Citat:
Ursprungligen postat av
goosehunter
Jag tycker bara svenska politiker är så hutlöst jävla vidriga. Folk går på knäna pga absurda elpriser. Då höjer man dessutom bränslepriset. Jag skiter väl blankt i reduktionsplikten. Jag bryr mig om KOSTNAD. Det finns 4,8 miljoner bilar i Sverige. Obs. Bilar i Sverige. Inte bilister. Och vi ska känna dåligt samvete över jordens klimat? Tillåt mig hånskratta.
95,59% av Sveriges befolkning röstade inte på MP i valet 2018. Men 100% tvingas leva med deras vidrigt inkompetenta skitbeslut som orsakar svenska folket enormt mycket lidande och försvårande i tillvaron. Se för HELVETE till så detta extremistiska minoritetsparti försvinner ut bakvägen ur svensk politik nästa val. Ett parti som jobbar emot sitt egna folk är att betrakta som quislingar.
Är man så jävla dum så man tror att en båt i kina räddas från att sjunka om vi öser en båt i sverige så borde man ju avlivas. På precis samma vis så räddar vi inte klimatet i kina genom att bestraffa svenskar i sverige. Fatta era trög jävla miljöpartistsvin att era straff här i Sverige inte gör någon som helst skillnad för jordens klimat o miljö. Sverige behöver inte fortsätta utvecklingen. Sverige behöver invänta omvärlden. Inbilla er inte för en sekund att ni strider för något större som vanligt folk inte förstår. Folk förstår både vad ni försöker OCH att ni inte lyckas eftersom de länder som måste ta ansvar och förändra sig fortsätter som ingenting.
Hur många bilar säljs på årsbasis i kina och hur många av dom är elbilar.
Om det säljs mycket dieselbilar worldwide är det stor efterfrågan som pressar upp dieselpriset
före skatter - energiskatten är mer eller mindre fast - men momsen läggs på totalen.
Nu är dieselmomsen 4-5 kr - på 1960-talet var momsen på drivmedel noll.
Om staten nu skattar för miljöns skull är detta bara trovärdigt om miljöskattepengarna går till MEEJ