2022-01-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Klart han inte är en ikon när han valde mff före dif och detsamma kommer gälla Danielsson om han gör detsamma.

Poängen är att Beijmo inte var, är och kommer aldrig vara en DIF-ikon - övergången eller till mff eller inte. Din lista är ett skämt, och dina parametrar för vad en klubbikon är skvallrar vilka du ser som din egen klubbs ”ikoner”.
2022-01-08, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Poängen är att Beijmo inte var, är och kommer aldrig vara en DIF-ikon - övergången eller till mff eller inte. Din lista är ett skämt, och dina parametrar för vad en klubbikon är skvallrar vilka du ser som din egen klubbs ”ikoner”.

Men Danielsson är en ikon, trots att han bara har 15 matcher mer?
2022-01-08, 11:44
Medlem
Citat:
Men Danielsson är en ikon, trots att han bara har 15 matcher mer?

För det första har han spelat 52 matcher för DIF, så inte ens det kan du få rätt.

För det andra finns det få, jag skulle ta mig fan våga mig på någon, som skulle säga att Danielson är en klubbikon i DIF just nu. Det förtjänar man inte efter två säsonger, SM-guld och de 50 millarna till trots.

Är Mackan Danielson en sjukt uppskattad spelare, som många tycker om? Ja. Vill nästan alla att han ska komma tillbaka till DIF? Ja. Kan han få den statusen i framtiden? Mycket möjligt. Är han det nu? Nej. Skulle det svida om han gick till MFF? Absolut, men det tror jag inte han gör.

Som sagt, vi tatuerar inte in spelares ansikten och döper våra barn efter dem när de spelat för oss i två säsonger.
Senast redigerad av vermoden 2022-01-08 kl. 11:54.
2022-01-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
En tråd här, friades så nema problema

(FB) Uddevalla: Idrottsman häktad misstänkt för våldtäkt

Svårt att bli friad från ett brott, när det inte ens väckts åtal?
2022-01-08, 11:53
Medlem
Det är en döende art,den där klubb ikonen.
Den nya generationen kommer aldrig förstå klubb kärlek och hur värdefull klubbmärket är så fort agenter och pengar kommer in..

Maldini.. Gerrard,,..Tony Adams...detta är ikoner..
Senast redigerad av drhasch81 2022-01-08 kl. 11:57.
2022-01-08, 11:54
Avslutad
Citat:
För det första har han spelat runt 52 matcher för DIF, så inte ens det kan du få rätt.

Och Bejmo hade spelat hur många...?

Citat:
För det andra finns det få, jag skulle ta mig fan våga mig på någon, som skulle säga att Danielson är en klubbikon i DIF just nu. Det förtjänar man inte efter två säsonger, SM-guld och de 50 millarna till trots.
Fine, det kanske underlättar en övergång till MFF vilket var poängen jag snackade om (inte om du klassar honom som ikon eller inte).
2022-01-08, 11:57
Medlem
Nu är det ju knappast någon självklarhet att varken Danielson eller någon annan för den delen återvänder till en klubb varken för pengarna eller möjligheten att vinna titlar. Läste en intervju i Sportbladet för ett tag sen med Emil Forsberg där han fick frågan om han hellre spelade i Giffarna eller MFF om han återvänder till Sverige. Då sa han att han hellre spelar i Giffarna. Nu minns jag inte ordagrant vad som stod i artikeln och det är säkert betalvägg nu men kortfattat kan man sammanfatta det som att han väljer hjärtat framför pengarna . Forsberg må ha vunnit dubbla SM-guld med Malmö men känner jag honom rätt så är chanserna betydligt större att han väljer Giffarna om han vänder hem till Sverige .

Han är dessutom fostrad i klubben .
2022-01-08, 12:00
Medlem
Citat:
Och Bejmo hade spelat hur många...?

Fine, det kanske underlättar en övergång till MFF vilket var poängen jag snackade om (inte om du klassar honom som ikon eller inte).

Läste fel, trodde du påstod att han hade spelat 15 matcher.

Hur var det din poäng? Hela din argumentation bygger på felaktiga antaganden. Dels finns det en faktisk, vedertagen, klubbikon i din lista av fyra möjliga (och dels har liksom två av dem knappast valt bort klubben för pengar). Att fotbollsspelare är legoknektar är allmänt känt, de som inte är det har förmågan att bli ”ikoner”.

Förutom i bajen, där det tydligen räcker med två säsonger och typ 10 baljor för att sedan bli hängd på medis, då.

Citat:
Bejimo
Magnus Persson
Stefan Rehn
Jens Fjällström

Exemplen är många där dif-ikoner väljer pengarna före dif.
2022-01-08, 12:10
Medlem
snillet_1s avatar
Oscar Linnér öppnar för allsvenskan efter två år utan speltid i utlandet, säger att han förstår att AIK är "fullt" nu. Stockholmsklubbarna i övrigt är väl uteslutet, av flera skäl. Blåvitt har en plats ledig men jag hoppas att vi plockar in en vassare keeper; jag imponerades aldrig av honom i AIK och är inte förvånad över att han har haft det tufft utomlands, låt vara att Tyskland och Italien är tufft att slå sig in i.

https://fotbolltransfers.com/site/news/148140
2022-01-08, 12:30
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Oscar Linnér öppnar för allsvenskan efter två år utan speltid i utlandet, säger att han förstår att AIK är "fullt" nu. Stockholmsklubbarna i övrigt är väl uteslutet, av flera skäl. Blåvitt har en plats ledig men jag hoppas att vi plockar in en vassare keeper; jag imponerades aldrig av honom i AIK och är inte förvånad över att han har haft det tufft utomlands, låt vara att Tyskland och Italien är tufft att slå sig in i.

https://fotbolltransfers.com/site/news/148140

Har svårt att tro att Göteborg skulle vara intresserade av Oscar Linnér. Då kan man ju lika gärna satsa på han den isländske målvakten som stod dom sista matcherna i allsvenskan 2021.

För övrigt så är en estländsk anfallare klar för Göteborg, han påminner en del om Edvardsen i utseendet. Frågan är vad han är för spelare.
2022-01-08, 12:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Har svårt att tro att Göteborg skulle vara intresserade av Oscar Linnér. Då kan man ju lika gärna satsa på han den isländske målvakten som stod dom sista matcherna i allsvenskan 2021.

För övrigt så är en estländsk anfallare klar för Göteborg, han påminner en del om Edvardsen i utseendet. Frågan är vad han är för spelare.

Nej, jag tror inte heller att vi är intresserade av honom. Frågan är vilka som är...?

Estniska anfallaren är Erik Sorga. Klar på flerårskontrakt. Svårbedömt men han gjorde 31 mål på 34 matcher i estniska ligan 2019 vad det nu är värt.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2022/valkommen-erik-sorga/
2022-01-08, 12:36
Medlem
Citat:
Bland det sjukare, och kanske det mest småaktiga jag har läst?

För det första: hur är Bejimo en DIF-ikon? Ilskan gentemot honom grundades inte i att han hade legendstatus och sedan svek föreningen, utan i att tränade en hel sommar med DIF ute på Kaknäs, sa i intervjuer att han ville tillbaka till DIF och sedan två veckor senare skrev på för mff. Men det är ingen, och då menar jag ingen, som har påstått att han är en ikon varken innan, under eller efter det.

Hur tänker du att MP valde pengarna före DIF, när han som spelare spelade upp oss till Allsvenskan och vann två SM-guld? Som tränare i DIF lyckades han rasera allt han har åstadkommit… han skrev på för MFF efter han lämnade DIF, så vad har det med pengar att göra?

Att Jens Fjällström på något sätt, under någon tidpunkt, skulle vara ikon i DIF? Okej? Det är det bara du som tror.

Sjukaste är nog det som Stefan Rehn. Alltså killen som valde att avsluta karriären med att komma tillbaka till DIF när vi låg i superettan (trots att han hade anbud både från utlandet och samtidens toppklubbar), spela upp föreningen i Allsvenskan, och var oumbärlig för föreningens första guld på över 40 år.

Vi är inte som er, dvs tatuerar in spelares namn efter typ två säsonger (hej Sebastian Eguren) för att sedan se dem gå till gnaget, eller dyrkar spelare som inte gjort en minut i klubben utan är aktieägare (hej Zlatan).

Men så kan det gå när man lever i en låtsasvärld antar jag.

Väl rutet. Om Danielsson går till MFF kommer jag äta upp min hatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in