2022-01-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du kanske har neandertalargenen som var sjätte europé har och löper tre gånger högre risk att få svår covid.
Uppenbarligen inte eftersom jag troligtvis redan haft covid i början av 2020 innan det fanns några egentliga restriktioner. Det var en minst sagt mild förkylning. Lite lite halsont.

Läste dock i en annan tråd om blodgrupper och om jag inte missförstått helt så skrevs det att personer med neandertalargenen löper mindre risk att få svår covid?
Citera
2022-01-07, 22:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Va fan har det med saken att göra?

Dör man mer av vaccin om man kindpussas?
Svar: Ja. Vaccinet i sig har ingen större påverkan.
Citera
2022-01-07, 22:48
Medlem
Har väl delats här antar jag. Senaste från v 52.

Under vecka 52 rapporterades 59 465 bekräftade fall av covid-19 i Sverige, vilket är en ökning med 112 procent jämfört med vecka 51.

Antalet ovaccinerade fall ökade med 57 procent och antalet vaccinerade fall ökade med 142 procent.

Av de bekräftade fallen vecka 52 var 15 597 ovaccinerade, vilket motsvarar 26 procent.

Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var för de senaste fyra veckorna 53 år bland ovaccinerade och 65 år bland vaccinerade.

Hittills har 44 bekräftade fall rapporterats avlidna under vecka 50. Föregående tre veckor var medeltalet 27 dödsfall per vecka. Bland de rapporterade dödsfallen vecka 50 var 16 ovaccinerade, vilket motsvarar 36 procent.

Medelåldern för dödsfallen vecka 47–50 var 76 år bland ovaccinerade och 82 år bland vaccinerad

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/
Citera
2022-01-07, 22:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Jag är otrevlig för att du är otroligt ignorant. Du är ett hot mot min och många andras frihet. Du är ett hot mot våra barn.

Om man får remiss från vårdcentralen till en enhet på sjukhuset för att göra något typ av test. Då får man sjukhusvård?

Hur jag vet att jag är frisk? Jag känner min kropp. Jag lider inte av några sjukdomar. Jag äter bra. Jag har bra vikt. Jag sysselsätter mig med saker jag mår bra av. Jag belastar inte sjukvården överhuvudtaget. Jag hade inte en enda sjukdag under 2020. Under 2021 var jag borta två dagar i början av året pga. förkylning, ej covid, i väntan på provsvar.

Exakt, staten ska skydda sina medborgare. Hur skyddas barnen när de blir pressade att ta ett "vaccin" de inte behöver och riskerar att få svåra biverkningar av? Jag kan bara utgå från att du inte har egna barn. Det som sker nu är att medborgarna, inklusive barnen, används som labbråttor. Jag tar hellre smittan än "vaccinet" alla dagar i veckan. För jag vet att jag kan hantera det. Jag hade troligtvis hantera "vaccinet" också, men jag vet inte. Det viktiga för mig är att stå upp för friheten. Inte bara min frihet, utan allas.

Det enda jag är rädd för är vilken värld vi lämnar efter oss. Jag är beredd att ta kampen för våra kommande generationer.

Du uppvisar ett enormt människoförakt. Känner du inte det själv? Du tjatar om att det "bara" drabbar de som är äldre och/eller har underliggande sjukdomar. För det första är det inte "bara", för det andra har det HELT irrelevant. Ska vi inte ge de som drabbas av RS-virus vård för att det "bara" drabbar barn och samhället inte investerat särskilt mycket pengar i utbildning etc i dessa barn? Kanske inte gör så mycket om de dör?

Nu är det ganska många som känner sin kropp och helt plötsligt vaknar upp en dag med en symtom som de söker vård för. En vacker dag bara händer det. Det kommer sannolikt även hända dig, men kanske är du för ung för att fatta det.

Vad är det för struntprat att barn inte behöver vaccin? Just nu i denna stund fylls barnakuterna i USA av covid-sjuka barn. En anledning till detta är just att de är ovaccinerade. Får de inget vaccin löper de extra hög risk för svår sjukdom. Hur ska det hanteras tycker du? Vilket skydd erbjuder samhället utsatta barn? Barn som i Sverige inte ens får vaccinera sig. Däremot tvingas de till skolan pga skolplikten. En miljö där staten inte kan garantera säkerheten. Beskriv gärna hur ett skolbarn i Sverige idag garanteras frihet att inte utsättas för ett potentiellt dödligt virus i den skolmiljö barnet tvingas iväg till varje dag.
Citera
2022-01-07, 22:52
Medlem
Varför är de viktigt för alla offentliga personer som blivit smittade och är vaccinerade att säga: Men jag mår bra...
Citera
2022-01-07, 22:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Uppenbarligen inte eftersom jag troligtvis redan haft covid i början av 2020 innan det fanns några egentliga restriktioner. Det var en minst sagt mild förkylning. Lite lite halsont.

Läste dock i en annan tråd om blodgrupper och om jag inte missförstått helt så skrevs det att personer med neandertalargenen löper mindre risk att få svår covid?
Nej vad jag läst från forskning från bland annat Karolinska så finns ett genområde i kromosom 3 som ökar risken för andningssvårigheter vid covid. Det liknar dna från neandertalarna.
Citera
2022-01-07, 22:57
Medlem
Aston-Martins avatar
Vad väntar socknen med där uppe i regeringen?! Inga nya restikritoner trots att smittspridningen barkat av fullständigt. Vansinne!
Citera
2022-01-07, 22:59
Medlem
outoftheblues avatar
Tack vare ett domslut igår förväntas informationen om Pfizers vaccin bli tillgängligt mycket snabbare. Tydligen är det FDA som godkänt vaccinet som hävdat att de behöver 76 år på sig, istället får de 8 månader.
A federal judge in Texas on Thursday ordered the Food and Drug Administration to make public the data it relied on to license Pfizer’s COVID-19 vaccine, imposing a dramatically accelerated schedule that should result in the release of all information within about eight months.

That’s roughly 75 years and four months faster than the FDA said it could take to complete a Freedom of Information Act request by a group of doctors and scientists seeking an estimated 450,000 pages of material about the vaccine.
https://www.reuters.com/legal/government/paramount-importance-judge-orders-fda-hasten-release-pfizer-vaccine-docs-2022-01-07/
Rather than producing 500 pages a month — the FDA's proposed timeline — he ordered the agency to turn over 55,000 a month. That means all the Pfizer vaccine data should be public by the end of the summer rather than, say, the year 2097.
Så nu hetsar myndigheterna världen över sina medborgare att vaccinera sig, under utpressning och tvång, för snart avslöjas den mörka sanningen om det livsfarliga vaccinet.
Citera
2022-01-07, 23:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du uppvisar ett enormt människoförakt. Känner du inte det själv? Du tjatar om att det "bara" drabbar de som är äldre och/eller har underliggande sjukdomar. För det första är det inte "bara", för det andra har det HELT irrelevant. Ska vi inte ge de som drabbas av RS-virus vård för att det "bara" drabbar barn och samhället inte investerat särskilt mycket pengar i utbildning etc i dessa barn? Kanske inte gör så mycket om de dör?

Nu är det ganska många som känner sin kropp och helt plötsligt vaknar upp en dag med en symtom som de söker vård för. En vacker dag bara händer det. Det kommer sannolikt även hända dig, men kanske är du för ung för att fatta det.

Vad är det för struntprat att barn inte behöver vaccin? Just nu i denna stund fylls barnakuterna i USA av covid-sjuka barn. En anledning till detta är just att de är ovaccinerade. Får de inget vaccin löper de extra hög risk för svår sjukdom. Hur ska det hanteras tycker du? Vilket skydd erbjuder samhället utsatta barn? Barn som i Sverige inte ens får vaccinera sig. Däremot tvingas de till skolan pga skolplikten. En miljö där staten inte kan garantera säkerheten. Beskriv gärna hur ett skolbarn i Sverige idag garanteras frihet att inte utsättas för ett potentiellt dödligt virus i den skolmiljö barnet tvingas iväg till varje dag.
Beskriv gärna varför skolbarn ska vaccineras. Punkt.
Citera
2022-01-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Har jag sagt att folk ska nekas vård?

Du menar barn i USA som tillhör riskgrupp? Vet du hur feta barn i USA är?

Vad gäller skolan anser jag att hemskolning ska vara tillåtet. Det hade varit ett alternativ för dessa barn.
Citera
2022-01-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej vad jag läst från forskning från bland annat Karolinska så finns ett genområde i kromosom 3 som ökar risken för andningssvårigheter vid covid. Det liknar dna från neandertalarna.
Ok. Jag har inte den genen vad jag vet.
Citera
2022-01-07, 23:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ok. Jag har inte den genen vad jag vet.
Nej det är det knappt ingen som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera