2022-01-07, 22:23
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men, var gäller för änkorna? Observeta att jag citerade Paulus ordagrant. Blir änkor under 60 för lata, för kåta och för sladdriga om de inte gifter om sig? Hur är det med sakfrågan?
Städa upp ditt språk, gubbe, eller get lost!
Citera
2022-01-07, 22:25
Medlem
Citat:
Varför skulle människor som inte tror på gud lyda en påstådd guds lagar??? Försök tänka litet, innan du häver ur dig fördömelser.

Tja, det finns ju uppenbarligen gott om arga människor som å ena sidan enträget förnekar Guds existens samtidigt som dom inte tvekar en sekund över att attackera den icke-existerande Guden och kalla honom ondskefull.
Så någonstans inom dig vet du alldeles säkert att Gud finns.
Citera
2022-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Återigen visar du att du inte läser.
Läs första ordet i mitt svar.

Noterar däremot att du konsekvent undviker min fråga.

Jag frågade först. Du har chansen att svara igen. Ja eller nej?
Citera
2022-01-07, 22:29
Medlem
Citat:
Jag frågade först. Du har chansen att svara igen. Ja eller nej?

Men LÄS vad jag skrev. Du citerade ju mitt svar så du borde ha läst.
Om du har läst så är jag är ledsen om svaret inte gav dig något att göra dig lustig över.
Citera
2022-01-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Suck

Vet du, det här går inte. Kan du inte bättre?

Vad menar du då? I 1:a koritierbrevet skriver Paulus tydligt att ätt änkor inte ska gifta om sig.

Sedan missade jag att citera den sista versen jag tänkte citera från 1 Timoteus, så jag tar det igen:

1 Tim 5:9För att en änka skall räknas som änka måste hon vara minst sextio år och får inte ha varit gift mer än en gång. 10Hon måste vara känd för goda gärningar: ha tagit sig an barn, visat gästfrihet, tvättat de heligas fötter, bistått nödlidande – ja, på allt sätt vinnlagt sig om att göra gott.

11Yngre änkor skall du däremot vägra att godta. Ty när åtrån vaknar glömmer de Kristus och vill gifta sig 12och faller under domen att ha brutit sitt första trohetslöfte. 13Dessutom lär de sig att lata sig och springa omkring i husen. Och inte bara att lata sig utan också att sladdra, vara nyfikna och tala om otillåtna ting. 14Jag vill därför att yngre änkor skall gifta om sig, föda barn och sköta sina hus, så att man inte talar illa om dem och fienden får sitt tillfälle.

Så hur är det, ska de förbli ogifta eller inte?
Citera
2022-01-07, 22:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Fegis. Jag förstår att du inte vill svara på frågan, utan fegar ur. Men, vi tar det igen. Skulle du tänka dig att vara med om att stena en flicka som inte blödit på bröllopsnatten eller inte? Eller hennes liv dig likgiltigt och förtjänar att mötas med en gäspning?
Att försöka lura till sig försörjning av först sin far och sedan en oskyldig och hedersam man förtjänar döden.

Läs stycket om det du postade igen!

Stening som avrättningsmetod medger att ingen kan sägas vara den som avrättade den skyldiga. Att döma någon innebär att vi döms efter samma mått.
Citera
2022-01-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Tja, det finns ju uppenbarligen gott om arga människor som å ena sidan enträget förnekar Guds existens samtidigt som dom inte tvekar en sekund över att attackera den icke-existerande Guden och kalla honom ondskefull.
Så någonstans inom dig vet du alldeles säkert att Gud finns.

Menar du detta inlägg? Det är ett icke-svar.
Citera
2022-01-07, 22:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad menar du då? I 1:a koritierbrevet skriver Paulus tydligt att ätt änkor inte ska gifta om sig.

Sedan missade jag att citera den sista versen jag tänkte citera från 1 Timoteus, så jag tar det igen:

1 Tim 5:9För att en änka skall räknas som änka måste hon vara minst sextio år och får inte ha varit gift mer än en gång. 10Hon måste vara känd för goda gärningar: ha tagit sig an barn, visat gästfrihet, tvättat de heligas fötter, bistått nödlidande – ja, på allt sätt vinnlagt sig om att göra gott.

11Yngre änkor skall du däremot vägra att godta. Ty när åtrån vaknar glömmer de Kristus och vill gifta sig 12och faller under domen att ha brutit sitt första trohetslöfte. 13Dessutom lär de sig att lata sig och springa omkring i husen. Och inte bara att lata sig utan också att sladdra, vara nyfikna och tala om otillåtna ting. 14Jag vill därför att yngre änkor skall gifta om sig, föda barn och sköta sina hus, så att man inte talar illa om dem och fienden får sitt tillfälle.

Så hur är det, ska de förbli ogifta eller inte?
Jag börjar tro att du inte trollar.

Förstår du verkligen inte mitt svar på den här frågan?
Citera
2022-01-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att försöka lura till sig försörjning av först sin far och sedan en oskyldig och hedersam man förtjänar döden.

Läs stycket om det du postade igen!

Stening som avrättningsmetod medger att ingen kan sägas vara den som avrättade den skyldiga. Att döma någon innebär att vi döms efter samma mått.

Anser du att det var av godo att stena flickor som inte blödde på bröllopsnatten? Ja eller nej?
Citera
2022-01-07, 22:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Anser du att det var av godo att stena flickor som inte blödde på bröllopsnatten? Ja eller nej?
Nej, eftersom Israel inte själva höll sig till Guds vilja. Våra fäder använde lagen som verktyg för att gynna sig själva, speciellt de mäktiga bland dem. Guds lag är till vårt rättesnöre för att korrigera oss själva, inte för att använda till att döma andra.

Men du dömer på människovis, och då till och med så att du dömer Gud för att Hans lag inte ger dig tillgång på kvinnor.
Citera
2022-01-07, 22:59
Medlem
Citat:
Menar du detta inlägg? Det är ett icke-svar.

Nej, Du har själv citerat mitt svar en liten bit bakåt i tråden.
Men det är väldigt typiskt för arga ateister att ställa en massa frågor men svaren är ni inte intresserade av. I stället frågar ni samma saker igen.

Du har fortfarande inte besvarat min fråga.
Citera
2022-01-07, 23:00
Medlem
anuwat01s avatar
Vad tror du law.

Klart den är sann law
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem