Citat:
Ursprungligen postat av
ano123nym456
Jag är otrevlig för att du är otroligt ignorant. Du är ett hot mot min och många andras frihet. Du är ett hot mot våra barn.
Om man får remiss från vårdcentralen till en enhet på sjukhuset för att göra något typ av test. Då får man sjukhusvård?
Hur jag vet att jag är frisk? Jag känner min kropp. Jag lider inte av några sjukdomar. Jag äter bra. Jag har bra vikt. Jag sysselsätter mig med saker jag mår bra av. Jag belastar inte sjukvården överhuvudtaget. Jag hade inte en enda sjukdag under 2020. Under 2021 var jag borta två dagar i början av året pga. förkylning, ej covid, i väntan på provsvar.
Exakt, staten ska skydda sina medborgare. Hur skyddas barnen när de blir pressade att ta ett "vaccin" de inte behöver och riskerar att få svåra biverkningar av? Jag kan bara utgå från att du inte har egna barn. Det som sker nu är att medborgarna, inklusive barnen, används som labbråttor. Jag tar hellre smittan än "vaccinet" alla dagar i veckan. För jag vet att jag kan hantera det. Jag hade troligtvis hantera "vaccinet" också, men jag vet inte. Det viktiga för mig är att stå upp för friheten. Inte bara min frihet, utan allas.
Det enda jag är rädd för är vilken värld vi lämnar efter oss. Jag är beredd att ta kampen för våra kommande generationer.
Du uppvisar ett enormt människoförakt. Känner du inte det själv? Du tjatar om att det "bara" drabbar de som är äldre och/eller har underliggande sjukdomar. För det första är det inte "bara", för det andra har det HELT irrelevant. Ska vi inte ge de som drabbas av RS-virus vård för att det "bara" drabbar barn och samhället inte investerat särskilt mycket pengar i utbildning etc i dessa barn? Kanske inte gör så mycket om de dör?
Nu är det ganska många som känner sin kropp och helt plötsligt vaknar upp en dag med en symtom som de söker vård för. En vacker dag bara händer det. Det kommer sannolikt även hända dig, men kanske är du för ung för att fatta det.
Vad är det för struntprat att barn inte behöver vaccin? Just nu i denna stund fylls barnakuterna i USA av covid-sjuka barn. En anledning till detta är just att de är ovaccinerade. Får de inget vaccin löper de extra hög risk för svår sjukdom. Hur ska det hanteras tycker du? Vilket skydd erbjuder samhället utsatta barn? Barn som i Sverige inte ens får vaccinera sig. Däremot tvingas de till skolan pga skolplikten. En miljö där staten inte kan garantera säkerheten. Beskriv gärna hur ett skolbarn i Sverige idag garanteras frihet att inte utsättas för ett potentiellt dödligt virus i den skolmiljö barnet tvingas iväg till varje dag.