2022-01-01, 21:08
Medlem
kevinhoflands avatar
Skyhöga skatter som ska finansiera kriminella invandrare som våldtar våra döttrar. Precis vad Socialdemokraterna och deras underbara politik går ut på.
Citera
2022-01-01, 21:14
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Och allmäna löneavgiften på 10% skall inte räknas bara för att den är dold och inte redovisas som en del av bruttolönen?

Jag har tänkt stolligt, men marginalskatten minskade när värnskatten togs bort. Bruttolönen är utan arbetsgivaravgiften, dvs vad jag som högst kan förvänta mig i plånboken.
Citera
2022-01-01, 21:23
Medlem
Tack Socialdemokraterna för världens högsta skatt, det hade inte någon annan klarat av.
Citera
2022-01-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag har tänkt stolligt, men marginalskatten minskade när värnskatten togs bort. Bruttolönen är utan arbetsgivaravgiften, dvs vad jag som högst kan förvänta mig i plånboken.
Marginalskatten är skyhög redan på övre medelinkomsten. Så hög att mer går till skatt än vad man får behålla själv. Det får jävlar i mig vara nog
Citera
2022-01-02, 13:45
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Marginalskatten är skyhög redan på övre medelinkomsten. Så hög att mer går till skatt än vad man får behålla själv. Det får jävlar i mig vara nog
Ja och räknar man även in lönekostnader så blir det ju ännu värre. Idén om att 20% statlig skatt skulle ge 50% marginalskatt bygger ju dessutom på att kommunalskatt är max 30% vilket ju endast gäller följande 7 av 290 kommuner 2022:
Österåker (28,98 % )
Solna
Täby
Vellinge
Kävlinge
Stockholm
Lidingö (29,92 %)

källa: https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/offentlig-ekonomi/finanser-for-den-kommunala-sektorn/kommunalskatterna/pong/tabell-och-diagram/totala-kommunala-skattesatser-2022-kommunvis/
Citera
2022-01-07, 14:57
Medlem
68 mackar har diesel för under 20 kronor per liter.
https://bulletin.nu/lista-har-tankar-du-diesel-for-under-20-kronor-per-liter
Citera
2022-01-08, 07:57
Medlem
DeValeras avatar
Ja nu har inflationen tagit fart, en inflation som drivs på av de höga energipriserna. Alla som har lite hum i hur det västerländska välståndet har skapats, vet att överkomliga priser på energi är en av nyckelfaktorerna till detta välståndet. Nu håller vi i Europa på att jobbar hårt på att avskaffa detta, medans kineserna bygger, kolkraft, kärnkraft och även vindkraft för fullt.

De höga energipriserna påverkar varje led i produktionen av tex livsmedel. De fördyrar bondens kostnader kraftigt, fördyrar processandet i livsmedelsfabrikerna, fördyrar lagerhållning och fördyrar för livsmedelsbutikerna att ha kyldiskar, uppvärma stora lokaler. Alla denna fördyring måste naturligtvis gå ut över priset på varorna.

Frågan är om inte de höga energipriserna kommer att ta knäcken på många svenska lantbruksföretag. De har inte så stora marginaler i sin verksamhet. Dessutom känsliga ifall det blir tex ett missväxtår till som tex 2018.
Citera
2022-01-08, 18:08
Medlem
goosehunters avatar
Jag tycker bara svenska politiker är så hutlöst jävla vidriga. Folk går på knäna pga absurda elpriser. Då höjer man dessutom bränslepriset. Jag skiter väl blankt i reduktionsplikten. Jag bryr mig om KOSTNAD. Det finns 4,8 miljoner bilar i Sverige. Obs. Bilar i Sverige. Inte bilister. Och vi ska känna dåligt samvete över jordens klimat? Tillåt mig hånskratta.

95,59% av Sveriges befolkning röstade inte på MP i valet 2018. Men 100% tvingas leva med deras vidrigt inkompetenta skitbeslut som orsakar svenska folket enormt mycket lidande och försvårande i tillvaron. Se för HELVETE till så detta extremistiska minoritetsparti försvinner ut bakvägen ur svensk politik nästa val. Ett parti som jobbar emot sitt egna folk är att betrakta som quislingar.

Är man så jävla dum så man tror att en båt i kina räddas från att sjunka om vi öser en båt i sverige så borde man ju avlivas. På precis samma vis så räddar vi inte klimatet i kina genom att bestraffa svenskar i sverige. Fatta era trög jävla miljöpartistsvin att era straff här i Sverige inte gör någon som helst skillnad för jordens klimat o miljö. Sverige behöver inte fortsätta utvecklingen. Sverige behöver invänta omvärlden. Inbilla er inte för en sekund att ni strider för något större som vanligt folk inte förstår. Folk förstår både vad ni försöker OCH att ni inte lyckas eftersom de länder som måste ta ansvar och förändra sig fortsätter som ingenting.
Citera
2022-01-08, 18:54
Medlem
Sladdarens avatar
Dom som röstar på sossarna är som sossarna, dyra, röda och går baklänges i utvecklingen. Det är känt sen länge. Jag tycker att Sverige ska ha bra sociala system men sossarna har tagit det till en nivå där det blir löjligt dyrt och inte alls berättigande för speciellt invandringen inkl de diverse projekt till 1000 tals som inte löser några problem med de socialt utsatta. Det syns ju sen på andra skatter vars dom sen tar vägen upp genom taket

EU kostar svenska skattebetalare för djävligt mycket i stöd till ingenting vi gangnas av, bistånden går till overksamma aktörer osv. Skuggsamhället är enormt etablerat och dess bidrags bedrägerier

Samhällsfunktioner som utökas går bara på bidrag för dessa som importeras som går ochså bara på bidrag ja mm..

Sossarna och company är det mest O-folkliga partierna på planeten
Citera
2022-01-08, 20:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Värnskatten avskaffades 2020. Den teoretiskt högsta inkomstskatten är 50 % men inte ens det är möjligt i praktiken då jobbskatteavdragen sänker skatten betydligt.
Citera
2022-01-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag tycker bara svenska politiker är så hutlöst jävla vidriga. Folk går på knäna pga absurda elpriser. Då höjer man dessutom bränslepriset. Jag skiter väl blankt i reduktionsplikten. Jag bryr mig om KOSTNAD. Det finns 4,8 miljoner bilar i Sverige. Obs. Bilar i Sverige. Inte bilister. Och vi ska känna dåligt samvete över jordens klimat? Tillåt mig hånskratta.

95,59% av Sveriges befolkning röstade inte på MP i valet 2018. Men 100% tvingas leva med deras vidrigt inkompetenta skitbeslut som orsakar svenska folket enormt mycket lidande och försvårande i tillvaron. Se för HELVETE till så detta extremistiska minoritetsparti försvinner ut bakvägen ur svensk politik nästa val. Ett parti som jobbar emot sitt egna folk är att betrakta som quislingar.

Är man så jävla dum så man tror att en båt i kina räddas från att sjunka om vi öser en båt i sverige så borde man ju avlivas. På precis samma vis så räddar vi inte klimatet i kina genom att bestraffa svenskar i sverige. Fatta era trög jävla miljöpartistsvin att era straff här i Sverige inte gör någon som helst skillnad för jordens klimat o miljö. Sverige behöver inte fortsätta utvecklingen. Sverige behöver invänta omvärlden. Inbilla er inte för en sekund att ni strider för något större som vanligt folk inte förstår. Folk förstår både vad ni försöker OCH att ni inte lyckas eftersom de länder som måste ta ansvar och förändra sig fortsätter som ingenting.

Hur många bilar säljs på årsbasis i kina och hur många av dom är elbilar.

Om det säljs mycket dieselbilar worldwide är det stor efterfrågan som pressar upp dieselpriset
före skatter - energiskatten är mer eller mindre fast - men momsen läggs på totalen.

Nu är dieselmomsen 4-5 kr - på 1960-talet var momsen på drivmedel noll.

Om staten nu skattar för miljöns skull är detta bara trovärdigt om miljöskattepengarna går till MEEJ
Citera
2022-01-13, 17:54
Medlem
Driftstopps avatar
Helt sjukt att ingen tar detta på allvar.

Unga kommer inte ha råd att Ta körkort

Allt som fraktas i och utanför Sverige till och från blir dyrare för konsumenten.

Åkerier, taxi, transport ingen kommer nyanställa. Snarare sälja en del bilar eller minska transporten.

Landsbygden vill ingen bo i för bränslet är dyrare än amorteringen på huset.

Bönder får sälja sina åkrar eller helt lägga ner.

Om Socialdemokraterna får som dom vill ju om vi inte får ett regeringskifte så har vi snart 30 kr litern..Damberg vill ha bort fossila flottan 2030. Alltså om 8 år..

Jag tror det är sista chansen att rösta rätt. Absolut sista chansen. Sen är det gonatt, bränslet blir så dyrt att ingen kommer kunna klara av detta ekonomiskt eftersom mer än halva lönen för en vanlig knegare åker. Sista chansen nu om 8.månader. får vi inte ett skifte så kan ni säga gonatt till bilen
Senast redigerad av Driftstopp 2022-01-13 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in