Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Nu tycker jag att du är rätt otrevlig. Varför är du det? Att man behöver sjukhusvård är just det. En vårdcentral är inget sjukhus. Jag tror inte att du är frisk. Hur vet du att du är frisk? Vad är frisk för dig?
Du vill inte tvinga på personer vaccin, men ska staten då ha rätt att tvinga på personer ett kinesiskt fladdermusvirus med effekter på nervsystem m.m.? Låter inte helt konsekvent i mina öron. Jag är av uppfattningen att staten ska skydda sina medborgare. Inte använda dem som labbråttor.
Så du anser att staten tvingar på medborgarna influensa, vinterkräksjuka och allt övrigt man kan bli sjuk av, då man inte tvingar fram vaccinering. Vi kan ju resonera så om allting, om livet går ut på absolut riskminimering. Allt som kan skada mig, men ändå förekommer, och kanske inte ens är förbjudet, är ett slags tvång att bli skadad. Du är så jävla skev och ignorant i dina resonemang. Är du inte ett troll, så måste du vara väldigt uppskrämd. Rädsla stänger gärna av förnuftet.
Jag lovar att det finns massor av lägre hängande frukter än Covid, om man är fixerad vid riskminimering. Har du plockat alla dessa? Hur intressant är det att leva?
Visste du förresten att WHO ändrade kriterierna för en pandemi 2009. Innan 2009 hade du kunnat vara helt lugn. Då hade detta inte varit en pandemi. Det är sådana här förflyttningar hela tiden. Hänger väl ihop med den kommande återställningen kanske. Definitionen av ”antivaxx” är nu en som motsätter sig medicinskt tvång t.ex. Vaninnet är gränslöst just nu.