överklagat om han inte redan gjort det. Om dom inte hittat något hemma hos honom då kan de inte enligt lag straffa honom.

Helvete vilken jävla stress att hålla på med AAS. Skönt att slippa den stressen. Enklare att bara flytta utomlands.
Citera
2022-01-09, 14:00
Medlem
Citat:
Tipset jag kan ge är ju att faktiskt inte neka att pissa, då åker dom hem och gör husis, det sa grisarna till mig att så funkar det.
Om man nekar att pissa får de automatiskt ett direkt godkännande att göra husrannsakan? Sa polisen det? Låter som polisen sa så för att skrämma dig, få dig att pissa.

Så om jag går på stan. En polis stannar mig för jag är "för grov". Kräver pissprov. Jag nekar. Då får de åka hem till mig omgående och söka igenom min bostad? De måste väl ha misstanke om brott, eller är misstanken att jag är för grov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in