Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja. Han har snakket usant om faktiske forhold. Hvorfor lyve hvis han ikke har noe å skjule.
Hvis AE ble overfalt/drept på badet i 2. etasjen, så må det vel ha skjedd i løpet av natten? Og da må det også ha vært planlagt slik, og forfalskning av telefonaktivitet planlagt og klargjort, det var bare å iverksette som sto igjen.
Disse ektepaktene, det skal ha vært skrevet en ny ektepakt som ble funnet eller oppbevart hos HHB1, fra ca 2010 eller 2012, og som ikke var tinglyst.
Jeg tenker at om AE plutselig skulle omkomme, også om hun skulle dø en naturlig død pga sykdom, så ville det være naturlig at de voksne barna tenkte på morsarv. Og iallfall, vil jeg tro at ektefellene til de gifte døtrene både kunne og burde tenke i de baner.
Kanskje det ikke bare er for å forhindre skilsmisse, men også for å forhindre at de voksne barna går til rettslige skritt for å sikre sin morsarv, at AE måtte forsvinne, levningene ikke finnes, det skulle være uklart om hun levde eller om hun var død.
Den fingerte kidnappingen må ha vært et sjokk for barna. Det er ikke så enkelt å tenke rasjonelt når man er utsatt for grusomme hendelser og belastninger.
TH skaffet seg en galgenfrist på fem år, før det kan bli aktuelt for barna å etterspørre morsarven sin. Dersom levningene av AE ikke blir funnet. Og de fem årene skulle han bruke til å påvirke barna vekk fra idéen om å kreve morsarv. Men tiden går. Snart er det bare halvannet år igjen til barna kan starte en rettslig prosess for å sikre sin morsarv.
Noen mennesker lar penger bli helt ødeleggende for livet sitt. Verre enn det meste av alvorlig sykdom. Tror TH er en slik skrue.
Enten på kvelden, natten eller morgenen at hun kan ha blitt angrepet på badet. TH sier lampa ble knust på kvelden, men han kan vi jo ikke stole på.
Slik jeg forstår det så hadde de hvert sitt bad og hvert sitt soverom.
Hvis dette badet var Annes, så er det jo rart at hun ikke har plukket opp det glasskåret, hvis det skjedde på kvelden. Om det var Annes bad vet vi jo ikke, men det kan tenkes, hvis man skal trekke en parallell mellom knust lampe og forsvinningen av AE og at politiet mener at angrepet startet i 2 etg.
Da ser jeg for meg at THs er i kjelleren. Det er vel der slike som han trives best.
Antakeligvis er badet i 2 etg rett ved trappa, siden vi vet at det er et bad rett ved trappa i 1 etg.
Det er kanskje mest praktisk med vannrør og ha dem rett overfor hverandre.
At det var blod fra TEH på et glasskår kan være fordi at TH har bedt han om å ta opp glasskårene, og så har han skåret seg. Men det kan også være andre grunner.
Ja, jeg tror også at TH er en slik skrue. Hele livet dreier seg om penger.
Men det ser vi jo på livsstilen hans også. Han er vel en sånn som kjøper First Price Kaviar osv til tross for alle pengene han har.
Er usikker på hvordan det fungerer med arv og sånn. Om barna kan arve penger som hun ennå ikke har fått. Hun skulle vel strengt tatt hatt halvparten av alle hans penger hvis de ble skilt og at retten satte kontrakten til side, men de kom jo aldri så langt. Hun ble jo drept før hun nådde dørstokken.
Men det er klart, TH har jo uansett alt å tjene på at liket aldri ble funnet.
Tror ikke det var mye penger AE hadde formuemessig. Rundt 160.000 mener jeg å huske at det sto i likningen. Kanskje det er det som er verdien på den tomten ved Biri.
Jeg har ikke hørt noe om noen ektepakt fra 2010 eller 12. Sto det i boka? Hvem var det som fant den?
Kanskje det er en ektepakt som TH har gjemt der for at ikke politiet skulle finne den, ikke godt å si.