2021-11-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Interessant utvikling i saken og at politiet gir amnesti til småkjeltringer som eventuelt har brukt sørlendingens identitet i andre "småsaker"
De vil ikke gi amnesti annet enn for kjøp og besittelse,av id, ikke dersom den er brukt til alvorlig kriminalitet. I beste fall strafferabatt ved tilståelsesdom.
Citera
2021-11-29, 10:21
Medlem
[quote=LH07|78099595]
De vil ikke gi amnesti annet enn for kjøp og besittelse,av id, ikke dersom den er brukt til alvorlig kriminalitet. I beste fall strafferabatt ved tilståelsesdom.

———————————

Citat fra VG: Dette er et viktig spor som kan bringe oss videre i en særdeles viktig sak, og det vil være av stor betydning at man selv kommer til politiet. Der vi står nå så må alle som har vært i befatning av denne identiteten påregne å bli kontaktet av politiet, sier Hanssen.

———————————-

De bliver jo kontaktet af politiet alligevel, og endnu mere mistænkeligt, hvis man ikke selv har meldt sig.

Hvis bare 75% melder sig selv - så er der kun 25% de skal bruge tid på selv at finde.

Så en stor hjælp for politiet og med mulighed for en evt. strafnedsættelse, kan de jo lige så godt melde sig selv inden politiet finder frem til dem.
Senast redigerad av rlk73 2021-11-29 kl. 10:30.
Citera
2021-11-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Litt off-topic, men jeg har alltid forestilt meg disse mikroskopiske utåndningsdråpene, som om hun ble kvalt av noen som bar den skjorten, til å befinne seg rundt hals/skulderområdet på skjorten.

Edit: En kvelning er en veldig personlig og nær handling, og man skal enten ha null forståelse for intimitet overhodet, eller et veldig nært forhold til offeret, for å velge kvelning som drapsmetode.

Ja jeg vet ikke engang om det er disse mikroskopiske utåndingsdråpene som er funnet på skjorten hans. Om slike spor ble funnet på skjortebrystet, og eller ermene, ville det være avslørende for TH.

Citat:
Det har vært snakk om at denne identiteten har vært til salgs en god stund, samtidig som det snakkes om at den har vært en del av såkalte "pakker", identitetspakker.

Hvordan skal man identifisere den, eller de, som har kjøpt og brukt akkurat denne identiteten, i akkurat denne saken?

Politiet håper å få kontakt med flest mulig som har kjøpt og eller solgt denne falske id'en.

De er interessert i betalingsinformasjon ved både kjøp og salg. Også deling av id'en. Detaljer som kan knytte vår mann den falske id'en.

Når politiet nå har gått ut med den stjålne id'en, er det en sterk oppfordring til alle som har hatt befatning med den. Politiet er på sporet og mange vil bli nødt til å forklare seg.

Det teller alltid positivt ved ethvert lovbrudd at mistenkte forklarer seg frivillig og sannferdig til politiet. Det skal gi strafferabatt.

Her går man langt i å tilby straffrihet for mindre alvorlige forhold. Politiet vil ha fart i etterforskningen nå.
Citera
2021-11-29, 10:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg vet ikke engang om det er disse mikroskopiske utåndingsdråpene som er funnet på skjorten hans. Om slike spor ble funnet på skjortebrystet, og eller ermene, ville det være avslørende for TH.

Politiet håper å få kontakt med flest mulig som har kjøpt og eller solgt denne falske id'en.

De er interessert i betalingsinformasjon ved både kjøp og salg. Også deling av id'en. Detaljer som kan knytte vår mann den falske id'en.

Når politiet nå har gått ut med den stjålne id'en, er det en sterk oppfordring til alle som har hatt befatning med den. Politiet er på sporet og mange vil bli nødt til å forklare seg.

Det teller alltid positivt ved ethvert lovbrudd at mistenkte forklarer seg frivillig og sannferdig til politiet. Det skal gi strafferabatt.

Her går man langt i å tilby straffrihet for mindre alvorlige forhold. Politiet vil ha fart i etterforskningen nå.

Enkelte tolker dette som at politiet står uten andre spor.

Jeg syns det heller tyder på at man faktisk er på sporet av noe, noe håndfast.
Citera
2021-11-29, 10:32
Medlem
Citat:

Ja det er håndfast. Håper flest mulig melder seg.
Citera
2021-11-29, 11:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

De kunne gått ut med dette for lenge siden tenker jeg, dersom de trengte tips
for å komme til bunns. Denne uheldige Golf har nok vært utsjekket for lenge siden.
De skriver jo at hvis folk som har hatt befatning med passet ikke melder seg, vil
disse personene bli oppsøkt. For meg virker det nesten som om politiet sitter med
en liste over aktuelle kandidater, at de vet hvem som har kjøpt passet. Og at de
også kanskje vet hvem på den listen som er interessant.

Men som VG skriver - "se nøye på dette passet". Jeg ser: en nordeuropeisk utseende
mann på 182 cm, født i 1989. RU er født i 1988, er vel rundt samme høyde vil jeg tro.
Er dette relevant for valget av falsk id?

Men jeg noterer samtidig at han sier i intervjuet at han følte seg trygg i avhøret.
Jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner ingen som hadde følt seg trygg i en sånn situasjon, uansett
hvor uskyldig de selv visste de var. Meg selv inkludert. Ikke at jeg tror han er involvert.
Men han kjekker seg litt der, mener jeg.
Senast redigerad av Svartediket 2021-11-29 kl. 11:38.
Citera
2021-11-29, 11:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Navnet til den id-tyveriutsatte er gull verdt for politiet. Ingen glemmer vel at de har vært i befatning med navnet GOLF? Det kan ha vært en av de største tabbene GM har gjort i saken.

Det brenner kraftig under beina nå, man kan bare ane presset de føler nå før bomben sprenger. Det eneste som kan redde de fra livstid er at noen letter på sløret og tilstår.
Citera
2021-11-29, 12:12
Medlem
tb har visst sletta vk og.
Citera
2021-11-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Hva eller hvem er vk?
Citera
2021-11-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Hva er det? Russisk "Facebook"?
Citera
2021-11-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Hva eller hvem er vk?
russsisk facebook. russerne har selskaper som lett kan hvitvaske store mengder krypto som andre børser har sperra, bare en generell opplysning.
Citera
2021-11-29, 12:44
Medlem
Telefonnummeret politiet beskriver er brukt til å registrere en konto i 2020.
Personen som registrerte kontoen bor på Lørenskog i kort avstand til Sloraveien. Litt merkelig hvis dette skal være en tilfeldighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in