2022-01-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ingen ting slår ditt forslag om hvorfor TH var arrestert, siktet og varetektsfengslet.
At det liksom var en avtale mellom TH og politiet for at de virkelige GM skulle føle seg trygge, og dermed kunne begå feil. Det var så dumt at man aldri kommer til å glemme det, og så skal du av alle brukere her inne prøve å latterliggjøre Kornblomst..

At Havest gjør seg selv så latterlig så jeg vet ikke hva. Trist at Havest gjöre på en slik måte.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-01-09 kl. 00:18.
Citera
2022-01-09, 00:52
Medlem
tror vi har gjerningsmannen der gitt.

"MONSTER SØKER GUTT Monster Scripted er i gang med innspilling av dramaserien "Lørenskog - forsvinningen" og i den forbindelse søker vi en gutt på 6-8 år med lyst hår til en spennende rolle. Innspilling vil finne sted mandag 10. januar. Opptaket er ute i Oslo ved T-bane. "

turk

"* Måndag 22.november
Mann som snakker tyrkisk
Alder: 22-35"

den ukjente damen.

"The Lørenskog Disappearance ser etter ei sprek dame i 50-60 åra med skulderlangt hår til ein framtredene statistrolle."
Senast redigerad av toiko1 2022-01-09 kl. 00:55.
Citera
2022-01-09, 01:06
Medlem
Takk til alle som har forsvart meg.

Jeg sa i går at jeg skulle ta en test på hvordan min helseapp reagerer når iPhone blir tapet fast oppå en støvsugerrobot. Jeg kjørte roboten i 8 minutter i et lite rom. Resultatet viste 58 skritt. Antar at hver stopp pga hindring har blitt registrert som ett skritt.

Det er også mulig å bygge en robot spesielt for denne anledningen og oppgaven. Om det stemmer at iPhone har beveget seg etter at TH dro hjemmefra, må forklaringen enten være mekanisk innretning a la robot, eller levende medhjelper(e).

Politiet har sagt at TH har snakket usant om faktiske forhold forsvinningsdagen. Jeg antar at TH har snakket usant om hva som skjedde på morgenen. Her kan analysene av AEs iPhone være viktige beviser mot TH.
Citera
2022-01-09, 01:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk til alle som har forsvart meg.

Jeg sa i går at jeg skulle ta en test på hvordan min helseapp reagerer når iPhone blir tapet fast oppå en støvsugerrobot. Jeg kjørte roboten i 8 minutter i et lite rom. Resultatet viste 58 skritt. Antar at hver stopp pga hindring har blitt registrert som ett skritt.

Det er også mulig å bygge en robot spesielt for denne anledningen og oppgaven. Om det stemmer at iPhone har beveget seg etter at TH dro hjemmefra, må forklaringen enten være mekanisk innretning a la robot, eller levende medhjelper(e).

Politiet har sagt at TH har snakket usant om faktiske forhold forsvinningsdagen. Jeg antar at TH har snakket usant om hva som skjedde på morgenen. Her kan analysene av AEs iPhone være viktige beviser mot TH.

där ser man, då är det inte så svårt att hålla telefonen i rörelse ett tag och samtidigt registrera rörelserna, sen ställer jag frågor i samtalet med TEH för är det lite fusk så AEF inte har tagit den är TH`s alibi borta...
detta skulle förenkla det hela mycket så det är nog inte så...
Citera
2022-01-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
där ser man, då är det inte så svårt att hålla telefonen i rörelse ett tag och samtidigt registrera rörelserna, sen ställer jag frågor i samtalet med TEH för är det lite fusk så AEF inte har tagit den är TH`s alibi borta...
detta skulle förenkla det hela mycket så det är nog inte så...

Hvis det er brukt stemmekloning for å forfalske livsbevis- og alibi-samtale, og datautstyret som ble brukt er destruert og borte vekk, så kan det bli veldig vanskelig å bevise bedraget. Det ville også ha vært mye tryggere å lure vitnene MB og TEH, enn å true eller presse de til å lyve.

Det er allikevel slik at telefonaktiviteten kan være forfalsket. Mens biologiske spor eller dna som knytter TH til den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for, eller drapet av henne, ikke er mulig å forfalske.

Derfor tror og håper jeg at analysene av AEs telefon har gitt politiet viktige indisier og beviser mot TH.

Så er spørsmålet hvorfor det tar så lang tid å ferdigstille etterforskningen. Politiet sier de jobber hardt med kryptosporet. De jobber nok også hardt med andre områder av etterforskningen. Det må vel ta den tiden det tar. Å bli ferdig med saken.
Citera
2022-01-09, 01:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
At Havest gjør seg selv så latterlig så jeg vet ikke hva. Trist at Havest gjöre på en slik måte.

Hun mangler selvinnsikt. Klarer ikke å se seg selv fra utsiden.
Citera
2022-01-09, 01:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvis det er brukt stemmekloning for å forfalske livsbevis- og alibi-samtale, og datautstyret som ble brukt er destruert og borte vekk, så kan det bli veldig vanskelig å bevise bedraget. Det ville også ha vært mye tryggere å lure vitnene MB og TEH, enn å true eller presse de til å lyve.

Det er allikevel slik at telefonaktiviteten kan være forfalsket. Mens biologiske spor eller dna som knytter TH til den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for, eller drapet av henne, ikke er mulig å forfalske.

Derfor tror og håper jeg at analysene av AEs telefon har gitt politiet viktige indisier og beviser mot TH.

Så er spørsmålet hvorfor det tar så lang tid å ferdigstille etterforskningen. Politiet sier de jobber hardt med kryptosporet. De jobber nok også hardt med andre områder av etterforskningen. Det må vel ta den tiden det tar. Å bli ferdig med saken.

mycket av anledningen till att utredningen tar tid är förmodligen mängden information, informationsmängden har nog ökat rejält under utredningen också...
om TH har alibi eller inte handlar om samtalet med sonen, så var det inte AEF som ringde har förmodligen inte TH alibi...
Citera
2022-01-09, 02:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kan virke som at de er ferdig med å etterforske rundt TH.
At de har snudd hver eneste stein, og ikke kommer videre.
Politiet sa at de hadde fått nyere metoder som skal hjelpe dem med kryptosporene, så det er vel der de jobber mest nå.
Men jeg er overbevist om at de klarer å felle TH uansett om de ikke får noen løsning på kryptoen.
Det er så mange løgner, selvmotsigelser, og forklaringer med logiske brister. Dessuten har TH et sterkt motiv.
Den historien med badekaret f.eks. tror jeg er veldig sentralt. Den har noe med saken å gjøre tror jeg.
Hvor ofte knuser man en lampe liksom, og hva er oddsen for at det skulle skje akkurat samme dag som at noen blir drept?
Hvis de klarer å bevise her at TH har løyet, og at overfallet startet her, så er det kjørt for TH.
Citera
2022-01-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
mycket av anledningen till att utredningen tar tid är förmodligen mängden information, informationsmängden har nog ökat rejält under utredningen också...
om TH har alibi eller inte handlar om samtalet med sonen, så var det inte AEF som ringde har förmodligen inte TH alibi...

Alibiet hans kan fort falle vekk, ja.

Citat:
Det kan virke som at de er ferdig med å etterforske rundt TH.
At de har snudd hver eneste stein, og ikke kommer videre.
Politiet sa at de hadde fått nyere metoder som skal hjelpe dem med kryptosporene, så det er vel der de jobber mest nå.
Men jeg er overbevist om at de klarer å felle TH uansett om de ikke får noen løsning på kryptoen.
Det er så mange løgner, selvmotsigelser, og forklaringer med logiske brister. Dessuten har TH et sterkt motiv.

Den historien med badekaret f.eks. tror jeg er veldig sentralt. Den har noe med saken å gjøre tror jeg.
Hvor ofte knuser man en lampe liksom, og hva er oddsen for at det skulle skje akkurat samme dag som at noen blir drept?
Hvis de klarer å bevise her at TH har løyet, og at overfallet startet her, så er det kjørt for TH.

Ja. Han har snakket usant om faktiske forhold. Hvorfor lyve hvis han ikke har noe å skjule.

Hvis AE ble overfalt/drept på badet i 2. etasjen, så må det vel ha skjedd i løpet av natten? Og da må det også ha vært planlagt slik, og forfalskning av telefonaktivitet planlagt og klargjort, det var bare å iverksette som sto igjen.

Disse ektepaktene, det skal ha vært skrevet en ny ektepakt som ble funnet eller oppbevart hos HHB1, fra ca 2010 eller 2012, og som ikke var tinglyst.

Jeg tenker at om AE plutselig skulle omkomme, også om hun skulle dø en naturlig død pga sykdom, så ville det være naturlig at de voksne barna tenkte på morsarv. Og iallfall, vil jeg tro at ektefellene til de gifte døtrene både kunne og burde tenke i de baner.

Kanskje det ikke bare er for å forhindre skilsmisse, men også for å forhindre at de voksne barna går til rettslige skritt for å sikre sin morsarv, at AE måtte forsvinne, levningene ikke finnes, det skulle være uklart om hun levde eller om hun var død.

Den fingerte kidnappingen må ha vært et sjokk for barna. Det er ikke så enkelt å tenke rasjonelt når man er utsatt for grusomme hendelser og belastninger.

TH skaffet seg en galgenfrist på fem år, før det kan bli aktuelt for barna å etterspørre morsarven sin. Dersom levningene av AE ikke blir funnet. Og de fem årene skulle han bruke til å påvirke barna vekk fra idéen om å kreve morsarv. Men tiden går. Snart er det bare halvannet år igjen til barna kan starte en rettslig prosess for å sikre sin morsarv.

Noen mennesker lar penger bli helt ødeleggende for livet sitt. Verre enn det meste av alvorlig sykdom. Tror TH er en slik skrue.
Citera
2022-01-09, 03:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Ja. Han har snakket usant om faktiske forhold. Hvorfor lyve hvis han ikke har noe å skjule.

Hvis AE ble overfalt/drept på badet i 2. etasjen, så må det vel ha skjedd i løpet av natten? Og da må det også ha vært planlagt slik, og forfalskning av telefonaktivitet planlagt og klargjort, det var bare å iverksette som sto igjen.

Disse ektepaktene, det skal ha vært skrevet en ny ektepakt som ble funnet eller oppbevart hos HHB1, fra ca 2010 eller 2012, og som ikke var tinglyst.

Jeg tenker at om AE plutselig skulle omkomme, også om hun skulle dø en naturlig død pga sykdom, så ville det være naturlig at de voksne barna tenkte på morsarv. Og iallfall, vil jeg tro at ektefellene til de gifte døtrene både kunne og burde tenke i de baner.

Kanskje det ikke bare er for å forhindre skilsmisse, men også for å forhindre at de voksne barna går til rettslige skritt for å sikre sin morsarv, at AE måtte forsvinne, levningene ikke finnes, det skulle være uklart om hun levde eller om hun var død.

Den fingerte kidnappingen må ha vært et sjokk for barna. Det er ikke så enkelt å tenke rasjonelt når man er utsatt for grusomme hendelser og belastninger.

TH skaffet seg en galgenfrist på fem år, før det kan bli aktuelt for barna å etterspørre morsarven sin. Dersom levningene av AE ikke blir funnet. Og de fem årene skulle han bruke til å påvirke barna vekk fra idéen om å kreve morsarv. Men tiden går. Snart er det bare halvannet år igjen til barna kan starte en rettslig prosess for å sikre sin morsarv.

Noen mennesker lar penger bli helt ødeleggende for livet sitt. Verre enn det meste av alvorlig sykdom. Tror TH er en slik skrue.

Enten på kvelden, natten eller morgenen at hun kan ha blitt angrepet på badet. TH sier lampa ble knust på kvelden, men han kan vi jo ikke stole på.
Slik jeg forstår det så hadde de hvert sitt bad og hvert sitt soverom.
Hvis dette badet var Annes, så er det jo rart at hun ikke har plukket opp det glasskåret, hvis det skjedde på kvelden. Om det var Annes bad vet vi jo ikke, men det kan tenkes, hvis man skal trekke en parallell mellom knust lampe og forsvinningen av AE og at politiet mener at angrepet startet i 2 etg.
Da ser jeg for meg at THs er i kjelleren. Det er vel der slike som han trives best.
Antakeligvis er badet i 2 etg rett ved trappa, siden vi vet at det er et bad rett ved trappa i 1 etg.
Det er kanskje mest praktisk med vannrør og ha dem rett overfor hverandre.
At det var blod fra TEH på et glasskår kan være fordi at TH har bedt han om å ta opp glasskårene, og så har han skåret seg. Men det kan også være andre grunner.

Ja, jeg tror også at TH er en slik skrue. Hele livet dreier seg om penger.
Men det ser vi jo på livsstilen hans også. Han er vel en sånn som kjøper First Price Kaviar osv til tross for alle pengene han har.
Er usikker på hvordan det fungerer med arv og sånn. Om barna kan arve penger som hun ennå ikke har fått. Hun skulle vel strengt tatt hatt halvparten av alle hans penger hvis de ble skilt og at retten satte kontrakten til side, men de kom jo aldri så langt. Hun ble jo drept før hun nådde dørstokken.
Men det er klart, TH har jo uansett alt å tjene på at liket aldri ble funnet.
Tror ikke det var mye penger AE hadde formuemessig. Rundt 160.000 mener jeg å huske at det sto i likningen. Kanskje det er det som er verdien på den tomten ved Biri.
Jeg har ikke hørt noe om noen ektepakt fra 2010 eller 12. Sto det i boka? Hvem var det som fant den?
Kanskje det er en ektepakt som TH har gjemt der for at ikke politiet skulle finne den, ikke godt å si.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-09 kl. 03:52.
Citera
2022-01-09, 05:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg har ikke hørt noe om noen ektepakt fra 2010 eller 12. Sto det i boka? Hvem var det som fant den?
Kanskje det er en ektepakt som TH har gjemt der for at ikke politiet skulle finne den, ikke godt å si.

Jeg mener å huske at dette er fra boken.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette så tyder i hvert fall dette på at eldstedatteren har visst mer om foreldrenes ekteskap enn "familien" har gitt uttrykk for.

Så, hun har rolle som både den som oppbevarer en ektepakt for far, og den som tar over verv i fars selskaper, etter mor.

Hvis hun, og resten av familien samlet, hevder at det ikke fantes noen ekteskapsproblemer, så lyver de så det renner av dem.

Jeg håper de har vært mer ærlige med politiet enn det som kommer frem i media.
Citera
2022-01-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moronoxy
Telefonnummeret politiet beskriver er brukt til å registrere en konto i 2020.
Personen som registrerte kontoen bor på Lørenskog i kort avstand til Sloraveien. Litt merkelig hvis dette skal være en tilfeldighet?

det er da ikke kommet noe informasjon om det telefonnummeret og hvor de/den eventuelt har oppholdt seg ved bruk? du skriver at personen som registrerte kontoen bor i nærheten av sloraveien - er det ikke slik at politiet forsøker å finne ut av hvem som har kjøpt golfs pass for å nøste videre på veien mot de ekte kidnapperne og de som står bak kommunikasjonen med kryptokonti og kryptert e-post?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in